سایت اینترنتی بذر کینوا با عملکرد بالا

بذر کینوا

اطلاعات جامع در رابطه با سایت اینترنتی بذر کینوا با عملکرد بالا ،  نحوه کشت آن در استان های مختلف و تولید محصولی با عملکرد بالا ،  را می توانید در سایت اینترنتی بذر کینوا ،  به دست آورید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا ،  شبه غله ای ،  دولپه است که دارای وزن هزار دانه بین 2 تا 3 گرم می باشد .  این بذر ریز پس از رشد ،  گیاهی یکساله و مشابه علف هرز سلمه تره ،  تولید می نماید .  گیاه کینوا ،  گیاهی زراعی و دارای گل آذینی مشابه تاج خروس است .   

بذر کینوا با داشتن قدمت چند هزار ساله در آمریکای جنوبی ،  در سال های اخیر ،  در بیش از 100 کشور جهان کشت می شود .  اخیراً نیز در مناطق مختلف کشور ،  کشت آن مورد توجه قرار گرفته است و محصولی مطلوب نیز تولید می گردد.

بذر کینوا

ارزش غذایی دانه کینوا

هدف اصلی از کشت بذر کینوا ،  تولید دانه کینوا است .  زیرا با توجه به ارزش غذایی بالا ،  تقاضا برای مصرف آن روز به روز افزایش می یابد .  دانه کینوا حاوی پروتئین ،  تمام اسید آمینه های مورد نیاز انسان ،  انواع ویتامین ها ،  املاح معدنی مفید و آنتی اکسیدانمی باشد.

همچنین دانه کینوا ،  فاقد گلوتن است که از این نظر برای مصرف بیماران مبتلا به سلیاک اهمیت زیادی دارد .  دانه کینوا برای تهیه انواع غذاها ،  آرد کینوا و فرآورده های آردی و مصارف صنعتی استفاده می شود . 

با توجه به تقاضای زیاد در سطح جهان برای مصرف دانه کینوا ،  کشت بذر کینوا علاوه بر مصرف داخل ،  ارزآوری نیز دارد.

بذر کینوا

سایت جامع کشت بذر کینوا با عملکرد بالا

جهت تولید محصولی با عملکرد بالا ،  اولین مرحله انتخاب بذر مناسب و دارای قوه نامیه بالا می باشد .  کشت بذر کینوا اصل و شناسنامه دار که قوه نامیه و درصد خلوص بالایی دارد ،  باعث تولید محصولی باکیفیت و با عملکرد بالا می شود.

برای کشت بذر کینوا در هر هکتار به 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا ،  نیاز است .  الیته بسته به میزان شوری آب این مقدار متغیر می باشد .  اما در اکثر نقاط کشور ،  برای تولید محصولی با عملکرد زراعی قابل قبول ،  این مقدار توصیه می شود.

به علت ریز بودن بذر کینوا ،  مشابه گیاهان کلزا و شبدر ،  کشت بذر کینوا به صورت سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی متری انجام می پذیرد .  کشت بذر کینوا ،  به روش دست پاش و یا مکانیزه می تواند انجام شود.

بذر کینوا

عملیات کاشت و کود دهی بذر کینوا برای تولید با عملکرد بالا

برای کشت مکانیزه بذر کینوا ،  دستگاه خطی کار غلات و برای برداشت آن ،  کمباین برداشت کلزا به کار می روند .  برای این منظور ،  فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می باشد .  و همانطور که بیان گردید ،  عمق کاشت بین 1 تا 2 سانتی متر باید رعایت گردد.

5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 10 تا 15 روز ،  نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید .  استفاده از کودهای آلی و یا شیمیایی مانند  NPK یا کود سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس ،  تاثیر خوبی بر تولید محصول کینوا با عملکرد بالا دارد.

بذر کینوا

کنترل علف های هرز با هدف افزایش عملکرد محصول کینوا

همچنین مبارزه با علف های هرز نیز باید مورد توجه قرار بگیرید .  زیرا علف های هرز مهمترین مشکل در هنگام کاشت و داشت گیاه کینوا می باشند .  حذف علف های هرز پهن برگ به صورت دستی و باریک برگ ،  با علف کش گالانت سوپر ،  باعث افزایش عملکرد بذر کینوا به مقدار قابل توجهی می شود.

همچنین کنترل علف های هرز باعث بهبود کیفیت دانه های برداشت شده می گردد .  زیرا بذرو علف هرز گیاه کینوا بسیار مشابه دانه آن بوده و مخلوط شدن این بذور با دانه کینوا ارزش اقتصادی آن را به شدت کاهش می دهد.

بنابراین کنترل علف های هرز کینوا ،  از اهمیت ویژه ای برخوردار است .  علاوه بر مبارزه پس از کاشت ،  می توان قبل از کشت بذر کینوا زمین زراعی مورد نظر را آبیاری نمود .  و پس از رشد علف های هرز ،  با شخم زدن زمین باعث مدفون شدن ،  آنها در خاک گردید . 

بذر کینوا

اهمیت کنترل علف هرز بذر کینوا

البته این مورد ،  یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا انجام می شود .  اما چنانچه چند ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی است ،  پس از آبیار یو روش علف های هرز ،  سم ترفلان گرینه مناسبی برای حذف این علف ها می باشد .  در این صورت پس از طی شدن دوره کارنس این علف کش ،  می توان بذر کینوا را کشت نمود . 

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار و حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد .  انتخاب بذر کینوا شناسنامه دار ،  تعیین تاریخ دقیق کشت ،  داشت صحیح و مدیریت مناسب زراعی باعث تولید محصول کینوا با عملکرد بالا می گردد .  البته در برخی از مناطق مستعد در کشور ،  6 تن در هکتار نیز برداشت می شود . 

بذر کینوا

سایت اینترنتی بذر کینوا با عملکرد بالا

مجموعه ما با وزات جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در استان مختلف کشور ،  با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید .  با توجه به جدید بودن بذر کینوا و حداقل آشنایی با نحوه کشت آن ،  مجموعه ما سایت اینترنتی بذر کینوا را راه اندازی نموده است . 

در این سایت اطلاعات جامعی در رابطه با بذر کینوا ،  نحوه کشت آن در استان های مختلف بیان می شود .  در حال حاضر انواع بذر کینوا به صورت فله و یا بسته بندی در بازار به فروش می رسد .  اما در این بین افراد سودجو ،  اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کرده اند .  بذر های تقلبی کینوا ،  فاقد قدرت جوانه زنی و یا دارای اختلاط ژنتیکی می باشند .  در نتیجه کشت این بذرها ،  نه تنها تولید محصولی مطلوب ندارد ،  بلکه باعث می شود که کشاورز متضرر گردد .  به همین دلیل لازم است که بذر کینوا به صورت شناسنامه دار و گواهی شده ،  تهیه شود . 

بذر کینوا

همکاری در سایت اینترنتی برای تولید بذر کینوا با عملکرد بالا

مجموعه ما خرید و فروش بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را ،  در کلیه استان ها انجام می دهد .  در این مجموعه ،  به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در کشور ،  ضمن عقد قرارداد ،  محصول نهایی کینوا ،  از کشاورزان عزیز ،  به صورت کاملاً تضمینی صورت می پذیرد.

همچنین مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه زراعت بذر کینوا ،  براساس اقلیم های مختلف ،  در اختیار این عزیزان قرار می گیرد .  کارشناسان مجموعه ما که تجربه کشت بذر کینوا رد مناطق مختلف کشور را دارند ،  کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با عملکرد بالا پشتیبانی می نمایند.

جهت دریافت اطلاعات جامع در رابطه با بذر کینوا می توانید به سایت جامع بذر کینوا مراجعه نمایید .  همچنین برای اطلاع زا کلیه خدمات این مجموعه ،  می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *