آموزش کشت بذر کینوا اراک

بذر کینوا عمده

آیا امکان دریافت مشاوره رایگان در زمینه آموزش کشت بذر کینوا در اراک وجود دارد؟ در زمینه فروش محصول کینوا، کدام مرکز با کشاورز همکاری می نماید؟

کشت بذر کینوا در اراک

استان مرکزی و مناطق مختلف آن از جمله اراک ، کمیجان ، تفرش ، آشتیان ، شازند ، فراهان ، دلیجان ، محلات ، خمین ، خنداب ، زرندیه ، ساوه و… از جمله مناطقی هستند که با همکاری مجموعه ما بذر کینوا را کشت می نماید . مهمترین مسئله در زمینه کشت بذر کینوا در اراک و دیگر مناطق استان مرکزی ، انتخاب تاریخ کاشت می باشد.

تاریخ کشت کینوا در اراک و استان مرکزی باید به گونه ای انتخاب شود ، که مرحله پرشدن دانه ها با گرمای اواخر بهار و اوایل تابستان همراه نباشد . زیرا گرمای بالای 45 درجه باعث بدر رنگ شدن دانه ها ، کاهش وزن هزاردانه و بی کیفیت شدن محصول می گردد.

به طور کلی استان مرکزی دارای دو نوبت کشت بهاره و پاییزه برای بذر کینوا است . البته جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر در اراک می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید . کارشناسان این مجموعه تجربه کشت بذر کینوا را در اراک و استان های مختلف ، با همکاری کشاورزان عزیز دارند .

بذر کینوا

این افراد در زمنیه انتخاب تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در اراک و آموزش تمام مراحل کاشت ، داشت و برداشت کینوا ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می نمایند . و مرحله به مرحله بر اساس اقلیم منطقه و زمین زراعی مدنظر ، این عزیزان را تا برداشت محصول نهایی کینوا ، پشتیبانی می نمایند.

آموزش کشت بذر کینوا  

کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریزی همچون شبدر و کلزا و با استفاده از ریزکار غلات به صورت سطحی کشت می شود . زیرا بذر کینوا بسیار ریز است . البته کشت بذر کینوا به صورت دست پاش نیز امکان پذیر است . 8 تا 100 کیلوگرم بذر کینوا برای هر هکتار نیاز است .

به طور کلی 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز آبی این گیاه را برطرف می نماید .البته باران های پلاییزه و بهاره ، تعداد نوبت های آبیاری این گیاه را کاهش می دهد. همچنین کشاورزان عزیز برای آبیاری بذر و گیاه کینوا ، می توانند از انواع روش های آبیاری غرقابی، قطرهای، بارانی، نوارتیپ و… استفاده نمایید .

کودپاشی در زمان آماده سازی زمین و دو مرحله کود سرک با استفاده از کود اوره ، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا می گردد . 150 کیلوگرم کود NPK یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس ، گزینه های مناسبی برای این منظور می باشند.

بذر کینوا

برداشت اصولی در بذر کینوا در اراک

وقتــی رطوبــت دانــه بــه 45 درصــد رســید ، دانــه بــه مرحلــه رســیدگی فیزیولوژیــک می رســد و وارد فراینــد کاهــش رطوبــت می شــود . دانــه بــا رطوبــت 20 درصد با ناخــن نصــف می شــود و وقتــی رطوبــت دانــه بــه 12 تا 14 درصــد رســید ، تنهــا بــا دنــدان نصــف می شــود. کشت بذر کینوا در اراک به نسبت سایر غلات بسیار به صرفه می باشد.

مراحـل فنولوژیـک رسـیدن دانـه در کینـوا مشـابه غـلات اسـت . رنـگ بوتـه در زمـان برداشـت تحـت تأثیـر اقلیـم منطقــه قــرار می گیــرد . در یــک ژنوتیــپ خــاص دمــای پاییـن در زمـان برداشـت موجـب قرمـز شـدن بوته هـا و دمــای بــالا موجــب زرد شــدن آنهــا می شــود.

برداشت محصول نهایی کینوابا استفاده از کمباین برداشت کلزا یا به صورت دستی انجام می شود . در صورت استفاده از کمباین ، لازم است که در هدِ برداشت کمباین تغییراتی اعمال شود . حداقل عملکرد بذر کینوا 2.5 تن و حداکثر 5.5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

همکاری در زمینه کشت و فروش محصول بذر کینوا در اراک

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، در استان های مختلف ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار ار در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد . این مجموعه در زمینه ترویج بذر کینوا در اراک و استان های دیگر ، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

کارشناسان مجموعه ما که تجربه کشت بذر کینوا را در اراک و مناطق مختلف کشور دارند ، به صورت کاملاً رایگان به کشاورزان عزیز ، آموزش کشت بذر کینوا را ارائه می دهند . همچنین این مجموعه در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار بذر و دانه کینوا و صادرات محصول این گیاه، با کشاورزان عزیز در اراک و استان های مختلف ، مشارکت می نماید.

جهت دریافت آموزش کشت بذر کینوا در اراک؛ تهیه بذر کینوا اصل و گواهی شده و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *