بازار بذر کینوا جیرفت

بذر کینوا

وضعیت بازار بذر کینوا در جیرفت چگونه است؟ کدام مرکز در زمینه کشت بذر کینوا ، در جیرفت مشاوره رایگان ارائه می دهد؟ چه مرکزی در زمینه فروش محصول کینوا و صادرات دانه آن با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید؟

روش کشت بذر کینوا

بذر کینوا به صورت دست پاش و مکانیزه با استفاده از ادوات ریز کار غلات کشت می‌شود .  انواع روش های کشت نواری ، ردیفی ، جوی و پشته و  .  .  .  برای کشت بذر کینوا در جیرفت ، مناسب است .  

در مناطق شور ، توصیه می‌شود که کشت بذر کینوا در داخل جوی انجام شود .  در این صورت آبیاری باید به صورت طولانی تر و با سرعت کم انجام پذیرد ، تا مانع شسته شدن بذر کینوا شود .  

به علت اینکه گیاه کینوا ، شاخ و برگ فراوانی دارد ، کشت کرتی برای بذر کینوا ، به هیچ عنوان مناسب نیست .

بذر کینوا

کنترل علف های هرز

جهت کنترل علف های هرز پیشنهاد می شود؛ قبل از کشت بذر کینوا ، زمین زراعی مورد نظر آبیاری شده تا علف های هرز رشد نماید .  پس از رشد علفهای هرز ، در صورتی که چند ماه تا کشت بذر کینوا زمان است ، علف کش ترفلان برای حذف این علف ها استفاده می شود .  

پس از طی شدن دوره کارنس این علف کش ، بذر کینوا کشت می گردد .  در صورتی که یک تا دو ماه تا کشت بذر کینوا زمان باقی است ، پیشنهاد می شود؛ شخم زدن زمین علف های هرز در زمین مدفون گردد .

در صورت مشاهده علف های هرز پهن برگ پس از رشد گیاه کینوا ، عملیات وجود به صورت دستی و مکانیزه انجام می‌شود .  در صورت مشاهده علف های هرزه باریک برگ ، علف کش گالانت سوپر ، مناسب است .

بذر کینوا

عملکرد و برداشت بذر کینوا

هزینه پایین برای کشت ، نیاز آبی کم ، دوره رشد کوتاه مدت و سودآوری دو برابری نسبت به کشت گندم ، باعث شده تا کشت بذر کینوا در جیرفت ، مورد توجه قرار گیرد .  بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار عملکرد دارد .  

استفاده از بذر کینوا شناسنامه‌دار ، تاریخ کشت صحیح ، مدیریت زراعی مناسب ، کنترل علف های هرز و آفات و بیماری ها باعث افزایش عملکرد و کیفیت دانه کینوا می‌گردد .

برداشت محصول کینوا ، پس از رسیدگی و زرد شدن گیاه کینوا انجام می شود .  پس از خشک شدن گیاه کینوا ، دانه ها جداسازی و بوجاری می شود .  با انجام عملیات فراوری به صورت صنعتی دانه کینوا ، برای مصرف آماده می گردد .

بذر کینوا

بازار بذر کینوا در جیرفت

ویژگی های زراعی گیاه کینوا از جمله مقاومت بالا به شوری و خشکی ، طول دوره رشد کوتاه مدت ، نیاز آبی کم و همچنین ارزش اقتصادی دانه کینوا ، باعث شده تا کشت بذر کینوا در جیرفت و دیگر مناطق مورد توجه قرار گیرد .  

همزمان با این فرآیند ، بازار بذر کینوا نیز رونق یافته و پیش بینی می شود ، به صورت افزایشی این روند ادامه داشته باشد .  جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در جیرفت و استان‌های مختلف کشور ، می توانید با ما تماس بگیرید .

بذر کینوا

همکاری با بازار بذر کینوا در جیرفت

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز عرضه بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را توزیع می‌کند .  این مجموعه در زمینه ترویج کشت بذر کینوا با وزارت جهاد کشاورزی ، همکاری می نماید .  

همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در جیرفت ، مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز ، می دهد .  این مجموعه در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه آن با کشاورزان استان های مختلف ، مشارکت می نماید .  

جهت بررسی بازار بذر کینوا در جیرفت و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه ، می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *