بازار دانه کینوا سفید

کینوا بسته بندی

جهت بررسی وضعیت بازار دانه کینوا سفید در کشور، می‌توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش دانه کینوا سفید و آرد آن، در استان‌ها مختلف، در ارتباط باشید.

دانه کینوا خاویار سبز

دانه کینوا سفید شبه غله‌ای روغنی است که به علت ارزش غذایی بالا به خاویار سبز معروف می‌باشد . این دانه‌ها که از گیاه کینوا سفید برداشت می‌شوند، برای مصارف مختلف غذایی و صنعتی کاربرد دارند.

کینوا

پروتئین موجود دانه کینوا سفید

اسیدهای آمینه مونومرهای ساختاری پروتئین‌ها هستند و پروتئین‌ها پایه ساختاری تمام بافت‌های بدن هستند. به همین دلیل تامین پروتئین‌های مورد نیاز بدن، اهمیت زیادی دارند.

همچنین برخی از اسیدهای آمینه بسیار ضروری تلقی می‌شوند، زیرا بدن انسان قادر به تولید آنها نیست و این امر ضروری است که آنها را از رژیم غذایی خود به دست آورد.

پروتئین دانه کینوا سفید در مقایسه با غلات

دانه کینوا سفید غنی از پروتئین است و به میزان بیشتری از غلات  ، مانند جو  ، برنج و ذرت پروتئین دارد . دانه کینوا سفید یک منبع پروتئینی کامل محسوب می شود . به این معنی که 9 اسید آمینه ضروری را برای بدن را تأمین می کند. بازار دانه کینوا سفید ارزش غذایی بسیار ویزه در مقابل غلات دیگر دارد.

دانه کینوا سفید از نظر آمینو اسید لیزین نیز غنی است . این اسیدآمینه معمولا در غلات وجود ندارد . همچنین سرشار از متیونین و هیستیدین است و آن را به عنوان یک منبع عالی پروتئین بر پایه گیاهان تبدیل می کند.

کینوا

سایر مواد غذایی در دانه کینوا

روغن دانه کینوا، عمدتاً از اسید پالمیتین، اسید اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است. به طور کلی دانه کینوا سفید به داشتن تعادل استثنایی بین پروتئین و چربی، به عنوان یک دانه روغنی نیز شناخته می‌شود.

 دانه کینوا سفید از نظر مقدار پروتئین و چربی نسبت به غلات اصلی یعنی گندم، ذرت، جو و برنج غنی‌تر است. البته میزان نشاسته دانه کینوا سفید نسبت به آن غلات کمتر می‌باشد.

دانه کینوا سفید نسبت به سایر غلات دارای مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، مس، منگنز و پتاسیم بیشتری است. دانه کینوا سفید همچنین سرشار از فسفر، ویتامین B  و ویتامین E می‌باشد.

ارزش غذایی ویژه دانه کینوا سفید

کربوهیدرات‌های موجود در دانه کینوا سفید عمدتا از نشاسته، الیاف نامحلول و مقادیر کمی از قند و نشاسته مقاوم، تشکیل شده‌اند. دانه کینوا سفید به عنوان پروتئین کامل در نظر گرفته شده و در هر 100 گرم آن، 2 گرم چربی وجود دارد. بازار دانه کینوا سفید قابلیت توسعه مصرف بالایی در ایران دارد. مصرف دانه کینوا سفید برای گروه‌های سنی مختلف، به ویژه زنان باردار و شیرده باعث تامین، مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها می‌گردد.

کینوا

بازار دانه کینوا سفید

در سالهای اخیر ، کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا سفید در استان‌های مختلف کشور، روند افزایشی داشته است. همچنین مصرف دانه کینوا در بین خانواده‌های ایرانی نیز افزایش یافته است. زیرا دانه کینوا سفید نسبت به نوع رنگی آن، طعم مطلوب‌تر و پخت سریع تری دارد. همچنین نرم‌تر و سبک‌تر می‌باشد.

 به دنبال افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا سفید، بازار خرید و فروش دانه کینوا سفید در ایران نیز، رونق گرفته است. جهت بررسی وضعیت بازار دانه کینوا سفید در ایران، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا سفید و بومی سازی تولید دانه کینوا سفید در ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه پس از تولید دانه کینوا سفید، برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری آن نموده است.

برنج کینوا

همکاری در بازار دانه کینوا سفید

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا سفید در ایران فعالیت می‌کند. علاوه بر فرآوری و تولید دانه آماده به طبخ کینوا سفید در داخل کشور، آرد کینوا را نیز تولید می‌نماید.

جهت اطلاع از وضعیت بازار کینوا سفید در کشور، تهیه دانه کینوا، مشاوره درباره نحوه مصرف آن و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

این مجموعه آماده همکاری با کلیه رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و انجمن‌های سلیاکی در زمینه عرضه دانه کینوا سفید می‌باشد‌. جهت تهیه دانه کینوا سفید در تناژ بالا و به صورت بسته بندی، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *