قیمت فروش گیاه کینوا

کینوا

جهت اطلاع از قیمت فروش گیاه کینوا و دریافت مشاوره رایگان درباره کشت گیاه کینوا در استان‌های مختلف کشور و جهت تهیه و مصرف دانه و بذر گیاه کینوا، می‌توانید با بزرگترین فروشگاه مرکز فروش گیاه کینوا در ایران، در ارتباط باشید.

معرفی گیاه کینوا

گیاه کینوا، گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که از هزاران سال قبل در جنوب آمریکا مورد کشت و کار قرار گرفته است. مردم این مناطق دانه‌های برداشت شده از گیاه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود تا به امروز، مورد مصرف قرار داده‌اند.

گیاه کینوا در شرایط بسیار سخت و در زمین‌های حاشیه‌ای و زمین‌های زراعی فقیر رشد می‌کند. همچنین به علت تنوع ژنتیکی قادر به رشد در مناطق مختلف با آب و هوای متفاوت نیز می‌باشد. گیاه کینوا با هدف تولید دانه کشت می‌شود، البته برگ‌های سبز و جوانه آن، به صورت سبزی تازه نیز استفاده می‌شوند. قیمت فروش گیاه کینوا در ایران بسیار مناسب است و مردم می‌توانند این گیاه را با قیمتی فوق‌العاده تهیه نمایند.

گیاه کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد و در زمانی حدود 100 روز، رشد خود را کامل کرده و دانه‌های بسیار مغذی، تولید می‌کند. سال 2013 از سوی سازمان فائو به نام سال کینوا نامگذاری شد. ویژگی‌های زراعی گیاه کینوا و ارزش غذایی دانه‌های آن، به مردم جهانی معرفی گردید.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان گیاه کینوا را کشت می‌نمایند و کشورهای زیادی در جهان مصرف دانه‌های مغذی گیاه کینوا را در سبد غذایی خانواده‌های خود قرار داده‌اند. در سال‌های اخیر، گیاه کینوا در مناطق مختلف کشور ایران نیز مورد کشت قرار گرفته و محصولی خوب با عملکرد مطلوب، در برخی از مناطق آن تولید کرده است. قیمت فروش این محصول برای مبتلایان به بیماری‌های خاص بسیار عرضه خواهد شد.

کینوا

ارزش غذایی دانه‌های گیاه کینوا

سازمان فائو، ارزش غذایی دانه گیاه کینوا را قابل مقایسه با شیرخشک دانست و به آن لقب مولتی ویتامین را داد. همچنین دانه به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی تمام اسیدآمینه‌های ضروری برای انسان، مطرح شده است. به همین دلیل به آن خاویار گیاهی نیز می‌گویند.

دانه گیاه کینوا دارای ارزش پروتئینی بالایی می‌باشد که میزان پروتئین موجود در آن، دو برابر گندم و برنج است. همچنین پروتئین‌های دانه گیاهی کینوا توسط اسید لاکتیک باکتری‌های دستگاه گوارش، با سرعت بالاتری نسبت به پروتئین‌های دانه گندم، هیدرولیز می‌گردند. قیمت فروش انواع محصولات کینوا می‌تواند در ایران در حال کاهش باشد تا مردم به راحتی تهیه نمایند.

دانه گیاه کینوا فیبر محلول بالایی دارد که باعث جذب اسیدهای صفراوی و ترکیبات سمی بدن انسان می‌شوند. فیبرهای موجود در دانه کینوا، باعث رشد میکروارگانیسم‌های مفید روده بزرگ نیز می‌گردند. بعلاوه فیبرهای محلول موجود در دانه گیاه کینوا کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون را به دنبال دارند.

کینوا

گیاه کینوا و بیماری‌ها

میزان روغن موجود در دانه گیاه کینوا نسبت به روغن دانه‌های ذرت بیشتر است. فراوان‌ترین اسیدچرب موجود در دانه کینوا، اسید لینولئیک است که نقش مثبتی بر بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. همچنین این اسیدچرب باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می‌شود.

دانه گیاه کینوا به عنوان ماده غذایی فاقد گلوتن، غذایی خوش هضم و سبک برای بیماران مبتلا به سلیاک مورد توجه قرار گرفته است. بیماران سلیاکی، توانایی هضم گلوتن موجود در دانه غلات مانند گندم را ندارند. به همین دلیل از مصرف انواع نان، بیسکویت، و فرآورده‌هایی که با دانه و آرد گندم تهیه می‌شود، محروم‌اند.

قیمت فروش گیاه کینوا

در سال‌های اخیر با افزایش معرفی گیاه کینوا به جهان و اطلاع از ارزش غذایی بالای دانه‌های گیاه کینوا، تولید و مصرف دانه‌های گیاه کینوا در ایران نیز روند افزایشی داشته است.

به دنبال آن بازار بذر و دانه‌های گیاه کینوا در ایران، نیز رونق گرفته و در این بازار دانه و بذر گیاه کینوا با قیمت‌های مختلف، خرید و فروش می‌شوند. جهت اطلاع از قیمت فروش گیاه کینوا، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

همانطور که بیان شد، کشت گیاه کینوا در ایران نیز در سال‌های اخیر و در استان‌های مختلف کشور، با تولید محصولی باکیفیت همراه بوده است. مقاومت بالای گیاه کینوا به تنش‌های شوری و خشکی، آن را به گیاهی مناسب برای زراعی در اقلیم گرم و خشک ایران تبدیل کرده است.

کینوا

همکاری در قیمت فروش گیاه کینوا

مجموعه ما در جهت ترویج کشت گیاه کینوا در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می‌نماید. این مجموعه با توزیع بذرهای شناسنامه‌دار گیاه کینوا و ارائه مشاوره رایگان، کشاورزان عزیز را در تولید دانه مرغوب گیاه کینوا یاری می‌رساند.

پس از جمع‌آوری دانه‌های باکیفیت گیاه کینوا، برای اولین بار در ایران، فرآوری دانه کینوا توسط این مجموعه انجام می‌پذیرد. دانه‌های گیاه در پوسته خود دارای ماده سمی ساپونین هستند که باید قبل از مصرف جداسازی شود.

این مجموعه برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه گیاه کینوا کرده است. دانه‌های آماده به طبخ گیاه کینوا را به صورت فله در تناژ بالا و در بسته‌های مختلف عرضه می‌شوند.
جهت اطلاع از قیمت فروش گیاه کینوا، تهیه بذر و دانه مرغوب کینوا و استفاده از مشاوره رایگان در زمینه کشت گیاه کینوا، می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *