نحوه کشت بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ،  ضمن عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار ،  در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا در لرستان و کلیه استان های کشور ،  مشاوره رایگان ارائه می نماید .

دلیل کشت بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود .  زیرا دانه کینوا سرشار از مواد مغذی است و کاربردهای زیادی دارد .  با توجه به نیاز بازار به دانه کینوا در داخل و خارجی و افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا در کشورهای مختلف ،  کشت بذر کینوا و تولید دانه آن ،  ارزآوری به همراه دارد .

استان لرستان ،  از جمله مناطقی است که بذر کینوا را کشت و دانه هایی باکیفیت مناسب تولید می کند .  دانه کینوا تولید شده در لرستان ،  دارای وزن هزاردانه بالا ،  رنگ سفید و بسیار بازار پسند می باشد .  بنابراین لرستان ،  از مناطق مستعد برای کشت بذر کینوا می باشد .

بذر کینوا

همچنین بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدت دارد که حدود 100 روز می باشد .  و نسبت به اغلب محصولات زراعی ،  بسیار زودرس می باشد .  بعلاوه نیاز آبی کمی داشته و جایگزین مناسبی برای گیاهان آب بر محسوب می شود .

همچنین سودآوری حاصل از کشت آن ،  دو برابر برخی از غلات از جمله گندم می باشد .  به همین دلیل ،  کشت بذر کینوا در لرستان و استان های مختلف کشور ،  مورد توجه قرار گرفته است .

نحوه کشت و نوع آبیاری بذر کینوا در لرستان

بذرکینوا به صورت آبی و دیم و در دو نوبت بهاره و پاییزه شت می شود .  نحوه کشت بذر کینوا مشابه گیاهانی همچون شبدر ،  کلزا و کنجد است .  زیرا بذر کینوا نیز مشابه این گیاهان بسیار ریز می باشد .  بذر کینوا را می توان به انواع روش ها به جز کرتی کشت نمود .  

بهترین روش کشت برای بذر کینوا ،  روش جوی و پشته است .  زیرا گیاه کینوا دارای شاخ و برگ فراوانی می باشد و به صورت منشعب است .  همچنین برای آبیاری این گیاه می توان از انواع روش های غرقابی ،  نوار تیپ ،  بارانی ،  قطره ای و  .  .  .  استفاده نمود .  

به طور کلی بذر کینوا به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد .  وجود باران های پاییزه و بهاره تعداد نوبت های آبیاری ان گیاه را در لرستان کاهش می دهد .  کشت کینوا در لرستان به شدت در حال توسعه است و کشاورزان با تغییر الگوی کشت به سود اوری بیشتر روی اورده اند.

کینوا

کنترل علف های هرز

کنترل علف های هرز به منظور تولید دانه های باکیفیت و افزایش عملکرد ،  اهمیت زیادی دارد .  مخلوط بودن دانه کینوا با بذور علف های هرزف باعث افت قیمت آن می گردد .  زیرا بوجاری آن مشکل و هزینه بر است .  

تهیه بذر کینوا شناسنامه دار ،  اولین گام برای این منظور است .  زیرا این بذرها ،  عاری از بذور علف هرز و بیماری می باشند .  همچنین قوه نامیه و درصد خلوص بالایی دارند .  برای حذف علف های هرز ،  می توان ،  قبل از کشت بذر کینوا ،  زمین زراعی مورد نظر را آبیاری کرد .  و به علف های هرز  اجازه رشد داد .

اگر چند ماه تا زمان کشت بذر کینوا زمان باقی است ،  پس از رشد علف های هرز می توان از علف کشت ترفلان برای حذف آن ها استفاده کرد .  پس از پایان دوره کارنس این علف کش ،  بذر کینوا کشت می شود .

در صورتی که یک یا دو ماه تا کشت زمان است ،  برای دفن علف های هرز ،  عملیات شخم اجرا می شود .  دفن علف های هرز ،  علاوه بر کنترل آن ها باعث افزایش مواد آلی خاک می گردد .  پس از رشد گیاه کینوا ،  در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ ،  علف کش گالانت سوپر و برای علف های هرز پهن برگ ،  عملیات وجین انجام می شود .  در نتیجه عملکرد محصول افزایش می یابد .

بذر کینوا

تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار

همانطور که بیان گردید ،  تهیه بذر کینوا شناسنامه دار ،  تاثیر مثبتی بر افزایش عملکرد محصول نهایی دارد .  بذر کینوا شناسنامه دار فاقد بذور علف هرز و بیماری است و دارای قوه نامیه و درصد خلوص بالا می باشد .  

مصرف این بذرها در کنار کنترل آفات ،  بیماری ها ،  علف های هرز ،  و مدیریت زراعی مناسب ،  باعث تولید محصولی با حداکثر عملکرد در لرستان می شود .  کارشناسان مجموعه ما نیز در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا در لرستان ،  به صورت صحیح ،  به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می نمایند .

همکاری در کشت بذر کینوا در لرستان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در کشور ،  بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در لرستان و سایر استان ها عرضه می نماید .  همچنین در زمینه فروش محصول کینوا ،  توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا ،  با کشاورزان عزیز ،  مشارکت می نماید .

جهت دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه کشت بذر کینوا در لرستان و اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *