آیا گیاه کینوا تراریخته است؟

خرید و فروش گیاه کینوا

آیا گیاه کینوا تراریخته است؟ چگونه میتوان از تراریخته بودن یا نبودن محصول اطمینان حاصل نمود؟ آیا محصول کینوایی که در ایران تولید می شود تراریخته است؟ برای اطلاع از فواید و مضرات کینوا تراریخته می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

گیاه تراریخته چیست ؟

در سال‌های اخیر مهندسی ژنتیک تحول بسیار بزرگی را در کشاورزی، محیط زیست، پزشکی و صنعت ایجاد کرده است. مهندسی ژنتیک با رفع و موانع بسیار زیاد در روش‌های اصلاح نباتات امکان استفاده از منابع ژنتیکی موجود در جهان را برای اصلاح گیاهان ایجاد کرده است. این فناوری منجر به تولید محصولات ترا ریخته ای شده‌است که در آن‌ها ژنوم خارجی به داخل سلول‌های گیاه منتقل می شود.

 این ژن‌ها می توانند حاوی ژن مقاومت به آفات و بیماری، تنش‌های غیر زیستی مانند شوری و سرما، علف کش ها و کیفیت غذایی و انبارداری باشد. محصولات ترا ریخته و دست‌ورزی شده ژنتیکی می‌توانند در تولید ترکیبات دارویی، پروتئین درمانی، آنتی‌بادی، ترکیبات صنعتی، پاک‌سازی محیط‌زیست از انواع آلاینده‌ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

در واقع گیاه ترا ریخته گیاهی است که ژنوم آن توسط عوامل بیرونی و ژنوم‌های خارجی مورد دست ورزی قرار می گیرد. اهداف مختلفی برای این دست ورزی مدنظر است که باعث بهبود کیفیت رشد بهتر مقاومت به شوری خشکی و بیماری‌های مختلف می‌شود. باتوجه به رشد جمعیت در جهان حفظ امنیت غذایی مردم یکی از علل مهم ایجاد گیاهان دست‌ورزی شده ژنتیکی می باشد.

گیاه کینوا تراریخته

گیاهان تراریخته در دنیا

اولین محصول ترا ریخته گوجه فرنگی بود که در سال 1994کشت شد و در 1996سطح قابل‌توجهی در حدود یک میلیون هکتار از زمین‌های زراعی مورداستفاده قرار گرفت. هرساله میزان زیادی از زمین‌های قابل کشت در سطح دنیا به کشت این محصولات اختصاص داده می شد بیشترین میزان سطح زیر کشت محصولات ترا ریخته در دنیا به محصولات کلزا ذرت پنبه و سویا اختصاص دارد.علاقه مندان و خریداران میتوانند اطمینان داشته باشندکه گیاه کینوا تولید شده در این مجموعه غیر تراریخته است.

فواید و مضرات گیاه تراریخته؟

در دنیا تعداد زیادی از مردم مبتلا به سوءتغذیه و فقر هستند برآورد شده تا سال 2050 جمعیت کره زمین به نه میلیارد نفر برسد. با توجه به این نرخ رشد افزایشی جمعیت، حدود یک میلیارد نفر در دنیا به طور کامل در فقر مطلق و با درآمدی کمتر از 1 دلار در روز زندگی می‌کنند.

 این موضوع باعث شده تمامی روش‌های ممکن برای افزایش ذخایر جهانی غذا مانند اصلاح روش‌های کشت، افزایش سطح زیر کشت استفاده از ارقام اصلاح شده و پربازده برای حفاظت از محصولات کشاورزی مورد استفاده مردم به کار گرفته شود. درواقع امنیت غذایی بزرگ‌ترین چالش کشورهای درحال توسعه می باشد و همین موضوع باعث شده علوم و روش های پیشرفت بسیار زیادی بر روی توسعه و تولید کشاورزی پایدار سرمایه‌گذاری شود.

 از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین خطرهای استفاده از محصولات ترا ریخته آنست که وقتی ژن مقاوم به یک علف کش و یا آفت به گیاه وارد می شود، گیاه در مقابل آن آفت و بیماری و مقاوم می شود. این مقاومت باعث می‌شود سطح زیر کشت محصول بالاترین عملکرد را داشته باشد و کمترین میزان آسیب از آفات و بیماری را داشته باشد.

 اما نکته مهم اینجاست که آیا محصولی که ترا ریخته است و حتی حیوانات و آفت و بیماری به آن حمله نمی‌کند، آیا بدن انسان را دچار مشکل می‌کند؟ آیا انسان بعد از خوردن این محصولات در طول زندگی و یا و بعد از تولیدمثل نیز فرزندانش به صورت عادی به زندگی خود ادامه خواهند داد؟ این‌ها همه مسائلی است که مورد اختلاف افرادی است که کشت معمولی و سنتی را به کشته ترا ریخته ترجیح می‌دهند و هرکدام دارای طرف‌دارانی هستند.

گیاه کینوا تراریخته

آیا گیاه کینوا خاویار گیاهی تراریخته است ؟

دانه گیاه کینوا بومی کشورهای آمریکای جنوبی است و در حدود یک دهه است که به ایران پا گذاشته است. دانه کینوا 180واریته در تمام دنیا دارند که بسته به هر منطقه و هر اقلیم واریته‌های خاصی سازگاری پیدا کرده‌اند. در ایران نیز تعدادی از واریته‌های پربازده شناسایی شده و مورد کشت و کار و آزمایش قرار گرفته است.

کینوا دارای تحمل شوری و خشکی بسیار بالایی است و این موضوع باعث شده نسبت به گیاهان هم‌ردیف خود در حوزه غلات بیشتر شناخته شود. همان‌طور که سازمان فائو( خواروبار جهانی ) اعلام کرده کینوا می تواند سوءتغذیه را در کل دنیا ریشه‌کن کند.

توسعه کشت کینوا در سراسر دنیا بشدت رواج یافت و درحال حاضر حدود هفتاد کشور دنیا و کینوا را کشت می کنند. کشت‌ وکار گیاه کینوا برای این مورد توجه کشورها است که سازگاری خوبی به شرایط بد آب‌وهوایی و اقلیمی دارد و می‌تواند بازدهی خوبی در واحد سطح داشته باشد و نیاز آبی بسیار کمی دارد. بسیاری از مردم ایران تصور می‌کنند که دانه کینوا باتوجه به این‌که وارداتی بوده و منشأ آن کشورهای دیگر است به طور قطع ترا ریخته می باشد!!!!

 اما این تصور کاملاً اشتباه است. درست است که کینوا بومی کشورهای آمریکای جنوبی است اما هم‌خانواده‌های آن مثل تاج خروس، اسفناج، علف هرز سلمه در ایران به‌وفور یافت می‌شوند. این نشان‌دهنده این است که کینوا به خوبی به این مناطق سازگاری دارد. همان‌طور که تحقیقات نشان داده، واریته‌های پر بازده کینوا در ایران سازگاری بسیار مطلوب نشان داده است. این موضوع نشان می‌دهد که ایران می‌تواند یکی از منابع تولیدکننده گیاه کینوا در سطح خاورمیانه باشد.

گیاه کینوا تراریخته

عدم تراریختگی کینوا ایرانی

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با تحقیق و صرف هزینه‌های بسیار،  واریته های کینوا را مورد آزمون قرار داده و از بین واریته‌ها تعدادی از واریته های پربازده را شناسایی کرده است.  

این مجموعه با 2000هکتار سطح زیر کشت در سطح کشور توانسته است ترویج فوق‌العاده‌ای در رابطه با کشت این محصول داشته باشد. شرکت توسعه تجارت ایلیا با ارائه بذر گیاه کینوا غیر تراریخته به کشاورز و خرید تضمینی محصول در سراسر کشور و انتقال آن به کارخانه فرآوری کینوا توانسته است حجم زیادی از تولید محصول کینوا را با کیفیت بسیار عالی در کشور برعهده بگیرد.

اطمینان از عدم تراریخته بودن گیاه کینوا

 این مجموعه یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های تولیدکننده و فرآوری کننده گیاه کینوا غیر تراریخته در سطح کشور است که با توجه به کیفیت بالای محصول و حجم بسیار زیاد آن در حد تناژ توانسته است، نیاز واردکننده‌های کینوا را  نیز به این محصول برطرف کند.

بسیاری از کارخانجات صنایع تبدیلی که قصد تولید محصولات فرا سودمند را دارند می توانند با این مجموعه در ارتباط باشند و آرد و دانه کینوا و جو دوسر را با کیفیت بسیار عالی در سطح کشور تهیه نمایند.این شرکت توانسته است دانه کینوا تولیدی خود را به کیفیت بسیار بالایی برساند و به استانداردهای لازم کیفی دست پیدا کند.

همچنین دانه کینوا تولیدشده در این مجموعه غیر ترا ریخته بوده و کشاورزانی که قصد تولید این محصول را دارند می توانند از بابت اینکه محصول به هیچ عنوان ترا ریخته نیست اطمینان حاصل کنند.

مصرف‌کنندگان عزیز خرد و عمده کینوا و کارخانجات صنایع تبدیلی فروشگاه‌ها و شرکت‌های پخش و همه افرادی که علاقمند هستند در حوزه کینوا فعالیت کنند، می‌تواند با این مجموعه در تماس باشند و محصول آرد و دانه کینوا غیر ترا ریخته را با مجوزات و آنالیزهای کامل آزمایشگاهی و بین‌المللی دریافت نمایند.

به مصرف کنندگانی که علاقه دارند کینوا ایرانی را مصرف کنند، اطمینان خاطر می‌دهیم که طبق آنالیز و استاندارد کینوا ایرانی به هیچ عنوان ترا ریخته نبوده و برای سلامتی مضر نیز نمی‌باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *