اهمیت گیاه دانه کینوا و بارداری

کینوا

اولین مرکز دانه کینوا اهمیت مصرف این دانه در دوران بارداری را تشریح می کند. فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه کینوا را به عنوان غذایی مناسب و تامین کننده املاح معدنی، پروتئین و ویتامین برای دوران بارداری ، معرفی می نماید.

مواد موجود در دانه کینوا

دانه کینوا تنها منبع گیاهی است که دارای 9 اسیدآمینه ضروری است. همچنین سرشار از پروتئین است. دانه  کینوا دارای بیو پپتید هایی است که باعث کاهش رادیکال های آزاد می شوند و ضد فشار خون هستند.

دانه کینوا

انواع ویتامین ها در دانه کینوا و لزوم مصرف در بارداری

دانه کینوا دارای ویتامین های گروه B، از جمله تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، فولات و ویتامین B6 می باشد. همچنین ویتامین E نیز به فراوانی در دانه کینوا وجود دارد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان طبیعی است، که باعث پایداری روغن موجود در دانه کینوا می شود.

همچنین فیبر های محلول موجود در دانه های گیاه کینوا مشابه سایر غلات به فراوانی وجود دارد. فیبرهای محلول موجود در دانه گیاه کینوا، باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی و رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ می شوند. بعلاوه این فیبرها باعث کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون نیز می گردند.

کینوا

همچنین فیبر های محلول موجود در دانه های گیاه کینوا مشابه سایر غلات به فراوانی وجود دارد. فیبرهای محلول موجود در دانه گیاه کینوا، باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی و رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ می شوند. بعلاوه این فیبرها باعث کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون نیز می گردند. دانه کینوا در دوران بارداری تاثیر ویژه ای در رشد جنین دارد.

عناصر ضروری در دانه کینوا در بارداری

پتاسیم، فسفر و منیزیم جزو مواد معدنی اصلی دانه کینوا هستند. منیزیم، منگنز، مس و آهن موجود در 100 گرم دانه کینوا نیاز روزانه انسان را تأمین می نماید. بنابراین مصرف دانه کینوا در دوران غذایی بسیار مناسب است.

کینوا

فواید مصرف دانه کینوا در دوران بارداری

خانم های باردار و شیرده می توانند، دانه کینوا را در برنامه غذایی خود قرار دهند. آهن موجود در دانه کینوا باعث تامین آهن مورد نیاز بدن در این افراد می‌شود و استفاده از قرص های شیمیایی را کاهش می دهد.

 کلسیم موجود در دانه کینوا از پوکی استخوان جلوگیری می کند. همچنین ویتامین، املاح و پروتئین های موجود در دانه کینوا برای رشد جنین بسیار مفید هستند. مصرف دانه کینوا در بارداری هیچ محدودیت و ممنوعیت مصرفی ندارد و می توان با دستورپخت های متنوع از این ماده ی شگفت انگیز استفاده کرد.

دانه کینوا دارای مقدار کمی نشاسته است که از افت فشار و ضعف جلوگیری می‌کند و هیچ اثر چاق کننده ای ندارد. زیرا گرانول های نشاسته ای موجود در آن بسیار کوچک هستند.

 از مشکلات شایع در دوران بارداری ابتلا به یبوست است. دانه کینوا دارای فیبر محلول بالایی است که همین عامل مصرف آنرا برای جلوگیری از یبوست ضروری می کند.

کینوا بارداری

عرضه دانه کینوا در کشور بدون محدودیت

همه ی مادران باردار و شیرده و پزشکان حوزه ی تغذیه ی مادر و کودک می توانند برای تهیه انواع دستور پخت و کینوا درجه یک در کشور با این مجموعه در ارتباط باشند. سلامت مادران و کودکان این سرزمین هدف مادی و معنوی این مجموعه می باشد.

جهت تهیه دانه کینوا باکیفیت که در داخل کشور و به دست کشاورزان توانمند ایرانی تولید شده است، می توانید با ما تماس بگیرید. مجموعه با ارائه بذر کینوا شناسنامه دار و مشاوره رایگان کشاورزان عزیز را در تولید دانه باکیفیت کینوا، همراهی می نماید.

پس از جمع آوری دانه کینوا مرغوب و باکیفیت، این دانه ها فرآوری می شوند. مجموعه ما برای اولین بار در ایران دانه کینوا را فرآوری کرده و دانه آماده به طبخ را عرضه می نماید.

برای تهیه دانه کینوا رنگی و سفید به صورت بسته بندی و عمده در تناژ بالا می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *