مرکز خرید و فروش بذر کینوا کرمان

بذر کینوا

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کرمان علاوه بر ارائه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، در زمینه کشت بذر کینوا در کرمان و سایر استان‌های کشور مشاوره رایگان ارائه می دهد و محصول تولید شده را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری عزیز خریداری می نماید.

بذر کینوا بذری مقاوم به شوری

بذر کینوا شبه غله‌ای متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که برای تولید دانه خوراکی کینوا مورد کشت قرار می‌گیرد. بذر کینوا با قدمتی چند هزار ساله برای تولید دانه کینوا که غذای اصلی مردم آمریکای جنوبی است کشت می شود.

 کشورهای پرو، بولیوی و اکوادور به عنوان کشورهای اصلی تولید کننده کینوا در جهان شناخته شده اند. سال ۲۰۱۳ توسط سازمان فائو به نام سال کینوا نامگذاری گردید. پس از معرفی بذر کینوا به سایر کشورها، کشت آن در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، مورد توجه قرار گرفت.

 بذر کینوا بذری مقاوم به خشکی و شوری است. از نظر مقاومت به شوری و خشکی در دسته گیاهان شورپسند اختیاری قرار می‌گیرد. مقاومت به شوری در گیاه کینوا، نسبت به گندم و جو نیز بالاتر می باشد. خرید فروش بذر کینوا در کرمان و در سایر استان های کشور رواج زیادی پیدا کرده است.

همچنین بذر کینوا، در حداقل شرایط محیطی رشد می کند و نیاز آبی کمی دارد. بعلاوه سود آوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر گندم می باشد.

کینوا

خرید فروش و کشت بذر کینوا در کرمان

بذر کینوا قابلیت رشد در اراضی شور و با کیفیت نامناسب را دارد. لذا کشت آن برای تمام مناطق استان و شهرستان کرمان توصیه می‌شود. کشت بذر کینوا در کرمان و در زمین‌های شور با تولید محصول بسیار مطلوبی همراه می باشد. زیرا همانطور که بیان شد، این گیاه شور پسند اختیاری است و در محیط های شور به خوبی رشد می نماید.

بذر کینوا نیاز کمی به آب دارد و با شرایط کم آبی استان کرمان، سازگارتر از محصولات مشابه است. به علت اینکه بذر کینوا در مقابل شوری آب یا خاک مقاوم است، کشت آن در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی توجیه پذیر است.

بذر کینوا

تاریخ کاشت بذر کینوا در کرمان

کشت بذر کینوا در کرمان در اوایل شهریور انجام می پذیرد و برداشت آن در اواخر پاییز صورت می گیرد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در کرمان می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

برای کشت بذر کینوا در کرمان از ماشین آلات کشاورزی مانند ردیفکار پنوماتیک غلات می توان استفاده کرد. همچنین کشت بد کینوا به روش دست پاش نیز امکان پذیر است. البته به علت ریز بودن بذر کینوا باید کشت آن به صورت سطحی و در عمق دو سانتیمتری خاک انجام شود. خرید و فروش بذر کینوا در کرمان به شدت وابسته به تاریخ کاشت درست در کرمان را دارد.

برای هر هکتار از زمین زراعی به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا نیاز است. همچنین دوره رشد آن کوتاه مدت است. گیاه کینوا پس از مدت زمان حدود ۱۰۰ روز دوره رشد خود را کامل کرده و دانه های آن قابل برداشت می باشند.

بذر کینوا

کنترل علف هرز بذر کینوا در کرمان

کنترل علف های هرز در بحث تولید کشت بذر کینوا از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کنترل علف های هرز پهن برگ از وجین کردن و برای علف های هرز باریک برگ از علف کش گالانت سوپر استفاده می شود.

در صورتی که چند ماه تا کشت بذر کینوا زمان زمین مورد نظر آبیاری می شود و پس از رشد علفهای هرز، از علف کش ترفلان برای حذف آن ها به کار می رود. اما اگر یک تا دو ماه تا کشت بذر کینوا زمان باقی مانده است، پس از آبیاری و رشد علف های هرز،  قبل از رسیدن به مرحله گلدهی، زمین شخم می خورد. به این ترتیب علفهای هرز در داخل خاک مدفون می شوند. کنترل علف هرز می تواند بر کیفیت کینوا موثر باشد و بر خرید و فروش بذر کینوا در کرمان نیز موثر است.

علاوه بر تولید دانه کینوا، گیاه کینوا، علوفه مطلوبی نیز تولید می نماید. علوفه کینوا به صورت ترکیب با یونجه و سایر علوفه ها برای تغذیه دام های سنگین و سبک استفاده می شود.

خرید فروش کینوا کرمان

مرکز خرید و فروش بذر کینوا کرمان

با توجه به ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، در حال حاضر، بازار خرید و فروش بذر کینوا رونق دارد. متاسفانه، در برخی موارد، افراد سودجو اقدام به توزع بذرهای تقلبی کینوا می کنند. و به علت عدم شناخت نسبت به بذر کینوا، کشاورزان عزیز پس از خرید و کشت بذرهای تقلبی، متضرر می شوند.

مجموعه ما با وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در کرمان و استان های مختلف کشور، فعالیت می نماید. این مجموعه با هدف دسترسی کشاورزان به بذرهای مرغوب کینوا، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در مناطق مختلف کشور، توزیع می نماید. خرید و فروش بذر کینوا در کرمان زیر نظر متخصصان مجرب این مجموعه انجام می شود.

خرید فروش بذر کرمان

 این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا در کرمان و استان های دیگر کشور را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

جهت اطلاع از خدمات بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار و فروش تضمینی محصول خود، در کرمان و هر استانی که هستید، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *