خرید و فروش پرک کینووا

پرک کینووا

بهترین خرید و فروش پرک کینووا عمده و خرد را با مجموعه ایلیا می توانید تجربه کنید. مطمئنا تا به حال نام غلات پرک شده را شنیده‌اید. اما امروز می‌خواهیم شما را با دانه پرک شده دیگری به نام کینووا آشنا کنیم. کینووا دانه‌ای دارای قدمتی 7000 ساله است. در حقیقت این دانه بومی کشورهای آمریکای جنوبی مانند پرو و بولیوی است.

ارزش غذایی این دانه سبب شده در سال‌های اخیر از مرزهای آمریکای جنوبی خارج شده و در سبد غذایی سایر کشورهای جهان نیز قرار بگیرد. این دانه را می‌توان مانند برنج طبخ و مصرف کرد. استفاده در سالاد یا حتی سوپ نیز نمونه‌های دیگری از کاربرد این دانه مغذی است. کاربرد متنوع سبب شده این دانه به اشکال مختلفی برای فروش عرضه شود. 

پرک کینوا چیست?

کینووا دانه‌ای فاقد گلوتن است. پرک کینووا نیز این خاصیت را دارد. در حقیقت پرک کینووا حاصل فشرده سازی دانه‌های کینووا است. فشرده سازی نه تنها سبب کاهش یا از بین رفتن مواد مغذی این دانه نمی‌شود. بلکه مصرف آن را نیز بسیار ساده تر می‌کند. می‌توانید از پرک این تازه به صورت خام و در وعده‌های صبحانه یا عصرانه استفاده کنید. علاوه بر این، در انواع سوپ‌ها یا حتی سس‌های پاستا می‌توانید از کینووا پرک شده استفاده کنید. 

خواص کینووا پرک 

  • انواع ویتامین‌ها B1،B2 و ویتامین E
  • غنی از آنتی اکسیدان 
  • دارای تمام آمینو اسیدهای ضروری و مورد نیاز بدن
  • غنی از فیبر، آهن، پروتئین، کلسیم و منیزیم
  • گلوکز کمتر در مقایسه با سایر غلات 
  • تجزیه آهسته‌تر 
  • فقدان گلوتن 
کینوا پرک

نحوه تولید کینووا پرک و خرید و فروش آن

همانطور که اشاره کردیم، کینووا محصولی بومی آمریکای جنوبی است. سال‌های گذشته، غالبا این محصول به صورت واردات به کشور می‌آمد. همین امر، هزینه تهیه آن را افزایش می‌داد. بررسی‌های نشان داد که شرایط آب و هوایی و نوع اقلیم ایران برای کشت این دانه مناسب است. همین امر سبب شد که در سال‌های آغازین دهه نود (1392) اقدام به کشت آزمایشی این محصول در ایران شود. نتایج بدست آمده حاکی از سازگاری این محصول با اقلیم ایران بود. این امر، امکان دسترسی طیف وسیعی از هموطنان به این دانه طلایی را ممکن می‌ساخت. زیرا هزینه‌های تولید در مقایسه با واردات بسیار کمتر بود. 

کاربرد این دانه به دلیل ارزش غذایی بسیار بالا، گسترده است. می‌توان از آن برای تمام سنین (خردسال تا سالخورده) استفاده کرد. استفاده از این محصول در اغلب رژیم‌های غذایی ( لاغری، تناسب اندام، و افزایش وزن) بلامانع است. اما به دلیل، تازه وارد بودن این محصول ممکن است مصرف آن برای برخی افراد خوشایند نباشد. در نتیجه، تولید کنندگان سعی کرده‌اند این محصول را با ذائقه ایرانی سازگار کنند. استفاده از کینووا در انواع سوپ‌ها و سس می‌تواند طعم آن را قابل قبول‌تر کند از این رو تولیدکنندگان اقدام به تهیه و عرضه کینوا پرک نموده‌اند. 

فراوری اصولی دانه کینووا

برای تولید کینوا پرک، ابتدا محصول اصلی از بهترین مزارع و استان‌های مختلف خریداری می‌شود. سپس خاشاک و مواد اضافی موجود در آن حذف می‌شد. در انتها نیز برای فرآوری به کارخانجات سپرده می‌شود. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تنها کارخانه فراوری استاندارد را در کشور در اختیار دارد و محصولات تولیدی کشاورزان را با بهترین قیمت خریداری می‌کند. در کارخانه نیز در گام اول، ساپونین موجود بر روی این دانه حذف می‌شود. ساپونین ماده‌ای صابونی است که می‌تواند سبب ایجاد مسمومیت شود. در انتها و پس از فرآوری این محصول به صورت پرک یا دانه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. 

پرک کینووا

کاربرد های پرک کینوا

کینووا پرک را می‌توان در وعده‌های صبحانه و عصرانه به صورت خام استفاده کرد. به این صورت که می‌توانید مقدار مناسبی از پرک کینووا را در شیر گرم ریخته و از آن استفاده کنید. در وعده‌های ناهار یا شام نیز می‌توانید پرک کینووا پخته شده را در سوپ‌های مختلف استفاده کنید. برخی افراد نیز مقداری از پرک کینووا را به آرد سوخاری اضافه می‌کنند. به این صورت می‌توان در هنگام سوخاری کردن مرغ، کلم، قارچ و … از مزایای موجود در دانه کینووا نیز بهره مند شد. 

کاربرد پرک کینووا نیز مانند دانه کینووا گسترده است. به دلیل اینکه، پرک این دانه نیز فاقد گلوتن است به راحتی می‌تواند جایگزین گندم و سایر غلات باشد. افراد مبتلا به سندروم سلیاک نیز می‌توانند از پرک این دانه در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند. برای خرید و فروش این محصول می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

میزان گلوکز موجود در پرک کینووا در مقایسه با سایر غلات کمتر است. در نتیجه، مصرف آن سبب افزایش میزان قند خون نخواهد شد. در نتیجه افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز می‌توانند بدن دغدغه از این محصول استفاده کنند. 

کینووا پرک

ارزش تغذیه‌ای پرک کینووا

میزان پروتئین موجود در پرک کینووا بسیار بالا است. در نتیجه، در استخوان سازی و عضله سازی بسیار موثر خواهد بود. از این رو، توصیه می‌کنیم والدین از این محصول در برنامه غذایی کودکان درحال رشد خود استفاده کنند. از طرف دیگر، بدنسازان و ورزشکاران حرفه‌ای نیز می‌توانند این محصول را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. 

کالری موجود در پرک کینوا بسیار کم است. بنابراین، مصرف طولانی مدت این محصول سبب افزایش توده چربی و اضافه وزن نمی‌شود. از سوی دیگر، استفاده از رژیم‌های لاغری ممکن است بدن را با فقدان مواد معدنی و ویتامین‌ها مواجه سازد. اما پرک کینوا منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، آهن و پروتئین است. بنابراین می‌توانید به راحتی در رژیم‌های لاغری و گیاهخواری از کینووا استفاده کنید.

فقدان آهن در بدن زنان باردار می‌تواند احتمال ابتلای جنین به نقص لوله عصبی را افزایش دهد. می‌توان از طریق مصرف داروهای شیمیایی، میزان فولات بدن مادر را به حالت نرمال رساند. اما همانطور که می‌دانید مصرف داروهای شیمیایی حتی با نظر پزشک می‌تواند سلامت نوزاد را بخطر بیاندازد. پرک کینووا منبعی غنی از آهن است. می‌توانید آن را در برنامه غذایی مادران باردار بگنجانید. تا با مصرف ماده طبیعی و فاقد عوارض جانبی، احتمال تولد نوزاد نارس یا حتی نقص سیستم عصبی را به صفر برسانید. 

خرید و فروش پرک کینووا

با توجه به مزایای فوق، بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به فروش کینووا به صورت دانه یا پرک می‌کنند. شرکت توسعه سبز ایلیا نیز یکی از تولید کنندگانی است که با حساسیت بسیار بالا اقدام به کشت و برداشت کینووا ارگانیک نموده است. مزارع فراوانی در استان‌های مختلف با توجه به برنامه این شرکت اقدام به کشت داده کینووا می‌نمایند.

سپس این دانه در کارخانه‌های این شرکت فرآوری می‌شود و در بسته بندی‌های مناسب برای مصرف در اختیار هموطنان قرار داده می‌شود. کارخانه جات صنایع تبدیلی و شرکت‌های بسته بندی و پخش می‌توانند برای سفارش محصول به صورت تناژ به همراه مجوزات و استانداردهای بهداشتی با شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا همکاری نمایند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *