مرکز بذر کینوا در لرستان

برداشت کینوا ایران

بزرگترین مرکز بذر کینوا در ایران علاوه بر تولید توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در لرستان و کلیه استانهای کشور در زمینه کشت بذر کینوا در لرستان و سایر نقاط کشور مشاوره رایگان ارائه کرده و محصول تولیدی را به صورت تضمینی خرید و فروش می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری بومی آمریکای جنوبی است که در سال‌های اخیر کشت آن در کشور بیش از ۱۰۰ کشور جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا برای مصارف غذایی و صنعتی می باشد. دانه کینوا برای تهیه انواع غذاها، آرد کینوا و مصارف غذایی و صنعتی به کار می رود.

کینوا و سلیاک

 این دانه فاقد گلوتن می باشد و برای بیماران سلیاک و دیابتی نیز بسیار مناسب است. همچنین همه گروه های سنی می‌توانند مصرف دانه کینوا را به عنوان خوراکی بسیار مقوی، در برنامه غذایی خود قرار دهند.مصرف دانه و بذر کینوا در لرستان و سایر استان های کشور رواج زیادی پیدا کرده است.

کینوا

علاوه بر تولید دانه، علوفه تولید شده از گیاه کینوا نیز کاربرد تغذیه ای برای دام دارد. کشاورزان عزیز در کنار تولید دانه کینوا، می توانند علوفه کینوا  را به صورت ترکیب با یونجه و سایر علوفه ها، برای تغذیه دام های سنگین و سبک استفاده کنند.

کشت بذر کینوا در لرستان

استان لرستان جزو مناطقی از کشور است که بذر کینوا را مورد کشت قرار داده است. شهرهای الیگودرز، ازنا و خرم آباد از جمله مناطقی از استان لرستان هستند،که با تهیه بذر کینوا و دریافت مشاوره رایگان از مجموعه ما، محصولی با عملکرد بالا تولید می نماید.

 دانه کینوا تولید شده، در استان لرستان دارای کیفیت بسیار بالا و وزن هزار دانه بالا می باشد. هچنین بهترین میزان علوفه در این منطقه به دست می‌آید. کشت بذر کینوا در لرستان در دو نوبت بهاره پاییزه امکان پذیر است. جهت اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

کینوا

 برای کشت بذر کینوا در لرستان به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا نیاز است. ۵ تا ۷ نوبت آبیاری با فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز برای برطرف شدن نیاز آبی بذر کینوا مناسب است. جهت افزایش عملکرد بذر کینوا از کودهای دامی و شیمیایی میتوان استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار می باشد.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا از دستگاه ردیف کار پنوماتیکی و برای برداشت آن از کمباین برداشت کلزا، می توان استفاده کرد. البته لازم است که تغییراتی جزئی در هدِ برداشت اعمال شود.

کنترل علف های هرز

کنترل علف های هرز در کشت بذر کینوا بسیار اهمیت دارد. برای کنترل علفهای هرز، علاوه بر مصرف بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، که فاقد بذور علف هرز است، می توان از علف کش ها نیز استفاده نمود.

در صورتی که چند ماه تا کشت بذر کینوا، زمان وجود دارد، با آبیاری بذر کینوا و استفاده از علف کش ترفلان می توان علفهای هرز را کنترل کرد. اما اگر زمان باقی مانده به کشت بذر کینوا حدود دو ماه یا کمتر است. می توان با آبیاری، پس از رشد بر علف های هرز، زمین مورد نظر را شخم زد. کنترل علف هرز بر قیمت بذر کینوا در لرستان تاثیر زیادی دارد.

بذر کینوا

با شخم زدن زمین، می توان علف های هرز را از بین برد. چنانچه پس از کشت بذر کینوا، در زمین زراعی علف هرز وجود داشته باشد. برای مبارزه با علفهای هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر به کار می رود.  و علف های هرز پهن برگ، از طریق وجین کردن حذف می گردند.

مرکز بذر کینوا در لرستان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در ایران، بذر های اصل و شناسنامه دار کینوا را عرضه می کند. این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا در لرستان و مناطق مختلف کشور، با جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

متاسفانه در موارد زیادی کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید دانه، مجبور به انبار کردن محصول خود هستند. زیرا مرکزی برای خرید محصول نهایی از آنها وجود ندارد و کشاورز متضرر می گردد.

همکاری در مرکز بذر کینوا در لرستان

از مهم ترین خدمات این مجموعه، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در لرستان و سراسر کشور، پس از عقد قرارداد می باشد. همچنین این مجموعه درباره نحوه کشت بذر کینوا در لرستان، به صورت کاملاً رایگان، مشاوره ی کشت ارائه می نماید.  

جهت دریافت مشاوره کشت بذر کینوا در لرستان و هر منطقه ای که هستید، می توانید با مرکز بذر کینوا در کشور، تماس بگیرید. و محصول تولیدی خود را به صورت تضمینی در این مجموعه به فروش برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *