عرضه و توزیع بذر کینوا شهرکرد

بذر کینوا فله

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران علاوه بر عرضه و توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در شهر کرد و مناطق مختلف کشور، در زمینه کشت بذر کینوا در شهرکرد و کلیه استان ها، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

کشت بذر کینوا در شهرکرد

بذر کینوا بذری متعلق به خانواده تاج خروس است که با هدف تولید دانه کینوا کشت می شود. این بذر بومی آمریکای جنوبی و کشورهای پرو، بولیوی و اکوادور می‌باشد. دانه تولید شده از گیاه کینوا به عنوان غذای اصلی مردم منطقه آند در کشورهای مذکور، از هزاران سال قبل تاکنون استفاده میشود.

در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا در بیش از ۱۰۰ کشور از جمله مناطق مختلف کشورایران، مورد توجه قرار گرفته است. استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد، جزو مناطقی است که بذر کینوا در آن کشت می شود. و عملکرد مناسبی از این محصول به دست آمده است.

طول دوره رشد کم، صرفه جویی در مصرف آب، مقاومت بالا به شوری، قیمت مناسب و درآمدزایی بالا برای کشاورزان، از مزایای کشت کینوا در شهرکرد می باشد. انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در شهرکرد، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا تاثیر مهمی بر عملکرد نهایی دارد.

جهت اطلاع از تاریخ صحیح کشت بذر کینوا در شهرکرد، می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. کارشناسان با تجربه مجموعه ما، شما را در زمینه تولید محصولی با عملکرد بالا مشاوره می دهند. کارشناسان این مجموعه در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا، به صورت رایگان، کشاورزان عزیز را پشتیبانی می نمایند.

بذر کینوا

آماده سازی و آبیاری بذر کینوا در شهر کرد

کشت بذر کینوا به صورت دست پاش و مکانیزه، با استفاده از ردیفکار پنوماتیک غلات انجام می‌شود. برای هر هکتار به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا نیاز است. آبیاری بذر کینوا به روش سطحی و تحت فشار امکان پذیر است. 5 تا 7 نوبت آبیاری، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید. فاصله بین دفعات آبیاری، ۱۰ تا ۱۵ روز می باشد. در شهرکرد با توجه به پتانسیل های بالایی که دارد بذر کینوا می تواند جایگزین بسیاری از محصولات شود.

جهت افزایش عملکرد بذر کینوا از کودهای دامی و شیمیایی می توان استفاده کرد. از جمله کودهای شیمیایی موثر، می توان به کود NPK اشاره کرد. گزینه دیگر برای استفاده از کودهای شیمیایی کود سوپر فسفات تریپل به همراه کود پتاس می باشد. عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار و سودآوری آن دوبرابر کشت گندم می باشد.

بذر کینوا

مبارزه با علف های هرز در شهر کرد

عوامل متعددی بر عملکرد نهایی بذر کینوا تأثیرگذار است. انتخاب بذر مرغوب و شناسنامه دار، تاریخ کشت صحیح، کشت مکانیزه، آبیاری تحت فشار و عملیات داشت مناسب از جمله این عوامل می باشند.

خوشبختانه کشت بذر کینوا در ایران به راحتی در انجام می شود و محصول خوبی نیز تولید می گردد. تنها نکته‌ای که در کشت بذر کینوا باید مورد توجه قرار بگیرد، کنترل علف های هرز این گیاه می باشد. عدم کنترل علف های هرز نه‌تنها سودآوری بذر کینوا را کاهش می دهد، بلکه سود اصل را گاه به صفر می رساند. کشت بذر کینوا در شهرکرد و سایر شهر های مجاور در حال افزایش است.

زیرا بذر علف های هرز کینوا، هم اندازه هم شکل و هم وزن دانه کینوا میباشند. در صورت قرار گرفتن این بذر ها در کنار دانه کینوا، جداسازی آنها کاری بسیار مشکل و غیرممکن است. بنابراین محصول تولید شده ارزش اقتصادی ندارد.

بذر کینوا

جهت کنترل علف های هرز موارد زیر را می توان رعایت نمود:

1- تهیه بذر اصل، گواهی شده و شناسنامه دار کینوا به عنوان اولین گام در بحث کنترل علف های هرز می باشد. متاسفانه مشاهده شده، افراد سودجو، بذر های تقلبی کینوا که دارای علف هرز یا بیماری می باشند، را بین کشاورزان توزیع می کنند. بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده فاقد بذور علف هرز می باشد.

2- پس از کشت بذر کینوا و رشد علف های هرز با استفاده از سموم می توان آن را کنترل کرد. برای مبارزه با علفهای هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر و برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ، عملیات وجین توصیه می شود. بذر کینوا در شهرکرد اگر به صورت اصولی کشت شود عملکرد های بسیار فوق العاده ای دارد و به طبع سود اوری زیاد تری نیز به دنبال دارد.

3- در صورتی که یک یا دو ماه تا کشت بذر کینوا، زمان باقی است. زمین زراعی موردنظر آبیاری می شود. پس از رشد علفهای هرز و قبل از رسیدن به مرحله گلدهی، علف های هرز از طریق عملیات شخم داخل خاک مدفون می شوند.

4- اما اگر چند ماه به کشت بذر کینوا زمان باقیمانده است. مشابه مرحله قبل، زمین مورد نظر آبیاری می شود. پس از رشد علف های هرز، سم ترفلان که پیش کشت است، برای حذف علف های هرز، به کار می رود. در این صورت زمان کافی برای طی شدن دوره کارنس سم وجود دارد.

بذر کینوا

عرضه و توزیع بذر کینوا شهرکرد

همانطور که بیان گردید تهیه بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده، تاثیر بسیار مهمی بر عملکرد نهایی محصول کینوا دارد. بذر اصل و شناسنامه دار فاقد بذور علف هرز و بیماری بوده و عملکرد و قوه نامیه بالایی نیز دارد.مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در ایران فعالیت می کند. این مجموعه علاوه بر توزیع بذر کینوا گواهی شده، مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در شهرکرد و کلیه استان ها ارائه می دهد.

کینوا

همکاری در عرضه بذر کینوا شهرکرد

همچنین پس از عقد قرارداد توسط این مجموعه، محصول نهایی کشاورز به صورت تضمینی خرید و فروش می‌شود. جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و خرید و فروش تضمینی محصول خود می توانید با بزرگ ترین مرکز عرضه و توزیع در ایران، در ارتباط باشید. جهت اطلاع از کلیه خدمات بزرگترین مرکز عرضه و توزیع بذر، دانه و آرد کینوا در ایران می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *