مرکز خرید و فروش بذر کینوا کردستان

کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کردستان ، در کنار عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در کردستان و کلیه استان های کشور، در زمینه کشت بذر کینوا در نقاط مختلف، مشاوره رایگان ارائه می نماید و محصول نهایی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا شبه غله ای دو لپه ای است که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد. این بذرکه با وزن هزار دانه ۲ تا ۳ گرم، جزء بذرهای بسیار ریز دسته بندی می شود، بومی آمریکای جنوبی می باشد. پس از رشد بذر کینوا، گیاهی به ارتفاع نیم تا سه متر و مشابه علف هرز سلمه تره تولید می گردد.

 گل آذین این گیاه مشابه گیاه تاج خروس و حاوی دانه هایی با ارزش غذایی بالا می باشد. کینوا یک گیاه اساساً خود گرده افشان است و میزان گرده افشانی در آن بسیار اندک می باشد. هدف اصلی از کشت بذر این گیاه، تولید دانه‌های کینوا برای مصارف صنعتی و غذایی است. البته علوفه و دانه‌های آن برای تغذیه دام و طیور نیز استفاده می شود.

کینوا

 بذر کینوا به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد و در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می نماید. طول دوره رشد این گیاه کوتاه مدت بوده و نیاز آبی کمی دارد. به همین دلیل به عنوان جایگزین برای گیاهانی با مصرف آب بالا پیشنهاد می شود. در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور از جمله کردستان مورد توجه قرار گرفته است.

خرید فروش و کشت بذر کینوا در کردستان

استان کردستان از جمله استان‌هایی است که بذر کینوا در مناطق مختلف آن مورد کشت قرار می‌گیرد. مجموعه ما با همکاری کشاورزان عزیز در سقز، کامیاران، سراب، سنندج، دهگلان و قروه بذر کینوا را کشت می نماید. با توجه به اقلیم های متعدد این استان و مناطق بسیار سردسیر آن، انتخاب تاریخ کشت در کردستان اهمیت بالایی دارد.

 تاریخ کشت نامناسب در استان کردستان، با عث کاهش عملکرد محصول نهایی می شود و کشاورز متضرر می گردد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در کردستان و مناطق مختلف آن می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

 این افراد در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا به صورت کاملاً رایگان به کشاورزان عزیز مشاوره کشت ارائه میدهند. تجربه کشت بذر کینوا در کردستان نشان داده که محصول تولید شده در این استان بسیار با کیفیت است و حتی امکان برای صادرات نیز مناسب می باشد. خرید و فروش بذر کینوا در کردستان در حال توسعه و رونق می باشد.

کینوا

آماده سازی زمین

جهت کشت بذر کینوا، مشابه گیاهان بذر ریز، عملیات شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کود پاشی اجرا می‌شود. مصرف ۱۵۰ کیلوگرم کود ان پی کا در ابتدای کشت و دو مرحله کود سرک در مرحله ۴ تا ۶ برگی و شروع گلدهی باعث افزایش عملکرد محصول کینوا می گردد.

کود دهی بذر کینوا

 همچنین در صورت در دسترس نبودن این کود می توان از ۱۵۰ کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل به همراه ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاس، استفاده کرد. ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا برای هر هکتار لازم است. پنج تا هفت نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز برای آبیاری بدر و گیاه کینوا کفایت می کند.

 البته در مناطق که بارندگی مناسب باشد، تعداد دفعات آبیاری کاهش می یابد. کنترل علف های هرز نیز از جمله مسائل بسیار مهم در بحث کشت بذر کینوا است. برای این منظور نیز می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

کینوا

برداشت بذر کینوا

 کاشت بذر کینوا توسط دستگاه ریز کار غلات و برداشت آن به وسیله کمباین برداشت کلزا امکان پذیر می باشد. البته کاشت و برداشت به صورت دستی نیز انجام می شود. کردستان از جمله استان‌هایی است که مشکل شوری و خشکی ندارد. و سرمای هوا تنها موردی است که در رابطه با تعیین تاریخ کشت اهمیت زیادی دارد.

همانطور که بیان گردید محصول تولید شده در این استان مناسب صادرات می‌باشد. حداقل عملکرد بذر کینوا دو تن و حداکثر پنج و نیم تن در هکتار است.

مرکز خرید و فروش بذر کینوا کردستان

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. انتخاب بذر کینوا گواهی شده و فاقد بذور علف هرز، با قوه نامیه و درصد خلوص بالا، تاثیر بسیار مهمی بر عملکرد نهایی محصول دارد. مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا در کردستان و استانهای مختلف کشور با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

بذر کینوا

همکاری در خرید فروش بذر کینوا کردستان

 این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور فعالیت دارد. مجموعه ما بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد. و در زمینه کشت صحیح بذر کینوا در کردستان و سایر مناطق کشور به صورت کاملاً رایگان مشاوره ارائه می دهد.

همچنین این مجموعه پس از عقد قرار داد با کشاورزان عزیز محصول نهایی به صورت کاملا تضمینی خرید و فروش می‌شود. جهت اطلاع از کلیه خدمات بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کردستان و استان‌های مختلف کشور می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *