سایت جامع بذر کینوا هرمزگان

خرید فروش کینوا کرمان

سایت جامع بذر کینوا در هرمزگان علاوه بر معرفی بذر کینوا اطلاعات کاملی در رابطه با کشت بذر کینوا در هرمزگان مراحل داشت و برداشت این بذر در مناطق مختلف کشور ارائه می نماید .

روش کشت بذر کینوا

بذر کینوا را میتوان به صورت دستی یا مکانیزه کشت نمود . جهت برداشت مکانیزه ادوات مربوط به ریز کارهای غلات استفاده می شوند . بذر کینوا به انواع روش های ردیف نواری و جوی و پشته کشت می شود . البته به علت داشتن شاخ و برگ زیاد گیاه کینوا ، کشت کرتی برای این گیاه مناسب نیست .

برای کشت بذر کینوا در هرمزگان ، میزان فاصله از دریا و نوع آب و خاک مزرعه باید مورد بررسی قرار بگیرد . برای این منظور می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید .

آبیاری

نیاز آبی بذر کینوا نسبت به گندم و کلزا و اغلب محصولات زراعی کمتر است . بذر کینوا در طول دوره رشد خود به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری نیاز دارد  .د

ر صورت وجود بارانهای بهاره و پاییزه تعداد دفعات آبیاری کاهش می یابد . انواع روشهای آبیاری مانند آبیاری غرقابی ، قطره ای ، بارانی و نوار تیپ جهت آبیاری این گیاه استفاده می‌شود .

بذر کینوا

مباره با آفات

کرم طوقه بر ، انواع کرمهای برگخوار ، سنک بذر خوار ، آفات مکنده مانند شته و در موارد بسیار محدود پرندگان از آفات گیاه هستند . جهت کنترل آفاتی مانند برگخوار ها ، از استفاده از تله فرمونی تله نوری و عوامل بیولوژیک و همچنین آفت کش های سازگار با محیط زیست ، پیشنهاد می‌شود . وجود ساپونین در پوسته دانه کینوا ، باعث ایجاد مزه تلخ می شود . به همین دلیل خسارت پرندگان در این گیاه بسیار محدود می باشد . در این سایت روش درست کاشت کینوا به طور کامل به شما اموزش داده می شود تا در هرمزگان بتوانید بذر کینوا را به راحتی و در تناژ بالا کشت نمایید.

افت کینوا

کنترل علف های هرز

علف هرز سلمه تره ، تاج خروس ، تاجریزی ، قیاق و اویار سلام از جمله علف های هرز گیاه کینوا می باشند که بذر آنها از نظر اندازه ، وزن و شکل شبیه دانه کینوا است . بنابراین مخلوط شدن این بذور با دانه برداشت شده کینوا ، هزینه بوجاری را افزایش داده و قیمت محصول را به شدت کاهش می دهد . در این سایت بذر کینوا با بهترین قیمت و کیفیت در هرمزگان عرضه می شود.

جهت کنترل علف های هرز پیشنهاد می شود ، که قبل از کشت بذر کینوا زمین مورد نظر آبیاری شده و پس از رشد علفهای هرز با استفاده از علف کش ترفلان علف های هرز را حذف نمود . پس از پایان دوره کارنس این علف کش ، بذر کینوا کشت می شود .

 در صورتی که زمان برای سپری شدن دوره کارنس علف کش نباشد ، شخم زدن زمین باعث دفن علف های هرز می گردد . در صورت مشاهده علف های هرز پهن برگ پس از رشد گیاه کینوا  ،وجین کردن دستی و یا مکانیزه با کلتیواتور پیشنهاد می شود . و در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ ، استفاده از علف کش گالانت سوپر راه حل مناسبی است .

بذر کینوا

برداشت و انبار داری بذر کینوا در سایت هرمزگان

وقتی گیاه کینوا شروع به خشک شدن می کند ، زمان برداشت این محصول فرا رسیده است . برداشت محصول کینوا به صورت دستی و یا با کمباین برداشت کلزا انجام می‌شود . البته هد برداشت این کمباین لازم است که برای بذرهای ریز کینوا تنظیم گردد .

پس از برداشت محصول کینوا ، با توجه به این که منطقه هرمزگان دارای رطوبت بالایی است و حتما این محصول باید کیسه گیری شود و بلافاصله ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از برداشت جهت بوجاری و فراوری ارسال گردد . زیرا رطوبت باعث کاهش کیفیت دانه کینوا می گردد .

بذر کینوا

سایت جامع بذر کینوا هرمزگان

همزمان با افزایش شناخت نسبت به ویژگی های زراعی گیاه کینوا ، از جمله دوره رشد کوتاه ، مدت نیاز آبی کم و سودآوری دو برابری نسبت به کشت گندم ، تمایل برای کشت بذر کینوا در هرمزگان و مناطق مختلف کشور افزایش یافته است .

اما با توجه به جدید بودن این بذر ، اطلاعات کافی در رابطه با نحوه کشت صحیح بذر کینوا ، در دسترس کشاورزان عزیز قرار ندارد . مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، با هدف افزایش آشنایی با بذر کینوا ، سایت جامع بذر کینوا راه اندازی نموده است .

کینوا

همکاری با سایت بذر کینوا در هرمزگان

در سایت جامع بذر کینوا اطلاعات کاملی در رابطه با کاشت ، داشت و برداشت بذر کینوا ارائه می‌شود . مجموعه ما بذر کینوا شناسنامه دار را در هرمزگان و سایر استان‌ها در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد . این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در هرمزگان به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می نماید .

همچنین در زمینه صادرات دانه کینوا ، توسعه بازار کاربرد و دانه کینوا و فروش محصول کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید . جهت دریافت اطلاعات جامع در رابطه با کشت صحیح بذر کینوا ، می توانید به سایت جامعه و مراجعه نمایید . همچنین جهت استفاده از کلیه خدمات این مجموعه میتوانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *