سایت جامع بذر کینوا شهر کرد

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ، با راه اندازی سایت جامع بذر کینوا شهر کرد ، در زمینه کشت بذر کینوا در شهر کرد ، مشاوره رایگان ارائه می نماید و محصول تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا جزو گیاهان شوری پسند و شبه غلات دسته بندی می شود. بذر کینوا به عنوان بذری جدید در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکای شمالی، چین، هند و… با موفقیت کشت شده است. در سال 2013 سازمان فائو، بذر کینوا به عنوان گیاهی مقاوم که حتی قادر به رشد در زمین های زراعی لم یزرع است، معرفی نمود.

بذر کینوا تولید گیاه و دانه مغذی کینوا را می نماید. سازمان فائو ارزش غذایی دانه کینوا را با شیرخشک مقایسه کرد. وآن را به عنوان تنها منبعی که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد، معرفی نمود. این سازمان سال 2013 را به نام سال کینوا نامگذاری نمود.

بذر کینوا بومی جنوب آمریکا است و طی 5000 سال غذای اصلی مردم این مناطق از دانه کینوا تأمین می شده است. پس از معرفی بذر کینوا و دانه آن توسط سازمان فائو، کشت آن در مناطق مختلف جهان، شروع شد. در حال حاضر بذر کینوا در بیش از 100 کشور جهان، از جمله کشور ایران کشت می شود.

بذر کینوا به تنش های خشکی، شوری و سرما مقاومت بالایی دارد. بذر کینوا در دامنه ای از شوری که گندم و جو قادر به تولید نیستند، دانه تولید می کند. همچنین کارایی بالایی برای استفاده از منابع آب و خاک شور دارد. بعلاوه به علت تنوع ژنتیکی بالا، به اقلیم های مختلف سازگاری دارد.

به همین دلیل بذر کینوا، محصولی بسیار مناسب در اقلیم گرم و خشک ایران است. و سودآوری آن نسبت به برخی از غلات از جمله گندم، دوبرابر است. سایت بذر کینوا در شهر کرد و سایر شهر ایران اقدام به عرضه این محصول فوق العاده کرده است.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در شهر کرد

در حال حاضر بذر کینوا در شهرکرد و مناطق مختلف ایران، کشت می شود و عملکرد قابل قبولی نیز حاصل می شود. بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه می شود. بذر کینوا که دانه های آن بسیار ریز است و وزن هزاردانه آن بین 2 تا 3 گرم است، کشت آن به صورت سطحی انجام می شود.

میزان مورد نیاز برای کشت بذر کینوا در شهرکرد، برای هر هکتار 10-8 کیلوگرم است که بسته به میزان شوری آب، این مقدار متغیر است. البته مقدار 8 تا 10 کیلوگرم در اکثر مناطق، محصولی با عملکرد بالا تولید می شود.

آماده سازی خاک شامل شخم، ماخار، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی می باشد. البته قبل از هر چیز انتخاب تاریخ کشت بسیار مهم است. زیرا کشت بذر کینوا در تاریخ نامناسب، مانند سایر گیاهان زراعی، باعث کاهش عملکرد آن می گردد. سایت بذر کینوا در شهر کرد به علاقه مندان کشت این محصول خدمات وِیژه ای ارائه می دهد.

بذرکینوا برای رشد و تولید دانه، به 7-5 نوبت آبیاری نیاز دارد. که فاصله بین این دفعات، بسته به منطقه زراعی 15-10 روز می باشد. برای افزایش عملکرد بذر کینوا از کودهای ازته و فسفاته می توان استفاده نمود.

مصرف کود شیمیایی NPK در مقدار 150 کیلوگرم برای هر هکتار و دو نوبت کود سرک بسیار مفید است. یا می توان زا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس و دو نوبت کود سرک، استفاده نمود.حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن در هکتار است.

اما در مواردی که مدیریت زراعی خوبی اعمال شود تا 5/5 تن در هکتار افزایش می یابد. برداشت مکانیزه محصول بذر کینوا، با استفاده از کمباین برداشت کلزا به همراه ایجاد تغییر جزئی در هدِ برداشت آن، انجام می شود.

بذر کینوا

سایت جامع بذر کینوا شهر کرد

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران فعالیت می کند. این مجموعه با راه اندازی سایت جامع بذر کینوا شهر کرد، اطلاعات جامعی در رابطه با معرفی بذر کینوا و روش صحیح کشت آن در شهر کرد بیان می نماید.

بذر کینوا

همکاری در سایت بذر کینوا شهر کرد

همچنین این مجموعه در زمینه بومی سازی تولید دانه کینوا در داخل کشور و ترویج کشت بذر کینوا شهرکرد و استان های دیگر فعالیت می کند. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

در این مجموعه پس از عقد قراردا، محصول بذر کینوا شهر کرد و سایر نقاط کشور، را به صورت تضمینی خرید و فروش می نماید. سایت جامع بذر کینوا شهرکرد، در زمینه کشت بذر کینوا و تولید محصولی با عملکرد بالا، مشاوره رایگان ارائه می نماید. جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *