مرکز بذر کینوا در خراسان جنوبی

بذر کینوا عمده

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، ضمن عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی ، مشاوره رایگان ارائه می نماید و محصول تولید شده را به صورت کاملا تضمینی خریداری می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا شبه غله ای متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج و بومی آمریکای جنوبی می باشد. در سالهای اخیر، کشت این بذر، در مناطق مختلف ایران از جمله استان خراسان جنوبی مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا می باشد.

دانه کینوا دارای ارزش غذایی زیاد و به خاویار سبز و مولتی مولتی ویتامین معروف است. دانه کینوا، تنها دانه ای است که ۹ اسید آمینه ضروری مورد نیاز برای بدن انسان را دارد. علاوه بر این دانه کینوا سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان، املاح معدنی مفید و ویتامین B می باشد.

مصرف دانه کینوا در تهیه انواع غذاها و برای تولید آرد کینوا اهمیت زیادی در جهان دارد. از آرد کینوا برای تولید غلات صبحانه، غنی سازی انواع نان و تهیه انواع کیک، بیسکوئیت و فراورده های آردی استفاده می شود.

با توجه به نیاز آبی کم دانه کینوا و طول دوره رشد کوتاه مدت، این گیاه جایگزین مناسبی برای گیاهان آب بر می باشد. سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر گندم است. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله مناطق مختلف ایران بذر کینوا را کشت می کند.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی از جمله استان‌های کشور است که دارای اقلیم گرم و خشک و زمین های شور می باشد. کمبود آب برای مصارف کشاورزی از مشکلات مهم این استان می باشد. همچنین شوری زیاد خاک، باعث شده که کشت بسیاری از محصولات کشاورزی، از جمله چغندرقند و پنبه در این استان محدود شده است.

بذر کینوا مقاوم به شوری و خشکی است و در ای سی بالای خاک، نیز قادر به تولید دانه می باشد. بنابراین گیاهی بسیار مناسب برای جایگزین شدن با محصولات آب‌بر مانند چغندرقند و پنبه و حتی یونجه می باشد.

متاسفانه همانطور که بیان شد، مشکل شوری خاک و مواد آلی پایین از جمله مشکلات اساسی در استان خراسان جنوبی است. برای زمینهای با شوری بالای ۱۳ هزار توصیه می‌شود، از کودهای اصلاح کننده خاک استفاده شود.

بذر کینوا

ویژگی های خاک در کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی

این کودها، PH خاک را تنظیم می‌کنند و با املاح و موادی که دارند، شوری خاک را عمق چهار سانتیمتر تعدیل می‌کنند. با توجه به اینکه عمق کشت بذر کینوا ۲ سانتیمتر میباشد، مصرف این کود ها محیط مناسبی را برای رشد بذر کینوا تامین می نماید.

بهتر است کشت بذر کینوا، در مناطق شور، در جوی ها انجام شود. برای کشت مکانیزه از ردیف کار ها و ریز کارهای مربوط به غلات می توان استفاده کرد. برداشت مکانیزه بذر کینوا نیز با استفاده از کمباین برداشت کلزا انجام می‌شود.

اما در صورت عدم دسترسی به این دستگاه، برداشت محصول نهایی را به صورت دستی انجام داد. مزیت گیاه کینوا نسبت به گیاه کلزا این است که ریزش دانه ندارد. و پس از برداشت حتماً باید توسط خرمنکوب دانه‌های کینوا جدا سازی شود.

بذر کینوا

عملکرد و بازار پسندی در بذر کینوا

با توجه به پایین بودن رطوبت منطقه، رنگدانه های تولید شده در این استان بسیار مطلوب است. مصرف کودهای آلی قبل از کاشت، باعث افزایش کیفیت خاک و تولید محصولی با عملکرد بالا می شود. بنابراین با توجه به ضعیف بودن خاک ها در استان خراسان جنوبی، توصیه می‌شود که از کودهای آلی و شیمیایی برای افزایش عملکرد بذر کینوا، استفاده شود. عملکرد بذر کینوا در خراسان جنوبی بین 1 تا 2/5 تن در هکتار است. البته در برخی از استان‌های کشور این مقدار تا 5/5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا در خراسان جنوبی

کشت بذر کینوا در استان خراسان جنوبی، نشان داده است که کشاورزان این منطقه پس از تولید محصول به طور جدی برای فروش آن با مشکلات زیادی مواجه هستند. متاسفانه مراکزی برای خرید محصول تولید شده در این استان وجود ندارد.

همکاری در مرکز بذر کینوا در خراسان جنوبی

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور فعالیت می کند. این مجموعه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در خراسان جنوبی و سایر استان‌های کشور در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

همچنین در زمینه کشت بذر کینوا به صورت رایگان مشاوره کشت ارائه می نماید. اما از مهمترین خدمات این مجموعه این است که پس از عقد قرارداد، محصول نهایی باید به صورت کاملا تضمینی خریداری میکند.

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و فروش تضمینی محصول خود می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی و سایر استان‌ها در ارتباط باشید. و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی بهره مند شوید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *