مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ارومیه

کنترل علف هرز و قیمت کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ارومیه ضمن عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار در ارومیه و تمامی استان‌ها، در زمینه کشت بذر کینوا در ارومیه و مناطق مختلف کشور، مشاوره رایگان ارائه می‌نماید.

معرفی بذر و گیاه کینوا

بذر کینوا بذری متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که پس از رشد، گیاهی مشابه علف هرز سلمه تره ایجاد می‌نماید. گیاه کینوا، گیاهی یکساله بهاره، ســه کربنه و شورزیســت اختیاری اسـت کـه در گـروه شـبه غلات دسـته بندی می شـود.

ارتفـاع گیـاه کینوا 5/0 تـا 3 متر می‌باشد که البته بسـته بـه ژنوتیـپ و محیط متغیـر است. برگ‌های جوان گیاه کینوا به عنوان سبزی تازه استفاده می‌شود. همچنین کاه و کلش و بقایای آن به عنوان علوفه دام و طیور کاربرد دارد.

هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا است که پس از رسیدگی فیزیولوژیک گیاه کینوا، برداشت می‌شود. متوسـط انـدازه دانـه کینوا، دو میلـی متـر می‌باشد. دانه کینوا طیف رنگی وسیعی دارد، اما به علت بازار پسندی بیشتر، دانه کینوا سفید بیشتر مورد کشت و مصرف قرار می‌گیرد.

بذر کینوا

اهمیت بذر کینوا و خرید و فروش آن در ارومیه

بذر کینوا به خشکی و شوری مقاوم است و دوره رشد کوتاه مدتی (حدود 100 روز) دارد. همچنین به علت تنوع ژنتیکی بالای بذر کینوا، به تغییرات اقلیمی نیز سازگار می‌باشد. و در مناطق مختلف جهان، با شرایط آب و هوایی متفاوت، کشت می‌شود.

با توجه به تقاضا زیاد برای مصرف دانه کینوا مناطق مختلف جهان و ایران، کشت بذر کینوا در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. استان آذربایجان غربی و ارومیه از جمله مناطقی هستند، که بذر کینوا در آن کشت می‌شود. محصول تولید شده در این استان دارای کیفیت مناسب می‌باشد. ارومیه یکی از مناطق به شدت مستعد برای کشت بذر کینوا می‌باشد و خرید و فروش آن در ارومیه درحال توسعه می‌باشد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در ارومیه

همان طور که بیان گردید استان آذربایجان غربی از جمله ارومیه از جمله مناطقی هستند که در سال‌های اخیر در برخی از مناطق آن مورد کشت قرار گرفته است. این استان خوشبختانه فاقد مشکل شوری، کم آبی و خشکی می‌باشد.

همچنین کیفیت آب این استان بسیار بالا است. به علت سردسیر بودن استان آذربایجان غربی و منطقه ارومیه یک فصل کشت برای کشت بذر کینوا امکان پذیر می‌باشد. کشت بذر کینوا، معمولاً در این استان از اواخر بهار انجام گرفته و قبل از زمستان، محصول نهایی برداشت می‌شود. به علت اینکه این منطقه بسیار سرد است. تاثیر نامطلوبی بر محصول و دانه‌های تولید شده کینوا می‌گذارد.

برای کشت بذر کینوا در آذربایجان در ارومیه 8 تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا برای هر هکتار نیاز است. کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریز، به صورت سطحی و با ردیف کار پنوماتیک غلات انجام می‌شود. همچنین به صورت دست باش نیز می‌توان بذر کینوا را کشت نمود.

بذر کینوا

آبیاری و کود دهی بذر کینوا در ارومیه

5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می‌نماید. البته آبیاری با باران‌های بهاره و پاییزه تعداد دفعات آبیاری این گیاه را کاهش می‌دهد. مصرف کودهای دامی و شیمیایی در ابتدای آماده سازی زمین و دو مرحله کود سرد باعث افزایش عملکرد محصول کینوا می‌گردد.

 برای برداشت محصول نهایی کینوا از کمباین برداشت کلزا به کار می‌رود. البته برداشت به صورت دستی نیز امکان پذیر است، زیرا دانه کینوا ریزش ندارد. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 و حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد.

مرکز خرید فروش بذر کینوا در ارومیه

محصولات تولید شده از بذر کینوا در ارومیه و استان آذربایجان غربی، دانه‌هایی درشت و با کیفیت با وزن هزار دانه بالا می‌باشد. البته لازم به ذکر است که برداشت محصول باید در شرایط خشک و قبل از بارندگی انجام می‌پذیرد.

همچنین این محصول نباید به مدت زیادی انبار شود، زیرا انبار داری باعث کاهش کیفیت دانه می‌گردد. مجموعه ما برای رفاه حال کشاورزان عزیز و کاهش هزینه‌های باربری هزینه حمل بار را از استان‌های دوردستی مانند آذربایجان غربی بر عهده گرفته است.

بذر کینوا

خرید فروش بذر کینوا در ارومیه

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور فعالیت می‌نماید. مجموعه ما با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا همکاری می‌کند. و در زمینه کشت بذر کینوا در ارومیه و سایر مناطق کشور به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می‌نماید.

 این مجموعه پس از عقد قرارداد محصول نهایی را به صورت کاملاً تضمینی از کشاورزان عزیز خریداری می‌نماید. جهت اطلاع از کلیه خدمات بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ارومیه و هر منطقه از کشور که هستید میتوانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *