سایت اینترنتی بذر کینوا در قم

بذر کینوا-

سایت اینترنتی بذر کینوا در قم رابطه با کشت بذر کینوا و مناطق مختلف کشور و اطلاعات جامعی را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

کشت بذر کینوا در قم

بذر کینوا بذری مقاوم به شوری و خشکی و با نیاز آبی کم و طول دوره رشد کوتاه مدت شناخته شده است . به همین دلیل کشت آن به صورت جایگزین گیاهان با مصرف آب زیاد و در مناطق شور و خشک توصیه می شود . برای کشت بذر کینوا نیاز به 8 تا ۱۰ کیلوگرم بذر است ، که با توجه به شور بودن آب و خاک منطقه این مقدار می‌تواند تغییر کند.

 بذر کینوا بسیار ریز است و کشت آن مشابه گیاهانی همچون کلزا و شبدر به صورت سطحی و در عمق یک تا ۲ سانتی متر انجام می شود . ماشین آلاتی مانند ردیفکار پنوماتیک غلات برای کشت مکانیزه بذر کینوا به کار می روند.

بذر کینوا

برداشت بذر کینوا در قم

 همچنین برای برداشت مکانیزه محصول نهایی از کمباین برداشت کلزا با تغییر هد کمباین استفاده می شود . کاشت ، داشت و برداشت بذر کینوا به صورت دستی نیز در اغلب مناطق کشور امکان پذیر است . همچنین می‌توان به صورت دست پاش کشت نمود و برداشت محصول نهایی را نیز به صورت دستی انجام داد.

آبیاری بذر کینوا

 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی بذر کینوا را بر طرف می کند . نکته مهم در رابطه با کشت بذرکینوا ، انتخاب تاریخ کشت مناسب می باشد . و در مناطقی از کشور مانند قم ، بذر کینوا باید در تاریخی مناسب شده تا برداشت محصول نهایی با گرمای بالای ۳۵ درجه همراه نباشد.

 زیرا گرمای زیاد در مرحله پر شدن دانه ها تاثیر نامطلوبی بر کیفیت دانه ها می گذارد . جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در قم و استان های مختلف کشور می توانید از مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت نمایید . کارشناسان مجموعه ما تجربه کشت بذر کینوا را استان های مختلف کشور با همکاری کشاورزان عزیز دارد.

بذر کینوا

استفاده از کودهای شیمیایی برای افزایش عملکرد

یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش عملکرد محصول نهایی کینوا ، مصرف کودهای دامی و شیمیایی می باشد . در هنگام آماده سازی زمین می توان کود دامی را به خاک اضافه کرد ، که باعث افزایش مواد آلی خاک می گردد.

همچنین استفاده از کودهای شیمیایی در ابتدایی کشت و دو نوبت کود سرک ، نیز تاثیر خوبی بر عملکرد در افزایش عملکرد محصول کینوا دارد . برای این منظور می توان از ۱۵۰ کیلوگرم کود ان پی کا در ابتدای کشت و دو مرحله کود سرک با استفاده از کود اوره استفاده نمود. بذر کینوا در قم در صورت تولید مناسب بسیار می تواند به صرفه باشد.

در صورت در دسترس نبودن این کود می توان از ۱۵۰ کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل استفاده کرد . یعنی این صورت لازم است که ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاس نیز به همراه این کود مصرف شود . دو مرحله کود سرک نیز جهت افزایش عملکرد توصیه می شود.

البته لازم به ذکر است که از مصرف بالای کودهای ازته باید پرهیز شود زیرا که باعث شکستگی گیاه و کاهش عملکرد می گردد.

بذر کینوا

سایت اینترنتی بذر کینوا در قم

همانطور که بیان گردید و هر کیلو با نسبتاً جدید است که در سال‌های اخیر کشت آن در کشور مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به جدید بودن این بذر اطلاعات کافی در دسترس بسیاری از کشاورزان عزیز قرار ندارد . مجموعه ما که در زمینه کشت بذر کینوا با جهاد کشاورزی همراهی می کند ، سایت اینترنتی بذر کینوا را جهت افزایش آگاهی نسبت به کشت بذر کینوا و تولید دانه آن راه اندازی نموده است . در سایت اینترنتی بذر کینوا علاوه بر معرفی جامع بذر کینوا اطلاعات مفیدی در رابطه با کشت این بذر در قم و استان های مختلف کشور ، نحوه تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و خرید و فروش تضمینی آن ارائه می شود.

بذر کینوا

همکاری در سایت بذر کینوا در قم

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را توزیع می‌کند . این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در قم و کلیه استان ها به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می نماید . همچنین پس از عقد قرار داد ، محصول نهایی بذر کینوا را به صورت کاملا تضمینی خریداری می‌کند.

جهت دریافت اطلاعات جامع در رابطه با بذر و دانه کینوا می توانید به سایت اینترنتی بذر کینوا مراجعه نمایید . همچنین برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با  تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *