خاویار گیاهی کینوا چه فایده ای دارد ؟

خرید کینوا در بوشهر

برای اطلاع از این که خاویار گیاهی کینوا چه فایده ای دارد ؟ کینوا یک شبه غلات است که به خاویار گیاهی معروف است. که از ۵۰۰۰ سال پیش در آمریکای جنوبی رشد می‌ کند. دانه ی کینوا از خانواده‌ی اسفناج‌ ها است و سرشار از پروتئین و فیبر مناسب، امگا۳ و امگا۶، غنی از ویتامین‌ های گروه E و B و مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، روی، پتاسیم، فسفر و … است.

خواص کینوا در طب سنتی چیست و چه فایده ای دارد

از قدیم افراد بومی آمریکای جنوبی از دانه، برگ و ساقه‌های کینوا در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها به ویژه آبسه، خون‌ریزی و در رفتگی استفاده می ‌کردند.

برگ‌ های کینوا که با سرکه جوشانده یا دم شود برای گلو درد و  آنژین‌ها استفاده می‌شود. همچنین اگر برگ‌ها را با شکر و دارچین بجوشانید باعث تمیزی معده می ‌شود و خلط، صفرا، حالت تهوع و سوزش قلب را از بین می‌ برد.

دانه‌ی کینوا به تنهایی برای مقابله با بیماری ‌های کبد، آنژین‌ها و التهاب مثانه استفاده می ‌شود.

کینوا چه فایده ای دراد

کینوا چیست قیمت:

خاویار گیاهی یا برنج کینوا گیاهی با دانه های خوراکی است که سال ها است در کشور های غربی به عنوان یک جایگزین سالم‌تر غلاتی مثل گندم و برنج طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. آگاهی از وجود کینوا و فواید آن به عنوان مصارف خوراکی به سال های قبل در آمریکای جنوبی برمی‌گردد. دانه‌ی کینوا اکنون برای مصارف تجاری در آمریکای جنوبی به مفدار انبوهی کشت و تولید می شود. به تازگی و در سال های اخیر مصرف آن در ایران هم رایج شده.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با کشت 2000 هکتار کینوا در استان های مختلف کشور و خرید تضمینی آن، این محصول در کارخانه فراوری کرده و کینوا را با مجوزات بهداشتی کامل در بسته بندی های خرد و هم به صوت تناژ در اختیار شرکت های پخش، کارخانه جات صنایع تبدیلی و مصرف کنندگان قرار می دهد.

خواص کینوا برای کودکان چیست و چه فایده ای دارد

یکی از مزایای خاویار گیاهی کینوا این است که هیچ محدودیتی برای گروه‌ های سنی مختلف ندارد و هر فردی با هر رده‌ی سنی می ‌تواند از فواید کینوا استفاده کند. کودکان هم از این قاعده مستثنا نیستند و برای آن‌ ها می ‌توان از آرد و دانه‌ی کینوا به عنوان غذای کمکی به صورت فرنی استفاده کرد. این آرد حاوی ویتامین‌ ها و املاح معدنی مفید برای نوزادان و کودکان است که باعث وزن‌ گیری آن‌ها می‌ شود.

کینوا به دلیل داشتن فسفر، منگنز و منیزیم از شکل ‌گیری نامناسب استخوان‌ ها جلوگیری می‌ کند و به شکل گیری و  بافت‌ های استخوان و غضروف کمک می‌ کند.

هیستیدین موجود در دانه ی کینوا برای نوزادان ضروری است چون بدن انسان بعد از سنین رشد توانایی سنتز هیستیدین را از دست می ‌دهد.

کینوا چه فایده ای دراد

پختن کینوا:

پخت کینوا تا حد زیادی به برنج سفید شباهت دارد. به این صورت که هر پیمانه کینوا را با دو پیمانه آب که می توانند آب مرغ یا آب گوشت باشد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا وقتی که آب آن کاملا خشک شود. سپس با یک قاشق  برنج کینوا پخته را هم بزنید تا به دمای محیط برسد. می توانید برای خوشمزه‌تر شدن کینوا از طعم دهنده هایی مثل: ادویه جات، سبزی های معطر، لیموترش و نارنج استفاده کنید.

خواص کینوا برای لاغری:

رژیم ‌های لاغری سخت یکی از راه‌ های کاهش وزن است که گاها باعث آسیب به اندام‌ های مختلف بدن می ‌شود. دانه‌ی کینوا گرانول‌ های نشاسته‌ای بسیار ریزی دارد که از برنج کوچک‌تر بوده و بسیار زود هضم می ‌شوند به همین خاطر به شکل چربی در بدن ذخیره نمی ‌شود و جایگزین بسیار مناسبی برای برنج است.

برنج کینوا سرشار از فیبر است و سیری زودرس می‌ آورد و دارای ویتامین ب بسیار زیادی است که فاقد اثر چاق کنندگی است و از عوارض حذف برنج در رژیم لاغری مانند ریزش مو و شکستگی ناخن‌ ها جلوگیری می‌ کند.علاقه مندان جهت اطلاع از اینکه کینوا برای لاغری چه فایده ای دارد می توانند با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرند.

کینوا چه فایده ای دراد

ماسک کینوا چه فایده ای دارد ؟

ماسک کینوا که توسط مجموعه‌ی ما تولید می‌شود یک ماسک نیمه آماده بوده که با مخلوط کردن عصاره کینوا و گیاهان دیگر به همراه آب یا شیر مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسک منبع فو‌ق‌العاده‌ایی از کلاژن ‌ها، پروتئین، امگا۳، ویتامین‌های مختلف به خصوص ویتامین E و املاح معدنی مورد نیاز پوست است که برای پوست بسیار مفید است.

لازم است برای مصرف ماسک نیمه آماده‌ی کینوا قبل از مصرف با یک نوع مایع مانند: شیر، آب یا ماست مخلوط کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

این ماسک لایه بردار است و روغن موجود در برنج کینوا باعث نرمی و لطافت پوست می ‌شود. جوش‌ها را ترمیم می‌ کند و روشن کننده‌ی پوست است.

این مجموعه بزرگ‌ ترین مرکز تولید خاویار گیاهی کینوا و محصولات تولید شده از کینوا است که برای اولین بار در ایران ماسک کینوا را تولید و عرضه می ‌کند و شما می ‌توانید از تمام هایپر مارکت ‌ها، فروشگا‌ه ‌های محصول‌ های ارگانیک و محصولات آرایشی بهداشتی و مراکز درمان پوست و مو این محصول را دریافت کنید یا برای تهیه‌ی آن با کارشناس ‌های مرکز در ارتباط باشید.

 کینوا برای مو چه فایده ای دارد ؟

فیبر موجود در کینوا از ریزش مو ها جلوگیری می ‌کند. کینوا سرشار از پروتئین و آمینواسید ‌های مختلف است که به فولیکون‌ های مو کمک کرده و باعث رشد آن می‌ شود. کلسیم، آهن و فسفر موجود در آن گردش خون در پوست سر را افزایش می ‌دهد و شوره‌ی سر را درمان می ‌کند. این خاویار گیاهی دارای تیروزین است که برای رنگ‌دانه ‌ها و درخشش رنگ مو نیاز است و همچنین رنگ دانه ‌ها را تحریک کرده و رنگ اصلی مو را حفظ می‌ کند.

خاویار گیاهی کینوا و کلیه‌ی مشتقات آن در این مجموعه‌ تولید و توزیع می شود. تمامی محصولات دارای مجوزات و استانداردهای لازم می باشد و می توان آن ها را در هایپر مارکت‌ها، عطاری ها، فروشگاه های مختلف آرایشی و بهداشتی، فروشگاه های محصولات ارگانیک، انجمن های سلیاک، مراکز درمان پوست و مو و … می توانند برای تهیه و توزیع این محصولات با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *