اهمیت برنج دانه کینوا در سالمندان

کینوا سالمندان

اهمیت برنج دانه کینوا در سالمندان چیست ؟ مرکز خرید و فروش دانه کینوا و اولین مرکز فرآوری و تولید دانه آماده به طبخ کینوا در ایران، دانه کینوا را به عنوان غذایی سبک و مغذی برای دوران سالمندی معرفی می کند.

مواد غذایی موجود در دانه کینوا

دانه كينوا یک دانه خوراکی با ارزش غذايي بالا و بسيار خوش‌هضم است. و منبعی غني از پروتئين، آهن، منيزيم، فيبر، فسفر، کلسیم، روی، مس و انواع ويتامين ها، آنتی اکسیدان محسوب می شود.

 همچنین دانه کینوا دارای ترکیب کامل از اسید های آمینه های ضروری برای بدن انسان است.  مقــدار اســیدهای آمینــه ضــروری دانه کینــوا بالاتــر از میــزان مــورد نیــاز روزانــه اســت کــه توســط ســازمان ســلامت جهانــی بــرای هــر فــرد در نظــر گرفتــه شــده اســت.

کینوا سالمندان

پروتئین موجود در دانه کینوا و تاثیر آن بر سالمندان

میــزان پروتئیــن موجود در دانه کینــوا بــه انــدازه تخــم مــرغ و نصــف مقــدار پروتئیــن گوشــت می باشد. دانه کینوا به دلیل نداشتن گلوتن، جایگزین مناسبی برای غلات در رژیم غذایی بیماران سلیاکی و دیابتی است.

پروتئین کینوا از نظر کمی و کیفی بهتر از دانه غلات متداول است. همچنین تعادل آمینواسیدی  بهتری نسبت به گندم دارد. بعلاوه درصد لیزین بالا از مشخصه های دانه کینوا است که دوبرابر گندم می باشد.

سرعت هیدرولیز پروتئین های دانه توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارشی، نسبت به هیدرولیز پروتئین های گندم بالاتر است. فیبر محلول بالای موجود در دانه کینوا، باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی شده و رشد میکروارگانیسم های مفید روده بزرگ می شوند.

دانه کینوا

تاثیر فیبر دانه کینوا

بعلاوه فیبر های موجود در دانه کینوا باعث کاهش کلسترول خون و بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون می شود. به علت اینکه گرانول های نشاسته موجود در دانه کینوا خیلی کوچک هستند، می تواند جایگزین نشاسته اصلاح شده شیمیایی شود. فیبر موجود در دانه کینوا می تواند بر جلوگیری از یبوست سالمندان موثر باشد.

فراوان ترین اسید چرب موجود در دانه های کینوا، اسید لینولئیک است که نقش مثبتی بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی دارد. همچنین باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود. سالمندان عزیز می توانند برای کنترل دیابت خود از دانه کینوا در انواع غذاهای خود استفاده نمایند.

کینوا سالمندان

مصرف دانه کینوا در دوران سالمندی

مصرف دانه کینوا برای سالمندان بسیار مفید است. دانه کینوا غذایی خوش هضم و سبک است. مصرف دانه کینوا  برای افراد سالمند که اغلب از خوردن گوشت محروم هستند، انرژی مورد نیاز بدن آنها را تامین می نماید.

 فیبر بالای موجود در دانه کینوا مانع یبوست می گردد. همچنین ویتامین E موجود در آن، به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند. و باعث بهبود بینایی و کاهش روند آب مروارید می شود.

ویتامین های دانه کینوا در تاثیر بر سلامتی

ویتامین و املاح معدنی موجود در دانه کینوا باعث تامین انرژی در افراد در دوران سالمندی، می شود. و روند پیر شدن سلولهای بدن را کاهش می‌دهد. مصرف روزانه دانه کینوا نیاز بدن به ویتامین ها رد دوران سالمندی را تامین می کند و با توجه به تحرک کم در سالمندان، هیچ عارضه چاقی ندارد.

منیزیم، مس، آهن و منگنز موجود در دانه کینوا، می تواند نیاز روزانه افراد سالمند را تامین نماید. همچنین دانه کینوا دارای مقدار بالایی فولات و ویتامین B6 است که برای تامین نیاز روزانه سالمندان کفایت می کند.

کینوا

تهیه دانه کینوا مرغوب و فرآوری شده

جهت تهیه بذر کینوا و انواع محصولات دانه کینوا شامل دانه های رنگی و سفید و آرد کینوا ، می توانید با ما تماس بگیرید . مجموعه ما بزرگترین مرکز عرضه بذر کینوا و اولین مرکز تولید و فرآوری دانه کینوا در کشور می باشد .

این مجموعه دانه های رنگی و سفید کینوا و آرد کینوا را به صورت فله و بسته بندی در استان ها مختلف ، توزیع می نماید . همچنین بذر کینوا اصل و شناسنامه دار کینوا را نیز ، در اختیاز متقاضان عزیز قرار می دهد .

و در زمینه تولید و مصرف انواع محصولات دانه کینوا ، مشاوره رایگان ارائه می نماید . جهت تهیه دانه کینوا با کیفیت بالا به صورت بسته بندی و فله در تناژ بالا، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *