مرکز بذر کینوا برای کاشت

بذر کینوا

از کدام مرکز می توان بذر کینوا شناسنامه‌دار و اصل برای کاشت تهیه نمود؟ کدام مرکز برای کاشت بذر کینوا در استان‌های مختلف مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز ارائه می دهد؟ کدام مرکز در زمینه فروش محصول کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید؟

روش کاشت بذر کینوا

کاشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور بر اساس امکانات در دسترس ، به صورت دست پاش و یا مکانیزه انجام می شود . کاشت مکانیزه بذر کینوا با استفاده از ریز کارهای مربوط به کشت غلات انجام می‌شود . به علت اینکه گیاه کینوا ، منشعب و دارای شاخ و برگ فراوان می‌باشد ، کشت بذر کینوا به صورت کرتی به هیچ وجه مناسب نیست .

البته بذر کینوا را می توان به انواع روش های ردیفی ، نواری و جوی و پشته کشت نمود . به علت ریز بودن بذر کینوا عمق کشت بذر ، 1 تا ۲ سانتی متر می باشد . و در صورت کشت مکانیزه فاصله بین ردیف ها ۵۰ سانتی متر و فاصله بوته ها در داخل هر ردیف ۷ تا ۱۰ سانتیمتر است . تراکم مناسب باعث می شود ، تا محصولی با عملکرد بالا تولید شود .

بذر کینوا

اهمیت کنترل علف های هرز

از مسائل بسیار مهم در بحث کشت بذر کینوا ، مسئله کنترل علفهای هرز می باشد . برای این منظور در گام نخست تهیه بذر کینوا اصلاح شده و شناسنامه دار ضروری است . بذر کینوا اصلاح شده و دارای شناسنامه ، فاقد بذور علف هرز می باشد . بهترین بذر کینوا برای کاشت را می توانید در این مجموعه خریداری و روش کشت تخصصی را اموزش ببینید.

با توجه به اینکه بذور علف هرز کینوا ، از نظر شکل اندازه و وزن بسیار مشابه دانه کینوا هستند ، مخلوط شدن این بذور با دانه کینوا برداشت شده باعث افزایش هزینه بوجاری و افت قیمت محصول می گردد .

 به همین دلیل جهت تولید دانه با کیفیت و محصول کینوا با عملکرد بالا ، لازم است که کنترل علفهای هرز است مورد توجه قرار گیرد .

بذر کینوا

روش های کنترل علف های هرز

جهت کنترل علف های هرز و تولید محصولی با کیفیت و عملکرد مناسب ، ابتدا لازم است از بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده استفاده شود . همچنین پیشنهاد می شود ، زمین زراعی مورد نظر قبل از کشت بذر کینوا ، آبیاری شود و به علفهای هرز اجازه رشد داده شود .

پس از رشد علف های هرز ،  در صورتی که چند ماه تا زمان باقی است ، پس از رشد علفهای هرز از علف کش ترفلان برای حذف آنها می توان استفاده کرد . اما اگر یک یا دو ماه تا کشت بذر کینوا زمان باقی است ، زمانی برای طی شدن دوره کارنس این علف کش وجود ندارد . با اجرای عملیات شخم و دفن علفهای هرز می توان باعث کنترل علفهای هرز گردید .

در صورتی که پس از رشد گیاه کینوا ، علف های هرز پهن برگ در مزرعه رویت شد . وجین کردن دستی و یا مکانیزه با استفاده از کولتیواتور راه حل مناسبی برای حذف این علفهای هرز می باشد . و در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ ، استفاده از علف کش گالانت سوپر پیشنهاد می شود .

کینوا

مرکز بذر کینوا برای کاشت

در صورتی که قصد کاشت بذر کینوا را دارید و تمایل به تولید محصولی با عملکرد بالا و دانه های باکیفیت و بازارپسند دارید ، می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید .

این مجموعه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز در استان‌های مختلف قرار می دهد . همچنین مجموعه ما در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در کشور ، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید .

همکاری با مرکز بذر کینوا برای کاشت

 مجموعه ما برای تولید محصولی با عملکرد مناسب و تولید دانه هایی باکیفیت به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان می دهد . و در مراحل کاشت ، داشت و برداشت بذر کینوا ، این عزیزان را پشتیبانی می‌نماید .

این مجموعه در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید . جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار برای کاشت و دریافت مشاوره رایگان برای کاشت صحیح بذر کینوا در هر استانی که هستید ، می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *