بازار خرید انواع کینووا

قیمت ارزان کینوا برای خرید

برای اطلاع از بازار خرید انواع کینووا با ما همراه باشید. در سال‌های گذشته، کینووا به عنوان کالایی لوکس شناخته می‌شد. این امر، دسترسی به آن را فقط برای قشر خاصی از جامعه امکانپذیر می‌کرد. دلیل این اتفاق هم واردات این دانه بود. ارزش غذایی دانه کینووا بسیار بالاست. می‌توان آن را در تمام سنین و اغلب رژیم های غذایی یا درمانی بکار برد. این امر توجه کارخانه داران و فعالان در حوزه صنایع غذایی را به خود معطوف کرد. تحقیقات بسیاری توسط بخش دانشگاهی کشور در مورد ارزش غذایی و نحوه کاشت این دانه انجام شد. تا بالاخره در اواسط دهه نود کشت این دانه در مزارع نقاط مختلف ایران انجام شد. 

تاریخچه دانه کینووا

کینووا دانه با قدمتی بالای 7000 سال است. زیستگاه اصلی این دانه آمریکای لاتین است. مردم کشورهایی بولیوی، پرو و شیلی از دیرباز با فواید غذایی و دارویی این دانه آشنا بودند. از اواخر قرن بیستم، مصرف این دانه در کشورهایی مانند ایالات متحده نیز آغاز شد. این امر توانست دانه کینووا را به جهان معرفی کند.

گیاه شناسان بسیاری در مورد ارزش دارویی و غذایی این دانه تحقیق کردند. نتایج بدست آمده باور کردنی نبود. دانه غنی از فیبر، آهن، پروتئین، فاقد گلوتن، سرشار از آنتی اکسیدان و املاح معدنی تا این اندازه ناشناخته باقی مانده بود. آنچه بیش از همه سبب شگفتی محققین شده بود، وجود تمام آمینو اسیدهای ضروری و مورد نیاز بدن در دانه کینووا بود. 

در سال 1388 برای اولین بار دانه کینووا از طریق واردات به کشورمان وارد شد. ارزش غذایی بالای این دانه سبب شد تقاضا برای این محصول به صورت صعودی افزایش پیدا کند. از سوی دیگر، قیمت بالای کالاهای وارداتی سبب می‌شود قشر متوسط جامعه قادر به خرید این دانه نباشند. پیشگیری و درمان بیماری‌ها در طبقه متوسط از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل، باید تدابیری اندیشیده می‌شد که بتوان دسترسی به این دانه و محصولات بدست آمده از آن را برای تمام اقشار جامعه ممکن ساخت. بررسی‌های اولیه حاکی از سازگاری این دانه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایران بود. 

گیاه دارویی کینوا

انواع کینووا و بازار خرید آن

کینووا موجود در بازار داخلی ایران به دو دسته وارداتی و ایرانی تقسیم می‌شوند. علاوه بر این، دانه‌های کینووا دارای سه رنگ مختلف هستند. در این بخش به مقایسه کینووا ایرانی و وارداتی می‌پردازیم:

در برخی موارد ممکن است کشاورزان ایرانی، بذر مناسب کینووا را در اختیار نداشته باشند. زیرا مهمترین عامل در افزایش کیفیت این دانه بهره مندی از بذر با کیفیت کینووا است. عدم دسترسی به چنین بذری سبب شده در اغلب موارد کینووا ایرانی از نظر اندازه، کوچکتر از کینووا وارداتی باشد.

در برخی موارد نیز ممکن است کیفیت دانه‌های داخلی پایین تر از نمونه‌های وارداتی باشد. یکی دیگر از تفاوت‌های کینووا داخلی با وارداتی در رنگ آنها. معمولا، نمونه‌های داخلی از نظر رنگ کمی تیره تر از نمونه‌های وارداتی هستند. تفاوت این این دو محصول در طعم آن است. برخی بر این باور هستند که کینووا وارداتی طعم و مزه بهتری دارد. 

دانه کینوا

نقش تولیدکنندگان داخلی در افزایش کیفیت کینووا ایرانی

همانطور که اشاره کردیم، به دلیل عدم دسترسی کشاورزان به بذرهای مرغوب، کینووا ایرانی از نظر کیفیت در رده‌ای پایین‌تر از نمونه‌های وارداتی قرار می گیرد. همین امر به بزرگترین دغدغه تیم تولید شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تبدیل شد. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند با کیفیت‌ترین بذر را در اختیار کشاورزان قرار دهد. از سوی دیگر، مزارع را در بهترین نقاط ایران برای کشت این دانه انتخاب کرده است. پس از برداشت نیز با بهره گیری از تجهیزات مدرن و مهندسین مجرب، فرآیند فراوری کینووا را به خوبی انجام می‌دهند. این موارد دست به دست هم داده است تا محصولات تولید شده توسط این شرکت بتواند با نمونه‌های وارداتی رقابت کند. 

مزایای خرید انواع کینووا ایرانی در بازار از شرکت ایلیا

غیر تراریخته بودن 

بعضی از تولید کنندگان به منظور برطرف نقص هر محصول یا افزایش راندمان تولید در هر هکتار، اقدام به تغییرات ژنتیکی در بذر می‌کنند. به گیاهان حاصل از این نوع بذرها، تراریخته گفته می‌شود. این روش، سود دهی را افزایش خواهد داد. اما ممکن است این تغییرات ژنتیکی، زمینه جهش‌های ژنی در انسان و سایر جانداران را فراهم کند. از این رو، سازمان بهداشت جهانی مصرف این قبیل مواد را ممنوع کرده است.

در مورد کینووا به دلیل اینکه این دانه غنی از انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و اسید آمینه است، هیچ نیازی به افزودن ویژگی‌های خاص به این دانه وجود ندارد. از این رو، دانه‌های کینووا کشت شده در ایران هیچ نوع اصلاح ژنتیکی نداشته و کاملا غیر تراریخته هستند. عمده‌ترین مزیت خرید نمونه‌های ایرانی نیز اطمینان از همین امر است. 

عدم استفاده از مواد نگهدارنده 

در مورد کینووا وارداتی به دلیل نیاز به انبارداری طولانی مورد، باید از مواد نگهدارنده استفاده کرد. اما در مورد نمونه‌های ایرانی به دلیل عدم نیاز به طی روال قانونی در گمرک، این محصول در همان فصل کشت یا ظرف چند ماه آینده به دست مصرف کننده خواهد رسید. به همین دلیل، تازگی کینووا ایرانی در مقایسه با نمونه خارجی بسیار بیشتر است. 

قیمت فروش آرد کینوا

عدم وجود ساپونین

ساپونین ماده‌ای گلیکوزیدی است که بر روی دانه‌های کینوا وجود دارد. همین امر سبب می شود که مصرف دانه‌های فرآوری نشده کینووا سبب ایجاد مسمومیت شود. میزان ساپونین مجاز برای هر دانه حدود یک صدم درصد است. بررسی‌های نشان داده اند که میزان ساپونین دانه‌های تولید شده در ایران کمتر از این مقدار است. در حالی که برخی برندهای خارجی این اصل را رعایت نکرده‌اند. این شرکت با فراوری استاندارد کینوا در کارخانه توانسته است تناژهای بالای محصول را با کیفیت عالی وارد بازار کرده و مجوزات بهداشتی را اخذ نماید.

بازار فروش کینووا

گستردگی طیف مصرف کنندگان کینووا، بازار فروش این محصول را پر رونق کرده است. اغلب فعالان در حوزه تولید بر این باور هستند که سرمایه گذاری در کشت و فروش کینووا پرسود و طولانی مدت خواهد بود. رستوران داران، کارخانجات صنایع غذایی، شرکت‌های تولید کننده مکمل‌های دارویی و ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی، و کلینیک‌های لاغری بخشی از مصرف کنندگان این محصول هستند. 

فروش عمده کینوا

میزان مصرف بالای برخی مراکز مانند عطاری‌ها، نانوایی‌ها، شیرینی پزی‌ها سبب افزایش نیاز برای خرید عمده این محصول شده است. در نتیجه شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا بستر مناسب برای توسعه بازار خرید انواع کینووا عمده را فراهم کرده تا مصرف کنندگان با اطمینان خاطر بتوانند محصولی با کیفیت تهیه کنند. 

قیمت فروش برنج کینوا

کینووا کیلویی

کینووا در بسته بندی‌های مختلف گرمی و کیلویی حتی به صورت فله نیز برای فروش عرضه شده اند. شما با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید این محصول را به صورت کیلویی یا گرمی و … خریداری کنید. 

قیمت کینووا

قیمت این محصول با توجه به نوع برند و بسته بندی متفاوت است.. از سوی دیگر قیمت محصولات وارداتی از محصولات ایرانی بیشتر است. توصیه می‌کنیم قبل از خرید این محصول به مقایسه و بررسی قیمت‌ها بپردازید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. 

بازار خرید انواع کینووا در ایران

در برخی موارد مشاهده شده است که سودجویان برای کسب درآمد بیشتر اقدام به فروش محصول فرآوری نشده یا حتی محصولات بی‌کیفیت بجای برندهای معتبر داخلی و خارجی نموده اند. به همین دلیل توصیه می کنیم، برای خرید کینووا حتما از طریق شرکت‌ها و سایت‌های معتبر اقدام کنید. 

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *