سایت اینترنتی بذر کینوا زاهدان

بذر کینوا

سایت اینترنتی بذر کینوا علاوه بر توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در زمینه کشت بذر کینوا در زاهدان و مناطق مختلف کشور، مطالب جامعه و مفیدی ارائه می نماید.

معرفی بذر کینوا

از حدود5000 سال قبل بذر کینوا در منطقه آند در آمریکای جنوبی کشت می شود. مردم این منطقه دانه برداشت شده از گیاه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود استفاده می نمایند. دانه کینوا دارای ارزش غذایی بالا می باشد و به خاویار سبز معروف است.

به علت تولید دانه های مغذی و با هدف تامین امنیت غذایی مردم جهان، سازمان فائو سال 2013 را به نام کینوا نامگذاری کرد. این سازمان سایر کشورها را به کشت بذر کینوا توصیه نمود. زیرا بذر کینوا بذری سازگار به تغییرات اقلیمی است. و علت این امر تنوع ژنتیکی بالای بذر کینوا می باشد.

همچنین بذر کینوا به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد. بنابراین کشت آن برای اقلیم گرم و خشک ایران و منطقه زاهدان گزینه مناسبی است. سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر کشت گندم می باشد.

زیرا نیاز آبی بذر کینوا نسبت به سایر غلات کمتر بوده و دوره رشد آن نیز کوتاه مدت است.بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. در برخی از مناطق امکان کشت بذر کینوا در دو نوبت از سال نیز امکان پذیر است. و در تابستان نیز بذر کینوا کشت می شود.

کینوا

کشت بذر کینوا در زاهدان

استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان جزو مناطق مستعد برای کشت بذر کینوا می‌باشند. همچنین شهرهای ایرانشهر و خاش از جمله مناطقی هستند، بذر کینوا در آن کشت می شود.
با توجه به اقلیم گرم و خشک در اکثر نقاط زاهدان، انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در این منطقه گزینه مناسبی برای کسب درآمد می باشد. تاریخ باید به گونه ای انتخاب شود، که مرحله پرشدن دانه کینوا، با گرمای بالا همزمان نشود.

برای انتخاب صحیح تاریخ کشت بذر کینوا در زاهدان، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید. کارشناسان مجموعه ما دارای تجربه کشت در کشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور هستند. و کشاورزان عزیز را در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول کینوا، به صورت رایگان پشتیبانی می نمایند.

کشت بذر کینوا به صورت دست پاش و یا با استفاده از ماشین آلات کشاورزی به صورت مکانیزه انجام می گیرد. ردیف کا ر پنوماتیک غلات، برای کشت بذر کینوا نیز به کار می رود.
همچنین از انواع روش های آبیاری سطحی و تحت فشار، برای کشت بذر کینوا می توان استفاده نمود. در هر هکتار از زمین زراعی حدود ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا استفاده می‌شود. البته بسته به میزان شوری آب این مقدار تغییر می کند.

بذر کینوا

آبیاری در کشت بذر کینوا

بذر و گیاه کینوا جهت رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز دارد. فاصله بین دو دور آبیاری، ۱۰ تا ۱۵ روز می باشد. کنترل علف های هرز برای تولید محصول با کیفیت کینوا بسیار ضروری است. برای این منظور از علف کش گالانت سوپر برای علفهای هرز باریک برگ و عملیات وجینف برای علف های هرز پهن برگ استفاده می شود.

عملکرد و علف هرز بذر کینوا در زاهدان

در صورتی که چند ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی است. زمین مورد نظر را می توان آبیاری کرد و پس از رشد علفهای هرز با علف کش ترفلان آنها را از بین برد. اما اگر یک یا دو ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی مانده است. بهتر است پس از رشد علفهای هرز با شخم زدن زمین و انتقال علف های هرز به خاک، آن را کنترل نمود. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی، تاثیر خوبی بر عملکرد نهایی بذر کینوا دارند. عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

سایت اینترنتی بذر کینوا در زاهدان

به علت مقاومت بذر کینوا به تغییرات اقلیمی و رشد در حداقل شرایط زراعی، امکان کشت آن در اکثر نقاط ایران وجود دارد. تولید محصولاتی با عملکرد مطلوب در استان های مختلف کشور، تاییدی بر این مطلب می باشد. البته هنوز برای افرادی زیادی روش کشت بذر کینوا در زاهدان و مناطق مختلف کشور، ناشناخته است.

مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید آن در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند. این مجموعه با راه اندازی سایت اینترنتی بذر کینوا، اطلاعات جامعی درباره کشت بذر کینوا در زاهدان و سایر مناطق ایران، ارائه می نماید.

بذر کینوا

همکاری در سایت بذر کینوا زاهدان

همچنین کارشناسان این مجموعه، در این زمینه کشت بذر کینوا در زاهدان و استان های مختلف کشور، مشاوره رایگان ارائه می دهند. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید.

بعلاوه، پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول بذر کینوا در زاهدان و کلیه استان های کشور، به صورت کاملاً تضمینی انجام می پذیرد. جهت دریافت اطلاعات جامع درباره کشت بذر کینوا در زاهدان و مناطق مختلف کشور و افزایش شناخت نسبت به بذر کینوا، می توانید به سایت اینترنتی بذر کینوا مراجعه نمایید.همچنین برای اطلاع زا کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *