بازار فروش بذر کینوا قوه نامیه بالا

کینوا

وضعیت بازار فروش بذر کینوا با قوه نامیه بالا ، چگونه است؟ اهمیت استفاده از بذر کینوا مناسب با قوه نامیه بالا ، در میزان عملکرد محصول چیست؟ کدام مرکز بذرکینوا شناسنامه دار و با قوه نامیه بالا ، در کلیه استان ها توزیع می کند؟

تاثیر کشت بذر کینوا با قوه نامیه بالا

قوه نامیه بذر ، یعنی قابلیت زنده بودن بذر و توانایی بذر برای جوانه زنی و تولید گیاه طبیعی را می گویند .  بنابراین بذرهای با قوه نامیه پایین ، تعداد گیاه کمتری در واحد سطح تولید کرده ودرصد سبز و در نتیجه عملکرد کاهش می‌یابد .  

استفاده از بذر کینوا با قوه نامیه بالا ، اولین گام برای تولید محصول کینوا با عملکرد مناسب می باشد .  بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده ، قوه نامیه بالایی داشته و همچنین درصد خلوص ژنتیکی و فیزیکی آن نیز مطلوب است . فروش بذر کینوا با قوه نامیه بالا تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد کشاورز دارد .

بعلاوه بذر کینوا شناسنامه‌دار ، عاری از بذور علف های هرز و بیماری است .  و مصرف این بذرها ، باعث تولید دانه کینوا با کیفیت بالا و عملکرد مناسب می گردد .

بذر کینوا

روش کشت بذر کینوا

کشت بذر کینوا با قوه نامیه بالا ، به روش دست پاش یا مکانیزه ، با استفاده از دستگاه ردیفکار پنوماتیکی غلات انجام می شود .  برای این منظور لازم است که فاصله بین ردیف ها ۵۰ سانتی متر و فاصله بین بوته ها در داخل هر ردیف ، ۷ تا ۱۰ سانتی متر باشد .  

همچنین به علت ریز بودن بذر کینوا ، عمق کاشت باید بین ۱ تا ۲ سانتی متر رعایت شود .  بذر کینوا را می توان به انواع روش های ردیفی ، نواری ، جوی و پشته و .  .  .  کشت نمود .  اما روش کرتی برای کشت بذر کینوا مناسب نیست .  زیرا گیاه کینوا ، دارای شاخ و برگ فراوانی است و در مراحل رشد ، داشت و برداشت آن باعث بروز مشکلات می شود .

بذر کینوا

انواع روش های آبیاری بذر کینوا

دانه کینوا با قوه نامیه بالا ، به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری نیاز دارد .  البته در برخی از مناطق ، استفاده از باران های پاییزه و بهاره ، باعث کاهش دفعات آبیاری می گردد .  فاصله بین دوره های آبیاری ۱۰ تا ۱۵ روز است .

انواع روش های آبیاری غرقابی و تحت فشار مانند آبیاری قطره ای ، بارانی ، نوارتیپ و .  .  .  ، جهت تامین نیاز آبی بذر و گیاه کینوا استفاده می شود .  نیاز آبی کم و کارایی مصرف بالای آب در گیاه کینوا ، باعث شده که به عنوان جایگزینی برای محصولات آب بر ، معرفی شود . فروش کینوا با قوه نامیه بالا باعث افزایش عملکرد و در نهایت سود اوری چند برابری کشاورز می شود.

بذر کینوا

عوامل موثر بر عملکرد

مصرف کودهای آلی و شیمیایی مانند NPK یا سوپرفسفات تریپل و پتاس ، باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد .  حداقل عملکرد بذر کینوا ، 2 تن در هکتار است .  

همچنین علاوه بر مصرف کود ،  استفاده از بذر کینوا شناسنامه دار با قوه نامیه بالا ، کنترل آفات ، بیماری و علف های هرز ، تاریخ کشت صحیح و مدیریت مناسب ، بر افزایش عملکرد محصول کینوا ، موثر هستند .  

در مناطقی از کشور بذر کینوا با حداکثر عملکرد یعنی 5/5 و حتی 6 تن در هکتار تولید می شود .  همانطور که بیان گردید ، تولید دانه کینوا باکیفیت مناسب ، رنگ روشن و وزن هزار دانه بالا ، می تواند در بازارهای خارجی نیز به فروش رسیده و ارزآوری داشته باشد .

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا قوه نامیه بالا

با افزایش شناخت نسبت به ویژگی های زراعی و خواص دانه کینوا ، همچنین سودآوری این محصول در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا ، در کشور مورد توجه قرار گرفته است .  به دنبال آن بازار فروش بذر کینوا با قوه نامیه بالا ، نیز رونق یافته است .  

مجموعه ما با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا با قوه نامیه بالا و درصد خلوص مناسب ، فعالیت می کند .  این مجموعه با هدف تولید محصول کینوا با عملکرد بالا و دانه کینوا با کیفیت مناسب ، بذر کینوا شناسنامه‌دار و اصل با قوه نامیه بالا ، را توزیع می نماید .  

همکاری در بازار فروش بذر کینوا با قوه نامیه بالا

همچنین در زمینه کشت صحیح بذر کینوا با قوه نامیه بالا و افزایش عملکرد این محصول ، به کشاورزان عزیز ، مشاوره رایگان می‌دهد .  این مجموعه در زمینه فروش محصول کینوا ، صادرات دانه کینوا و توسعه بازار دانه و بذر کینوا ، با زارعین ، مشارکت می نماید .  

جهت بررسی وضعیت بازار فروش بذر کینوا ، تهیه بذر کینوا با قوه نامیه بالا و استفاده از سایر خدمات این مجموعه ، می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *