قیمت فروش بذر کینوا فله

گیاه دارویی کینوا ارگانیک

بزرگترین مرکز خرید و قیمت فروش بذر کینوا فله در ایران ، علاوه بر عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار به صورت فله و مشاوره رایگان کشت، قیمت فروش بذر کینوا را در اختیار زارعین محترم، قرار می دهد.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری مقاوم به تنش سرما، خشکی و شوری است و میزان تحمل آن از گندم و جو نیز بیشتر می باشد. همچنین بذر کینوا بذری کم توقع بوده و در زمین های حاشیه ای و مزارع زراعی فقیر نیز به خوبی رشد می کند. دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت است و زودرس ی باشد.

پس از زمان حدود 100 روز معمولا رشد بذر و گیاه کینوا کامل شده و محصول نهایی برداشت می شود. بذر کینوا پس از رشد و تولید گیاه کامل، دانه کینوا را تولید می کند. هدف اصلی از کشت بذر کینوا نیز، تلوید همین دانه های مغذی است.

بذر کینوا

ارزش غذایی کینوا

دانه کینوا دارای ارزش غذایی، دارویی و کاربردهای صنعتی می باشد. دانه کینوا به عنوان تنها منبعی که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد، مطرح شده است. همچنین حاوی انواع پروتئین، ویتامین، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و آهن وآنتی اکسیدان می باشد.

البته علاوه بر تولید دانه، علوفه برداشت شده از گیاه کینوا نیز برای تغذیه دام و طیور نیز استفاده می شود. کشاورزان عزیز می توانند با کشت بذر کینوا، علاوه بر تولید دانه، از علوفه آن نیز استفاده نمایند. همچنین در کنار فروش دانه کینوا، با فروش علوفه کینوا، سودآوری خود را افزایش دهند.

مقاومت بالای بذر کینوا به خشکی و شوری و تغییرات اقلیمی باعث شده تا کشت آن در جهان افزایش یابد. در حال حاضر بیش از 100 کشور از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می کنند. کشت بذر کینوا تا دو برابر کشت برخی از غلات، مانند گندم، سودآوری دارد.

کینوا

کشت بذر کینوا

بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و در برخی از مناطق در نوبت تابستانه نیز، کشت می شود. برخی زا مناطق مستعد در کشور، امکان کشت بذر کینوا را در دو نوبت از سال دارند. همچنین مانند اغلب محصولات زراعی، بذر کینوا به صورت دیم نیز کشت می شود.

مشابه سایر گیاهان زراعی، بذر کینوا به روش های دست پاش و مکانیزه مورد کشت قرار می گیرد. میزان بذر کینوا برای کاشت و تولید محصول مرغوب، 8 تا 10 کیلوگرم  است. به علت ریز بودن این بذر، باید عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر باشد و به صورت سطحی کشت شود.

بذر کینوا برای رشد و تولید گیاه و دانه کینوا، به آبیاری کمی نیاز دارد. 5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز بسیار مناسب است. البته میزان آبیاری زیاد باعث ورس گیاه کینوا و کاهش عملکرد می شود. در اغلب مناطق تعداد 5 نوبت آبیاری برای تولید محصول بذر کینوا، کافی است.

بذر کینوا

کود دهی بذر کینوا و تاثیر بر قیمت فروش آن

 استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK و گزینه مناسبی برای افزایش عملکرد بذر کینوا است. همچنین کاربرد  150 کیلوگرم سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس، نیز می تواند گزینه جایگزینی برای افزایش محصول کینوا باشد.کود دهی مناسب و کامل می تواند بر روی قیمت فروش بذر کینوا موثر باشد.

عملکرد بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا در هر هکتار حداقل 2 تن است. و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد. مسئله کنترل علف های هرز در مورد بذر و گیاه کینوا بسیار مهم است. زیرا سودآوری را می تواند بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

کنترل علف هرز بذر کینوا و قیمت فروش

برای کنترل علف های هرز، تهیه بذر کینوا شناسنامه دار و عاری از علف هرز، اولین گام می باشد. همچنین می توان موارد زیر را برای کنترل علف های هرز کینوا رعایت نمود.

درصوتی که چند ماه برای کشت بذر کینوا زمان است، با آبیاری زمین مدنظر، پس از رشد علف های هرز، با سم ترفلان می توان آنها را از بین برد. به این ترتیب دوره کارنس سم تا زمان کشت، طی می شود.

اما اگر یک ما برای کشت بذر کینوا زمان باقی است. زمین مورد نظر آبیاری شده و با شخم، علف های هرز رشد کرده، به داخل خاک منتقل می شوند.

در صورت کشت بذر کینوا و مشاهده علف های هرز باریک برگ، با سم گالانت سوپر، با آن ها مبارزه می شود. در مورد علف های هرز پهن برگ، لازم است که وجین صورت پذیرد.

بذر کینوا

قیمت فروش بذر کینوا فله

در حال حاضر، بذر کینوا در بازارهای داخلی با قیمت های متفاوتی عرضه می شود. در این بین نیز برخی افراد سودجو بذرهای تقلبی عرضه می کنند. و به علت ناشناخته بودن بذر کینوا در ایران، افراد با تهیه این بذرها، دچار خسارت می گردند.

برای اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا به صورت فله، می توانید با این مجموعه تماس بگیرید. مجموعه ما بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران است که شما را از قیمت فروش بذر کینوا در سایر مناطق مختلف کشور، آگاه می سازد.

بذر کینوا

همکاری در قیمت فروش بذر کینوا فله

همچنین در این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در استان های مختلف، عرضه می شود. مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا در مناطق مختلف، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. و پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

 بعلاوه در زمینه کشت بذر کینوا به کشاورزان عزیز، مشاوره رایگان ارائه می نماید. کارشناسان ما تجربه کافی در زمینه کشت بذر کینوا در اکثر نقاط ایران را دارند. و با ارئه مشاوره رایگان، در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا، کشاورزان عزیز را پشتیبانی می نمایند.

جهت اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا به صورت فله و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *