نان چاودار چه نانی است + قیمت دانه و آرد

چاودار

نان چاودار چه نانی است؟ قیمت دانه و آرد چاودار چقدر است؟ نان چاودار بهتر است یا نان جو ؟ آیا چاودار گلوتن دارد ؟ قیمت دانه و آرد چاودار برای تولید نان در ایران چقدر است ؟

نان چاودار بهتر است یا نان جو

ضرب‌المثل معروفی است که می‌گوید “مانند یک امپراتور صبحانه بخور، مثل یک پادشاه ناهار و مانند یک فقیر شام بخور”. این ضرب‌المثل کاملاً با سبک زندگی سالم مدرن که توصیه بسیاری از متخصصان تغذیه است، مطابقت دارد. نان به‌عنوان ماده غذایی اصلی صبحانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازاین‌رو توجه به غلات مختلف در تولید نان روزبه‌روز تغییر می‌کند.

نان چاودار یکی از نان‌های مهم در سراسر دنیا است. این نان به طور سنتی در آلمان تهیه و مصرف می‌شود. آلمانی‌ها از نان چاودار در هر سه وعده غذایی خود استفاده می‌کنند. این نان کم‌کالری است و برای مصرف در وعده شام نیز سبک می‌باشد. چندین سال است که مصرف نان چاودار در ایران نیز معروف شده است.

در پاسخ به سوال نان چاودار چه نانی است باید گفت :

چاودار بسیار شبیه گندم است با رنگی تیره‌تر و دانه‌ای متراکم‌تر نان سنتی چاودار تنها از آرد خالص چاودار تهیه می‌شود، درحالی‌که نان‌های چاودار مدرن مقداری آرد گندم نیز دارند. نان چاودار از نان گندم مغذی‌تر است و مصرف آن سطح قند خون را بالا نمی‌برد. در اثر مصرف نان چاودار در بزرگسالان انسولین کمتری در خون ترشح می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌یابد.

نان جو سالم از آرد جو خالص تهیه می‌شود که سرشار از فیبر است و از دانه گندم معمولی مغذی‌تر است. نان جو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف این نان به سلامت روده کمک می‌کند و یک تغذیه سالم در کاهش وزن و ثابت نگه‌داشتن آن به‌حساب می‌آید. نکته‌ای که در مورد نان جو وجود دارد این است که معمولاً آن را از آرد جو خالص تهیه نمی‌کنند و مقدار ناخالصی دارد. همین ناخالصی سبب می‌شود که نان چاودار را بهتر از نان جو بدانند. از طرفی نان چاودار گلوتن کمتری نسبت به نان جو دارد و این نیز برتری دیگر این نوع نسبت به نان جو است.

چاودار

نان چاودار از کجا بخریم

نان چاودار نانی خوش‌طعم و مغذی است که از آرد کامل چاودار به همراه آرد غلات جوانه‌زده تهیه می‌شود. نان چاودار را می‌توان در صبحانه به همراه کره، مربا یا عسل مصرف نمود. نان چاودار اصل باید بیش از ۹۰ درصد غلات کامل داشته باشد. نان چاودار سرشار از فیبر است و به افزایش انرژی بدن و کاهش اشتها کمک می‌کند. در مقابل یک تکه متوسط نان سفید، تنها حاوی اندوسپرم آسیاب شده یا همان نشاسته خالص است که به‌سرعت در بدن تجزیه می‌شود و علاوه بر بالابردن سطح قند خون، باعث افزایش احساس گرسنگی در شما می‌گردد. بسیاری از مجموعه‌های تولیدی نان‌های رژیمی، نان چاودار را نیز طبخ و عرضه می‌نمایند. همچنین فروشگاه‌های فروش مواد غذایی ارگانیک و فروشگاه‌های وگان عرضه‌­کننده اصلی نان چاودار می‌باشند.

خرید آرد روگن

آرد روگن یا همان آرد چاودار یک محصول معروف در آلمان است که از دانه چاودار کامل تهیه می‌شود. این آرد سرشار از سبوس و جوانه مغذی است که به بسیاری از نقاط جهان به‌ویژه ایران وارد شده است. از آرد روگن نانی با همین نام تهیه می‌شود که طعمی مطبوع و بافتی دانه‌ای دارد. نان روگن در لیست ۱۰ نان لذیذ و خوش‌طعم جهان قرار گرفته است. آرد روگن یک آرد رژیمی محسوب می‌شود و نان تهیه‌شده از آن در رژیم‌های لاغری مصرف فراوانی دارد. محصولات تهیه‌شده از آرد روگن به بهبود سلامت روده و پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کنند. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا معتبرترین مرکز ایرانی تولید آرد روگن از دانه چاودار کشت‌شده در مزارع خود می‌باشد. جهت خرید آرد روگن تولیدی این شرکت می توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

تولید نان باگت چاودار

در پاسخ به سوال نان چاودار چه نانی است و چه انواع نانی می توان از آن تهیه کرد در ادامه با ما همراه باشید. نان باگت به دلیل داشتن حجم زیاد، کمتر در رژیم‌های لاغری استفاده می‌شود. چنانچه نان باگت را از آردهای رژیمی مانند آرد چاودار تهیه کنند، می‌توان به‌راحتی این نان را در رژیم‌های لاغری مصرف نمود. نان باگت چاودار حاوی سبوس است و فیبر محلول آن سرعت هضم کربوهیدرات‌ها را در معده کاهش می‌دهد؛ درنتیجه شما بعد از مصرف نان باگت چاودار احساس سیری بیشتری خواهید کرد و نیازی به خوردن میان وعده نخواهید داشت. یک تکه (۲۸ گرم) نان باگت چاودار حاوی ۶۰ کالری، ۴ گرم پروتئین، ۱ گرم چربی، ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر است.

مجموعه‌های تولید نان‌های سنتی و صنعتی جهت تهیه نان باگت چاودار می‌توانند آرد موردنیاز خود را از شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تأمین نمایند. آرد چاودار تولید شده در این شرکت، مناسب تولید نان باگت چاودار، تمام مواد مغذی دانه را دارد و مجوزهای لازم جهت استفاده در تولیدی‌های نان را کسب کرده است. برای آگاهی از نحوه سفارش، تهیه نمونه محصول و دریافت محصول نهایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چاودار

چاودار گلوتن دارد

در گذشته چاودار را با گندم سیاه که فاقد گلوتن است، اشتباه می‌گرفتند. امروزه می‌دانیم که چاودار غله­‌ای جداگانه است و حاوی سکولین (نوعی پروتئین گلوتن) است. درواقع چاودار مانند گندم و جو حاوی گلوتن است و می‌تواند بر علائم بیماری افراد مبتلا به سلیاک تأثیر منفی بگذارد. بااین‌وجود بسیاری از منابع ذکر کرده‌اند که گلوتن چاودار از گلوتن گندم و جو بسیار کمتر است. چنانچه از نان‌ها و غذاهایی استفاده می‌کنید که بر روی بسته‌بندی آن‌ها کلمه چاودار آورده شده است، از مصرف آن در رژیم افراد مبتلا به سلیاک خودداری کنید.

قیمت دانه و آرد چاودار برای تولید نان

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا در مزارع خود دانه چاودار را تولید و برداشت می‌نماید. این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن از دانه چاودار، آردی مغذی، سبوس‌دار و حاوی جوانه تهیه می‌کند. آرد چاودار تولیدی این شرکت مناسب طبخ نان‌های رژیمی و مغذی می‌باشد. این شرکت آماده ارائه نمونه محصول و آنالیز آن برای دانه و آرد چاودار به خریداران عمده می‌باشد. جهت استعلام قیمت دانه و آرد چاودار برای تولید نان با کارشناسان مجرب بخش فروش در تماس باشید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *