بازار خرید انواع محصولات کینووا

قیمت کینوا فله

در بازار خرید انواع محصولات کینووا می توانید کیفیت های مختلفی از محصول را در کشور شاهد باشید. کینووا دانه‌ای بومی آمریکای لاتین است. قدمت این دانه به حدود 7000 سال می رسد. اما در سالهای اخیر این دانه مغذی به سبد غذایی مردم سایر نقاط جهان نیز افزوده شده است.

این دانه از خانواده سبزیجات می‌باشد. در نتیجه، می‌توان از برگ‌های تازه آن به عنوان سبزی استفاده کرد. این دانه متعلق به خانواده تاج خروسیان هم خانواده اسفناج است. از این رو، منبعی غنی از آهن است. با مصرف روزانه برگ یا دانه این گیاه می‌توان میزان آهن یا فولات بدن را در حالت نرمال حفظ کرد.

محصولات مختلفی می توان از این گیاه تهیه نمود. مواد اصلی موجود در دانه یا برگ در محصولات حاصل از این گیاه نیز وجود دارد. بنابراین، محصولات بدست آمده از این گیاه، تمام خواص گیاه اصلی را دارا خواهد بود.

دانه کینووا 

این دانه مغذی در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه وجود دارد. به دلیل شباهت زیاد این دانه به برنج معمولی از کینووا سفید بجای برنج استفاده می شود. روش طبخ این دو محصول مشابه است. اما از نظر خواص و ویژگی تفاوت فراوانی با یکدیگر دارند.

برای مثال میزان کالری گلوکز موجود در برنج بسیار زیاد است. در نتیجه، مصرف طولانی مدت برنج منجر به افزایش توده چربی در بدن بروز عارضه چاقی می شود. از سوی دیگر، کربوهیدرات‌های موجود در برنج به سرعت تجزیه می شوند. به همین دلیل، فرد در مدت زمانی کوتاه احساس گرسنگی خواهد کرد. 

در نقطه مقابل، کینووا قرار دارد. میزان گلوکز و کالری موجود در این دانه در مقایسه با برنج بسیار کمتر است. در نتیجه، مصرف طولانی مدت آن موجب افزایش وزن نمی شود. علاوه بر این، سرعت تجزیه کربوهیدرات‌های موجود در کینووا بسیار آهسته است. همین امر سبب می شود فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری بکند. 

کینووا منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. همانطور که می‌دانید آنتی اکسیدان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار ضروری است. با مصرف روزانه مقدار مناسبی از این دانه می‌توان سیستم ایمنی را تقویت کرد و سدی در برابر ابتلا به سرطان ایجاد کرد.

مهمترین عاملی که کینووا را به غذایی مناسب تبدیل کرده این است که تنها دانه یا گیاهی که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری و مورد نیاز بدن را داراست، دانه کینووا است. می‌دانید که بدن از اسیدهای آمینه برای ساخت پروتئین استفاده می‌کند. پروتئین سازی برای رشد، و استخوان سازی ضروری است. مصرف این دانه در سنین رشد سبب تقویت استخوان‌ها شده و در میانسالی نیز مانع از پوکی استخوان‌ها خواهد شد.

بازار خرید محصولات کینووا

محصولات بدست آمده از کینووا و بازار خرید آن

کینووا دانه‌ای شبه غلات است. اما ویتامین‌ها، مواد معدنی و املاح موجود در آن بسیار بیشتر است. شباهت کینووا به غلات سبب شده بتوان از این محصول به جای گندم، برنج، ذرت و… استفاده کرد. عمده‌ترین موادی که از کینووا بدست می‌آید عبارتند از:

آرد کینووا

پس از فرآوری کینووا و حذف ساپونین، این دانه به آرد تبدیل خواهد شد. از آنجا که کینووا فاقد گلوتن است. آرد حاصل از آن نیز عاری از گلوتن است. مصرف گلوتن برای افراد مبتلا به سندروم سلیاک یا مشکلات گوارشی مضر است. در نتیجه آنها ناچار هستند از آردهای گندم فاقد گلوتن استفاده کنند.

به دلیل اینکه فرایند حذف گلوتن از گندم کمی دشوار است می‌توان از آرد کینووا به جای آرد گندم در پخت نان، تهیه انواع شیرینی، کلوچه و… استفاده کرد.در بازار خرید محصولات کینووا انواع محصولات ارائه می شود.

بازار خرید محصولات کینووا

پرک کینووا

مطمئنا با نام پرک آشنا هستید. میدانید که از پرک‌ها در آردهای سوخاری و انواع سوپ‌ها استفاده می‌شود. تمام مواد معدنی، فیبر، آهن، کلسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان و… موجود در دانه کینووا در پرک آن نیز وجود دارد. در حقیقت، پرک کینووا طی فشرده سازی دانه اصلی ایجاد می شود. این فرایند، به مواد مفید موجود در این دانه آسیب وارد نمی‌کند. اما پخت و هضم آن را ساده تر می‌کند.

 رستوران داران، کافه‌های غذاهای مدرن و سنتی می‌توانند از این پرک مفید برای طعم‌دار کردن غذاهای خود استفاده کنند. مهمترین نکته در مورد پرک کینووا این است که میتوان آن را به صورت خام یا پخت شده مصرف کرد. برای خام خوری می‌توانید مقداری مناسب از پرک کینووا را در شیر گرم ریخته و در وعده صبحانه یا عصرانه میل کنید.

دانه کینووا

همانطور که در ابتدای این بحث اشاره کردیم دانه کینووا دارای سه رنگ مختلف است. این سه رنگ از نظر املاح و مواد معدنی کاملا مشابه هستند. اما روش طبخ و آنها کمی متفاوت است. هر سه نوع این دانه‌ها نیز حاوی ماده صابونی و گلیکوزیدی به نام ساپونین هستند. مصرف این ماده صابونی می تواند سبب ایجاد مسمومیت با درجه‌های مختلف شود.

به همین منظور، باید دانه کینووا قبل از مصرف حتما فرآوری شود. اغلب دانه‌هایی که توسط شرکت‌ها و برندهای معتبر مانند شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا عرضه می‌شوند، فرایند فراوری را به طور کامل سپری کرده‌اند. در نتیجه، می‌توانید با اطمینان خاطر در انواع سوپ‌ها، شامی‌ها،پیتزاها، سالادها و حتی در وعده صبحانه از آن استفاده کنید.

بازار خرید محصولات کینووا

بازار خرید و فروش محصولات کینووا

با توجه به تنوع محصولات بدست آمده از کینووا و همچنین کاربردهای درمانی بسیار بالای آن، بازار فروش این محصول بسیار عالی است. نانوایی ها، شیرینی پزی ها،عطاری ها، شرکت‌های تولید کننده مکمل‌های گیاهی و ورزشی، سوپرمارکت‌ها و حتی مزرعه داران بخشی از مصرف کنندگان این دانه ارزشمند هستند.

قیمت کینوا

عوامل مختلفی در تعین قیمت کینووا موثر هستند. برای مثال، دانه‌های کینووا در صورتی که فرآوری شوند قابلیت مصرف خوراکی را خواهند داشت. اما در صورت عدم فرآوری می‌توان از آنها به عنوان بذر استفاده نمود.

فرآیند فرآوری بسیار پرهزینه است. همین امر سبب می شود قیمت دانه‌های خوراکی فرآوری شده کینووا در مقایسه با بذر معمولی بالاتر باشد. علاوه بر این،عواملی مانند نوع و حجم بسته بندی، برند، کیفیت دانه و نوسانات ارزی می تواند در کاهش یا افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار باشد.

کینووا کیلویی

کینووا تولید شده در شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا هم به صورت خرده فروشی و هم عمده فروشی وارد بازار می شود. کارخانه جات صنایع تبدیلی و شرکت‌های بسته بندی عموما به صورت تناژ و فله خرید می‌کنند. مصرف کنندگان نهایی و فروشگاه‌های عرضه کننده محصول به صورت کیلویی و گرمی خرید می‌کنند. بسته بندی‌های مختلف به صورتی گرمی، کیلوی … عرضه میشود.

بازار خرید محصولات کینووا

بازار خرید و فروش عمده محصولات کینووا

همانطور که در بالا اشاره کردیم، طیف مصرف کنندگان دانه کینوا بسیار وسیع است.در اغلب موارد، میزان مصرف این مراکز بالا است. در نتیجه فروش عمده کینووا می تواند مزیت فراوانی داشته باشد. شرکت توسعه تجارت سبز کینووا با استفاده از تیم و تجهیزات فراوان اقدام به تولید محصولات مختلف با استفاده از دانه کینووا نموده است.

این شرکت، دانه‌های خود را از بهترین مزارع داخلی تامین می‌کند. فرآوری آنها نیز با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات انجام می شود و اقدام به تولید آرد، پرک و دانه‌های فاقد ساپونین می شود. این محصولات در بسته بندی های مختلف به صورت تک یا عمده به فروش می رسند.

خرید کینوا

دقت داشته باشید که برای خرید این دانه از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. زیرا،در برخی مراکز دانه‌هایی به فروش می‌رسد که فرایند فراوری را انجام نشده است. در نتیجه مصرف این دانه‌ها می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

برای خرید و فروش انواع محصولا کینووا در حجم های مختلف می توانید با کاشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *