تولید آرد کینوا در ایران

آرد کینوا

آرد کینوا از آسیاب شدن دانه‌های کینوا سفید به دست می‌آید. کیفیت این آرد رابطه مستقیمی با کیفیت دانه کینوا دارد. در واقع دانه کینوا دارای پوسته ساپونین‌دار است. ساپونین قابل خوردن نیست و باعث ایجاد مسمومیت‌های مختلف و گاها شدید می‌شود.

برای این که دانه کینوا قابلیت خوردن داشته باشد، باید ساپونین آن جدا شود. برای جدا سازی ساپونین روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر کینوا به خوبی فراوری نشود یا ناقص فراوری شود، بعد از فرآیند آسیابانی آرد حاصل از آن به شدت تلخ بوده و قابل خوردن نمی‌باشد.

حتی بوی بسیار بد آن امکان انجام هر گونه ورود به صنایع تبدیلی را مختل می‌کند. شرکت ایلیا در کارخانه،  دانه های ساپونین‌دار کینوا را به طور کامل فراوری می‌کند. بخشی از خط فراوری از خارج از کشور وارد شده است و بخشی در داخل کشور ساخته شده است. دانه کینوا تولیدی این شرکت بسیار شیرین بوده و نیاز به شستشو ندارد. لذا زمانی که این دانه با کیفیت وارد پروسه آسیابانی و آرد می‌شود، محصول فوق العاده ای از لحاظ طعم و رنگ و مزه تولید می‌کند.

رنگ این آرد روشن بوده و فاقد ساپونین است. طعم آن نیز شیرین بوده و تلخی حاصل از خامی و ساپونین را ندارد. میزان درشتی و ریزی این آرد بسته به نوع مصرف آن دارد. آرد کینوا را با انواع مش بندی و تنوع در اندازه ذرات می‌توانید در این مجموعه در حجم‌های خرد و بسته بندی و حجم‌های تناژ سفارش دهید.

کینوا

آرد کینوا در صنایع تبدیلی

محصولات فراسودمند و سوپر فود رژیمی در سال‌های اخیر به شدت توجه کارخانه‌جات صنایع تبدیلی را به خود جلب کرده است. بخش R@D کارخانه جات رقابت گستره‌ای در حوزه ورود گیاهان فراسودمند به محصولات غذایی دارند. استفاده از آرد کینوا در انواع صنایع تبدیلی در حال توسعه است.

در واقع کینوا دارای 2 بخش مهم تغذیه‌ای و درمانی است. در بخش درمانی دانه و آرد کینوا می‌تواند مورد استفاده افراد دیابتی، سلیاکی و مبتلایان به فشار خون و کلسترول و… قرار بگیرد. لذا کارخانه جات مختلف برای توسعه سطح بازار محصولات خود و افزایش ارزش غذایی محصولات تولیدی اقدام به تولید محصولات فراسودمند و رژیمی می‌کنند. در زیر به برخی از صنایع که آرد این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره می‌کنیم:

آرد کینوا وارداتی

از سال ۹۳ که معرفی کینوا در ایران شروع شد، شرکت‌های مختلف بازرگانی اقدام به واردات دانه کینوا کردند. در آن زمان دانه کینوا در داخل کشور تولید نشده بود و هیچ منبعی از این محصول در ایران وجود نداشت. محصولات وارداتی این شرکت‌ها شامل موارد زیر می‌شد:

  • کینوا سفید
  • دانه کینوا سیاه
  • دانه کینوا قرمز
  • کینوا سه رنگ
  • آرد کینوا
  • پرک کینوا

شرکت‌های مختلفی به صورت ارگانیک، درجه یک و درجه سه این محصولات را از کشورهای اکوادور، شیلی، پرو، بولیوی، هند و… وارد کردند. این محصولات به صورت فله و فراوری شده به کشور وارد شد و در بسته بندی‌های ۲۵۰ گرمی به صورت خرده فروشی وارد بازار شد.در زیر به برخی از شرکت‌های وارد کننده اشاره می‌کنیم:

  • زیستفا
  • OAB
  • کینوا کن
  • شرکت کینوا کانادا
  • کینوا کریپسی
  • کینوریچ
  • آندز
کینوا

کینوا بسته بندی

این محصولات به صورت خرده فروشی عرضه می‌شدند و برای مصرف خانگی بودند. بسیاری از کارخانه جات علاقه داشتند آرد کینوا را وارد محصولات خود کنند و در بخش تحقیق و توسعه استفاده کنند. اما این آرد وارداتی قیمت‌های بسیار بالایی داشت و امکان تامین تناژ برای کارخانه جات غیر ممکن بود.

آرد کینوا داخلی و ایرانی

از سال ۹۳ به بعد شرکت ایلیا با تحقیق در زمینه کشت و توسعه محصول کینوا با وزارت جهاد کشاورزی وارد مذاکره شد. این شرکت با ترویج کشت کینوا در ۲۰ استان کشور گامی بزرگ در راستای توسعه و کشت کینوا برداشت. بسیاری از کشاورزان خرد و عمده کار در این پروژه به صورت اختیاری شرکت کردند.

در حال حاضر این شرکت ۲۰۰۰ هکتار زمین برای کشت کینوا در استان‌های مختلف در اختیار دارد. این شرکت با کشاورزان سراسر کشور در استان‌های مختلف عقد قرار داد خرید تضمینی کرده است و محصول تولیدی کینوا را خریداری می‌کند.

محصول تولیدی کشاورزان زیر نظر این شرکت با بهترین کیفیت تولید می‌شود. بعد از برداشت محصول در هر فصل کشت، محصولات به کارخانه منتقل می‌شوند و طبق پروسه بسیار پیچیده و تخصصی فرایند فراوری بر روی آن ها انجام می‌شود.

همان طور که در بالا گفته شد، دانه کینوا ایرانی تولیدی این شرکت کیفیت بسیار بالایی را از لحاظ آنالیز و خواص کیفی دارد. این دانه با کیفیت برای تولید آرد وارد پروسه آسیابانی می‌شود. بسیاری از افراد در داخل کشور ادعا می‌کنند آرد کینوا را تولید کرده‌اند!!! محصول این افراد به چند شکل وارد بازار می‌شود.

آرد تولیدی در ایران

  1. آرد حاصل از دانه کینوا فراوری نشده
  2. انواع آرد حاصل از دانه کینوا با فراوری ناقص
  3. آرد کینوا حاصل از دانه فراوری شده ( پروتئین سوخته و فاقد ارزش غذایی)

انواع آرد حاصل از دانه کینوا فراوری نشده و با فراوری ناقص نه تنها ارزش تغذیه‌ای ندارد بلکه دارای مقادیر مختلفی از ساپونین است که مسمومیت ایجاد می‌کند و توسط مراجع بهداشتی منع مصرف دارد. البته این گونه از محصولات هیچ گونه مجوز و استانداری ندارد و با قیمت‌های بسیار پایین به بازار عرضه می‌شود.

اگر دانه کینوا به خوبی فراوری شده باشد در پروسه ی آرد کردن به دلیل نوع نشاسته خاصی که دارد پروتئین آن می‌سوزد و بعد از آنالیزهای مخصوص متوجه می‌شوید که پروتئین آن به نسبت دانه به شدت کاهش یافته و ارزش غذایی کمتری دارد و نمی‌توان به عنوان یک محصول فراسود مند در صنایع تبدیلی وارد شود.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با صرف هزینه‌های بسیار در حوزه R@D و تحقیقات علمی در داخل و خارج از کشور به یک نوع خاص از آرد کردن کینوا دست پیدا کرده است که باعث می‌شود پروتئین محصول نسوزد و کاهش پیدا نکند. در واقع حفظ ارزش غذایی آرد کینوا برای اولین بار در کشور توسط این شرکت ثبت شده است و همه کارخانه جات صنایع تبدیلی برای تامین آرد کینوا با کیفیت و پروتئینی می‌توانند با این شرکت همکاری نمایند.

کینوا

تولید سالیانه آرد کینوا

یکی از چالش‌های بزرگ صنایع تبدیلی در داخل کشور بحث  تامین بار بلند مدت با کیفیت مناسب است. کارخانه های مختلف در کشور از ورود به حوزه‌های فرا سودمند و رژیمی هراس دارند و این به دلیل نبود زنجیره تامین بلند مدت در داخل کشور است.

این شرکت در حوزه آرد کینوا با تشکیل زنجیره تامین در سراسر کشور امکان سفارش بار در تناژ بالا بدون محدودیت در همه فصول سال را دارد. همچنین کارخانه جات می‌توانند برای اجرای بهتر پروسه خرید و فروش منظم و تهیه بار با کیفیت با این مجموعه عقد قرار داد نمایند.

تعیین کیفیت آرد کینوا

آرد تولیدی کینوا برای صنایع مختلف دارای آیتم‌های تغذیه‌ای خاصی است که بر روی کیفیت و قیمت محصول نهایی تاثیر گذار است. محصول تولیدی در این مجموعه دارای تمامی آنالیزها و مجوزات بهداشتی است و مجوزات غیر تراریختگی را نیز دارا می‌باشد و در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. علاقه مندانی که قصد خرید و فروش آرد کینوا را در داخل کشور دارند حتما به مراجع خرید و مجوزات شرکت‌های عرضه کننده دقت کافی را داشته باشند.

گلوتن آرد کینوا

خریداران این محصول به ۲ گروه تقسیم می‌شوند. افرادی که به دلیل نوع بیماری خاصی که دارند مانند سلیاک باید از محصولات فری گلوتن یا فاقد گلوتن استفاده کنند و افرادی که برای ارزش تغذیه‌ای بالای کینوا آن را استفاده می‌کنند و فاقد گلوتن بودن برای آنها اهمیت ندارد.

شرکت‌های متفرقه به دلیل نداشتن مجوزات لازم نمی‌توانند آرد فری گلوتن را عرضه کنند و چون با روش های سنتی کینوا را آرد می‌کنند نه تنها پروتئین و مواد غذایی آن را از بین می‌برند. بلکه میزان گلوتن قابل توجهی را وارد آرد کینوا می‌کنند و این محصول را به عنوان فری گلوتن می‌فروشند که این موضوع هم بسیار خطر ناک بوده و هم پیگرد قانونی دارد.

این شرکت مخصوص بیماران سلیاکی در کشور آرد بدون گلوتن را زیر نظر انجمن سلیاک تولید و با داشتن مجوزات لازم توانسته است این  محصول را در حجم‌های بسته بندی و کیلویی و تناژ در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

کینوا

کینوا برای سلیاک

همانطور که گفتیم کینوا محصولی فاقد گلوتن است. البته این موضوع مشروط به تهیه آن از مراکز معتبری است که کینوا و آرد آن را طی مراحل فراوری به گلوتن سایر محصولات کشاورزی آغشته نمی‌کنند. کینوا فاقد گلوتن گزینه ای مناسب برای مبتلایان به سلیاک است و  برای تولید انواع غذا و نان و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های پخش

شرکت های پخش زیادی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که از زیر شاخه های مهم صنایع تبدیلی محسوب می‌شوند. این شرکت ها محصولات غذایی مختلف مانند کینوا را به صورت تناژ و عمده خریداری می‌کنند و در بسته بندی با وزن های مختلف به دست مشتریان در بازار می‌رسانند.

شرکت‌های پخش می‌توانند محصولات تولیدی این شرکت را مانند آرد کینوا در حجم‌های عمده در استان‌های مختلف سفارش دهند. این مجموعه می‌تواند با شرکت‌های پخش هم با برند دانیما و هم با برند خود شرکت‌ها به صورت بسته بندی و عمده همکاری نماید.

خرده فروش‌ها

فروشگاه‌های ارگانیک و رژیمی، عطاری‌ها و… می‌توانند برای تامین محصولات کینوا با بهترین کیفیت و آنالیز و بسته بندی به همراه انواع دستور پخت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط بوده و سفارش خود را ثبت نمایند.

بیمارستان‌ها

بیمارستان‌های کشور برای بیماران سلیاکی و دیابتی نیاز به نان، میان وعده، دسر و غذاهای فاقد گلوتن و رژیمی دارند. بیمارستان‌های سراسر کشور می‌توانند با این مجموعه در ارتباط بوده و انواع محصولات بدون گلوتن و کینوا را با بهترین کیفیت و بسته بندی تهیه نمایند.

کینوا

انجمن‌های سلیاک و دیابت

این شرکت برای افراد مبتلا به سلیاک که زیر نظر انجمن سلیاک باشند برای سفارشات دانه و آرد کینوا تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است و مصرف کنندگان در شهر‌های مختلف می‌توانند کینوا بسته بندی شده بدون گلوتن را سفارش دهند. به این ترتیب به نتایج بسیار مثبت و قابل قبولی به لحاظ تغذیه خواهند رسید.

مصارف خانگی

دانه و آرد کینوا برای مصارف خانگی به صورت کیلویی بسته بندی و فله به همراه انواع دستور‌های پخت متنوع در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند محصولات فراسودمند و سالم را وارد سبد غذایی خود کنند. از این رو محصولات کینوا از طریق فروشگاه ها و هایپرمارکت ها قابل تهیه می‌باشد.

قیمت ویژه کینوا برای فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی که در زمینه عرضه کینوا و محصولات آن فعالیت می‌کنند باید با مرکزی همکاری نمایند که قیمت مناسبی را برای محصولات خود در نظر بگیرد. علاوه بر این کیفیت بالایی را به همراه داشته باشد. قیمت کینوا باید با توجه به مسائل استاندارد اقتصادی کشور تعیین شود و مرکز مورد نظر به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط باشد. تمامی خریداران برای استعلام قیمت ویژه کینوا می‌توانند با کارشناسان این مرکز تماس بگیرند.

کینوا

تولید انواع مکمل رژیمی کینوا

کینوا سرشار از فیبر می‌باشد. فیبر موجود در این ماده غذایی باعث سیری طولانی مدت و نهایتا لاغری و کاهش وزن می‌شود. پس برای تولید انواع مکمل های رژیمی مورد مصرف ورزشکاران و سایر افراد، گزینه ای مناسب می‌باشد. کلیه کارخانه ها و صنایع فعال در زمینه تولید محصولات رژیمی، بدون شک و واهمه می‌توانند وارد چرخه تولید این محصولات شوند و انواع کینوا و آرد آن را با تامین دراز مدت از طریق این مرکزدریافت نمایند.

با انتخاب این راه، به سود اقتصادی بالا و فروش بالای محصولات تولیدی خود خواهند رسید.به طور کلی باشگاه های بدنسازی نیز یکی از خریداران بزرگ کینوا می‌باشند؛ چرا که از این طریق می‌توانند مکمل های بسیار سالم و سرشار از ارزش غذایی و در عین حال رژیمی را به دست ورزشکاران خود برسانند.

تامین کینوا برای فروشگاه های زنجیره ای

یکی از مشکلات بزرگ فروشگاه های زنجیره ای در رابطه با خرید کینوا، تامین درازمدت آن می‌باشد. در واقع این فروشگاه  ها برای سرمایه گذاری به یک مرکز معتبر و متخصص احتیاج دارند که با عقد قرارداد، محصولات کینوا را به صورت درازمدت و با کیفیت و قیمت استاندارد، به دست آن ها برساند. از طرفی ارسال محصولات به شکل اینترنتی نیز یک موضوع مهم برای این شرکت ها است.چرا که در سراسر نقاط کشور، فروشگاه های زنجیره ای زیادی در حال فعالیت هستند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *