مرکز بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا

مرکز عرضه بذر کینوا اصلاح شده در کشور ، در کنار عرضه بذر کینوا اصلاح شده و شناسنامه دار ، در زمینه کشت بذر کینوا در کلیه استان های کشور ، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

بذر کینوا اصلاح شده

کینوا گیاهی جدید در ایران است که در سال‌های اخیر ، بذر آن وارد کشور شده و مورد کشت قرار گرفته است . البته گونه های هم خانواده کینوا ، مانند سلمه تره ، تاج خروس ، چغندر قند ، از هزاران سال قبل در ایران وجود داشته است .

با توجه به جدید بودن بذر کینوا و بومی بودن این بذر مربوط به آمریکای جنوبی ، لازم است که این بذر با اقلیم ایران سازگار شود . بذر کینوا که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد ، در سال ۱۳۸۸ به کشور ایران وارد گردید.

کینوا

جهت اصلاح کردن بذر کینوا و ایجاد سازگاری با شرایط آب و هوایی ایران ، بذر کینوا در استانهای مختلف کشور ، با شرایط آب و هوایی مختلف متفاوت کشت شد . و روند رشد آن مورد بررسی قرار گرفت.

سپس بوته های برتر انتخاب شده و بذرگیری شدند . این بذرها مرود کشت مجدد قرار گرفت و پس زا رشد گیاه ، دوباه بوته های برتر انتخاب و بذرگیری انجام شد . این روند تا چند نسل ادامه پیدا کرد و بذرهای اصلاح شده که برای اقلیم ایران سازگار هستند ، تکثیر شدند.

بذر کینوا اصلاح شده در استان های مختلف

در حال حاضر بذرهای اصلاح شده کینوا برای کشت در استان های مختلف ، مصرف می شوند . مسئله اصلاح کردن بذر کینوا با موضوع تراریختگی کاملاً متفاوت است . در بحث تراریختگی ، ژنوم گیاه ، دستخوش تغییر می شود . اما در بحث اصلاح کردن همانطور که بیان شد ، در هر نسل بوته های برتر ، انتخاب شده و به نسل بعد می روند. بذر کینوا اصلاح شده در این مرکز قابلیت کشت در همه ی استان های کشور را دارد.

بدین ترتیب بذرهایی با قوه نامیه بالا و درصد خلوص بالا ، تولید می شوند . کشت بذر کینوا اصلاح شده ، محصولی با عملکرد بالا تولید می کند . بنابراین بذر کینوا هیچ تراریختگی ندارد و به راحتی می‌توان آن را به صورت ارگانیک نیز تولید نمود.

 پروژه انجام شده برای اصلاح بذر کینوا ، اصلاح زراعی آن را در برگرفته و هیچ تراریختگی ایجاد نشده است .

بذر کینوا

مرکز مشاوره کشت بذر کینوا اصلاح شده

همانطور که بیان گردید و پس از اصلاح بذر کینوا ، در سال های اخیر ، کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور انجام شده است . کشت بذر کینوا در ایران ، با تولید محصولی با عملکرد مناسب و در برخی مناطق با حداکثر عملکرد و باکیفیت بسیار مطلوب همراه می باشد.

دوره رشد بذر کینوا اصلاح شده ، کوتاه مدت و حدود 100 روز است . بذر کینوا بسیار ریز است ، به همین دلیل کشت آن به صورت سطحی ، مشابه کلزا و شبدر ، انجام می پذیرد . برای کشت بذر کینوا اصلاح شده می توان ، به روش دست پاش و یا مکانیزه ، آن را انجام داد.

دستگاه خطی کار غلات برای کشت مکانیزه بذر کینوا ، مناسب است . برای این منظور عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر ، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می باشد.

میزان بذر مورد نیاز برای کشت بذر کینوا اصلاح شده 10-8 کیلوگرم در هر هکتار است . البته بسته به نوع شوری آب و خاک این مقدار متغیر می باشد.

بذر کینوا

آبیاری بذر کینوا اصلاح شده

 5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 10 تا 15 روز ، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می کند . در مناطقی از کشور که از نعمت باران های پاییزه و بهاره برخوردار هستند ، تعداد دفعات آبیاری کاهش می یابد.

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا اصلاح شده ، می شود . کودهای شیمیایی مانند  150 کیلوگرم NPK یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک تأثیر قابل توجهی بر عملکرد کینوا دارد. این مرکز بهترین بذر کینوا اصلاح شده را عرضه می کند.

عملکرد بذر کینوا اصلاح شده ، حداقل 2 تن و حداکثر 5/5 تا 6 تن در هکتار گزارش می شود . انتخاب بذر مرغوب ، تاریخ کشت صحیح ، کنترل علف های هرز ، اعمال مدیریت زراعی مناسب باع تولید حداکثر محصول کینوا می گردد . برای این منظور می توانید از مجموعه ما ، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا اصلاح شده

در سال های اخیر ، با افزایش معرفی بذر کینوا ، کشت بذر کینوا در کشورهای مختلف از جمله ایران ، افزایش یافته است .  با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا ، کشت بذر کینوا ، توجیه اقتصادی دارد . زیرا علاوه بر تقاضا برای داخل ، در بازارهای جهانی نیز ، فروش دانه کینوا ارزآوری به دنبال دارد.

مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز در استان های مختلف ، توانسته است بذر کینوا اصلاح شده را در شرایط آب و هوایی مختلف کشور کشت نماید . و تجارب مفیدی در زمینه کشت بذر کینوا اصلاح شده ، در اقلیم های مختلف ایران کسب نماید.

بذر کینوا

تمام این تجارب کسب شده در استان های مختلف کشور ، به صورت مشاوره رایگان در اختیار کشاورزان عزیز ، قرار می گیرد . این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینواصلاح شده ، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در مناطق مختلف کشور توزیع می نماید .

همچنین پس از عقد قرار داد با کشاورزان عزیز ، خرید و فروش محصول کینوا اصلاح شده را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

جهت تهیه بذر کینوا اصلاح شده از این مرکز ، دریافت مشاوره رایگان و فروش تضمینی محصول خود ، می توانید با ما در ارتباط باشید .  همچننی جهت اطلاع  از کلیه خدمات این مجموعه ، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *