آموزش کشت بذر کینوا در جهرم

بذر کینوا

آموزش کشت بذر کینوا در جهرم را از کدام مرکز دریافت کنم ؟ از کدام مرکز میتوان بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را تهیه نمود؟ چه مرکزی آموزش کشت بذر کینوا را در جهرم به صورت رایگان ارائه می نماید؟ کدام مرکز در زمینه فروش محصول کینوا با کشاورز مشارکت می کند؟

آموزش کشت بذر کینوا جهرم

استان فارس جهرم از جمله مناطقی هستند که بذر کینوا را کشت می کنند .  محصول برداشت شده از گیاه کینوا جهرم و سایر مناطق استان ،  با بالاترین عملکرد و دارای کیفیت مناسب می باشد .

ادوات کاشت و برداشت

 بذر کینوا را می توان به صورت دست پاش و یا مکانیزه در جهرم کشت نمود .  برای کشت مکانیزه بذر کینوا ،  ادوات ریز کار غلات مورد استفاده قرار می‌گیرند .  در این صورت فاصله بین ردیف ها ۵۰ سانتی سانتی متر ،  فاصله بین بوته ها در هر ردیف ۷ تا ۱۰ سانتیمتر و عمق کاشت یک تا ۲ سانتی متر می باشد .

 جهت برداشت بذر کینوا از کمباین برداشت کلزا استفاده می شود که لازم است حد برداشت آن تنظیم گردد همچنین برداشت به صورت دستی نیز امکان پذیر است .

بذر کینوا

 آبیاری

برای آبیاری بذر و گیاه کینوا میتوان از انواع روش های غرقابی ،  قطره ای ،  بارانی ،  نوار تیپ و  .  .  .  استفاده کرد .  بذر کینوا به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز دارد .  

وجود باران های پاییزه و بهاره در جهرم ،  تعداد دفعات آبیاری را کاهش می دهد .  همچنین بذر کینوا در مناطقی که بارندگی ها مناسب باشد ،  به صورت دیم نیز کشت می شود .

کودهی به منظور افزایش عملکرد

بیشتریـن نیـاز گیاه کینوا بـه عناصـر غذایـی ،  در مرحلـه غنچه دهـی تـا گلدهـی اسـت .  این مرحله همزمـان بـا تجمع سـریع مـاده خشـک در گیاه اسـت .  پس از ایـن مرحلـه حرکـت عناصـر بـه پانیکـول آغـاز می شـود .

مصرف 20 تا 30 تــن کــود دامــی ،  باعث بهبـود سـاختار خـاك و افزایـش عملکرد بذر کینوا ،  می شـود .  بهتریـن زمـان کاربـرد کـود دامـی ،  دو مـاه قبـل از کاشـت بذر کینوا اسـت .  

بذر کینوا

البته بـا توجـه میـزان پروتئیـن بـالای دانه کینـوا ،  بایــد به مصرف کــود نیتــروژن ،  توجــه ویــژه ای گردد .  کــود نیتــروژن نقــش مهمــی در عملکــرد ،  ســطح بــرگ ،  انـدام فتوسـنتز کننـده و پروتئیـن دانـه کینوا دارد .  کمبـود کـود نیتـروژن موجـب رنـگ پریدگـی برگهـا ،  تأخیـر در رشـد ، کلــروز عمومــی بویــژه در برگ هــای مسن ،  می گردد .

مصرف 150 کیلوگرم کود NPK ،  بـدون کاهـش کارایــی مصــرف کــود ،  عملکــرد بذر کینوا را افزایش می دهد .  همچنین می توان به صورت جایگزین از 150 کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس ،  استفاده نمود .  

مصرف کود باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد .  علاوه بر مصرف کود ،  جهت تولید دانه های باکیفیت کینوا لازم است علف های هرز ،  بیماری و آفات کنترل شود .  همچنین انتخاب بذر مناست و تاریخ کاشت نیز برای این منظور ،  اهمیت زیادی دارد .

بذر کینوا

دریافت مشاوره رایگان در زمینه آموزش کشت بذر کینوا در جهرم

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در کشور بذر کینوا اصل شناسنامه دار را در جهرم و نقاط مختلف توزیع می نماید .  این مجموعه با هدف افزایش عملکرد ،  بذر کینوا مرغوب ،  عاری از علف هرز و بیماری ،  دارای قوه نامیه و درصد خلوص بالا را توزیع می کند .

همچنین در زمینه کشت صحیح بذر کینوا در جهرم به کشاورزان عزیز ،  مشاوره رایگان ارائه می نماید .  مجموعه ما در زمینه فروش محصول کینوا ،  توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید .

جهت دریافت آموزش کشت بذر کینوا در جهرم به صورت رایگان ،  تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و استفاده از سایر خدمات این مجموعه ،  می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *