فروشگاه بذر و دانه کینوا در آذربایجان غربی

بذر کینوا

در فروشگاه بذر و دانه کینوا در آذربایجان غربی میتوانید بهترین بذر و دانه کینوا را سفارش داده و موارد مشاوره کاشت را رایگان دریافت کنید. بذر کینوا به نام های برنج اینکا و خاویار گیاهی نیز معروف است و با کاشت آن می توان کویر را آباد کرد.

کینوا، خواص و مزیت های کشت آن

بذر کینوا بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و سبک و منبعی غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. در آذربایجان غربی این محصول به قیمت مناسبی به فروش می رسد.

دانه گیاه کینوا قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دارد و اکنون نیز در آمریکای جنوبی در سطح وسیعی در حال کشت و کار است. اخیرا در کشورهای غربی کینوا به عنوان یکی از «دانه‌های باستانی» و جایگزین سالم‌تر و جذاب‌تر گندم شناخته شده‌است.

بذر گیاه کینوا به رشد در شرایط سخت محیطی مشهور است و به همین دلیل از بهترین گزینه ها برای بیابان زدایی محسوب می شود. دوره رشد بذر کینوا کوتاه و حدود 100 روز است و در استان های غربی می توان 2 بار در سال آن را کشت کرد و به سود خوبی رسید.

میزان برداشت بذر و دانه کینوا در هکتار با توجه به شرایط کشت دو تا شش تن می‌باشد.

فروشگاه بذر کینوا در آذربایجان

با توجه به شرایط اقلیمی ایران و خشکسالی های اخیر، کاشت گیاهان کم آب و مقاوم به شوری می تواند بهره وری و سودآوری را زیاد کند. در استان آذربایجان غربی با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مناسب و نداشتن مشکل شوری و خشکی کشاورزان می توانند در 2 فصل کشت بذر کینوا را کشت نمایند.

همچنین میزان برداشت در این استان بسیار مطلوب بوده و بین 3 تا 5 تن در هکتار قابلیت برداشت دارد.در حال حاضر در ایران تلاش می‌شود کاشت بذر گیاه کینوا در مناطق شور صورت گرفته و افزایش عملکرد به دست آید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *