بررسی بازار بذر کینوا شاهرود

برداشت کینوا ایران

آیا امکان بررسی بازار بذر کینوا شاهرود و کشت بذر کینوا در مناطق شور نیز وجود دارد؟ کدام مرکز در زمینه کشت بذر کینوا در شاهرود مشاوره رایگان می دهد؟ بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در کشور چگونه ارزیابی می شود؟

بذر کینوا مقاوم به شوری و بازار آن در شاهرود

بذر کینوا مقاومت بالایی به شوری دارد ، به گونه‌ای که نسبت به گندم و جو نیز مقاوم تر است . وجود کیسه های اگزالات کلسیم در برگ و پانیکول این گیاه ، یکی از روش های موثر در مقاومت گیاه کینوا نسبت به شوری می باشد .

در مناطقی از استان سمنان و شاهرود مشکل شوری وجود دارد . جهت کشت بذر کینوا در این مناطق ، توصیه می شود؛ بذر کینوا در داخل جوی کشت شود . همچنین درصورتی که آبیاری به صورت غرقابی است ، باید زمان آبیاری طولانی شده و سرعت آبیاری ملایم باشد . زیرا بذر کینوا بسیار ریز است و در آبیاری با سرعت بالا ، امکان شسته شدن بذرها وجود دارد .

اهمیت تاریخ کشت بذر کینوا در شاهرود

انتخاب تاریخ جهت کشت صحیح بذر کینوا در شاهرود اهمیت زیادی دارد . با توجه به گرمای زیاد در تابستان باید بذر کینوا زمانی کشت شود که دوره پر شدن دانه با دمای بالای ۳۵ درجه همراه نباشد .

زیرا دمای زیاد ، باعث ریز شدن دندانه ، کاهش وزن هزار دانه و کاهش کیفیت و عملکرد این محصول می گردد . جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در شاهرود می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید . بازار بذر کینوا در شاهرود بسیار عالی می باشد زیرا این منطقخ بسیار مستعد کشت می باشد.

کشت دستی و مکانیزه بذر کینوا

بذر  کینوا به صورت مکانیزه و یا دست پاش ، بسته به امکانات در دسترس کشت می‌شود . کشت مکانیزه بذر کینوا با استفاده از دستگاه ردیف کار غلات انجام می شود . فاصله بین ردیف ها ۵۰ سانتیمتر و فاصله بوته ها در داخل هر ردیف ۷ تا ۱۰ سانتیمتر است . همچنین عمق کشت بذر کینوا به علت ریز بودن آن ، بین ۱ تا ۲ سانتی متر می باشد . کشت مکانیزه باعث می‌شود که مدیریت مراحل داشت و برداشت بسیار مطلوب و عملکرد نیز افزایش یابد .

بذر کینوا

کنترل علف های هرز قبل از کشت بذر کینوا

به علت اینکه بذور علف هرز گیاه کینوا از نظر شکل ، اندازه و وزن هزار دانه مشابه دانه کینوا هستند ، مخلوط شدن این بذرها با دانه کینوا باعث مشکل شدن بوجاری و افت قیمت دانه کینوا می گردد .

به همین دلیل به کنترل علف های هرز باید توجه ویژه‌ای شود . استفاده از بذر کینوا شناسنامه‌دار که عاری از بذر علف هرز باشد ، مرحله اول برای کنترل علف های هرز است . همچنین پیشنهاد می شود؛ قبل از کشت بذر کینوا زمین مورد نظر آبیاری شده ، تا علف های هرز رشد نمایند .

پس از رشد علفهای هرز ، در صورتی که زمان برای طی شدن دوره کارنس علف کش وجود داشته باشد ، میتوان از علف کش ترفلان استفاده کرد . در صورتی که زمانی برای دوره کارنس این علف کش وجود ندارد ، می ‌توان با شخم زدن زمین ، باعث دفن علف های هرز گردید .

بذر کینوا

کنترل علف های هرز پس از کشت بذر کینوا

 در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ در زمین زراعی ، بعد از رشد گیاه کینوا می توان از علف کش گالانت سوپر ، برای حذف این علف ها استفاده کرد . جهت کنترل علف های هرز باریک برگ ، اجرای عملیات وجین به صورت دستی و یا مکانیزه با استفاده از کلتیواتور پیشنهاد می شود .

کنترل علف های هرز ، آفات و بیماری ها و استفاده از کود ، در کنار مدیرت زراعی صحیح ، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا و افزایش سودآوری می گردد .

بررسی بازار بذر کینوا شاهرود

در سال‌های اخیر با افزایش کشت بذر کینوا در شاهرود و دیگر  مناطق ، بازار بذر کینوا نیز در کشور رونق یافته است . طول دوره رشد کوتاه مدت ، نیاز آبی کم ، مقاومت بالا به خشکی و شوری و سودآوری دو برابری نسبت به کشت گندم ، باعث شده تا کشت کینوا مورد توجه قرار بگیرد .

جهت بررسی بازار بذر کینوا در شاهرود و سایر مناطق کشور ، می توانید با ما در ارتباط باشید . مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز عرضه بذر کینوا ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در شاهرود و دیگر مناطق توزیع می نماید .

همکاری با بازار بذر کینوا شاهرود

همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در شاهرود ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان می دهد . و این عزیزان را در تولید محصولی با عملکرد بالا و دانه های با کیفیت مناسب پشتیبانی می نماید .

این مجموعه در زمینه توسعه بازار دانه و بذر کینوا ، صادرات دانه کینوا و فروش محصول کینوا با زارعین محترم مشارکت می نماید . جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا ، دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در شاهرود و استفاده از سایر خدمات این مجموعه میتوانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *