قیمت خرید آرد چاودار در بارداری و رژیم درمانی

چاودار

قیمت خرید آرد چاودار در بارداری و رژیم درمانی را از کدام مرکز می‌توان استعلام کرد؟ آیا آرد چاودار و محصولات آن خواص ویژه‌ای برای زنان باردار دارد؟ آرد و محصولات چاودار چه جایگاهی در رژیم‌های درمانی دارند؟ نان چاودار را از چه فروشگاه‌ها و مراکز اینترنتی می‌توان تهیه کرد؟

خواص دانه و آرد چاودار

گیاه چاودار یک گیاه علفی است که به طور گسترده به‌عنوان غلات، گیاه پوششی و علوفه دام کشت می‌شود. این گیاه از خانواده گندمیان است و با گندم و جو خویشاوندی نزدیکی دارد. دانه چاودار برای تولید نان، آرد استفاده می‌شود. دانه چاودار هم به‌صورت کامل و هم به‌صورت بلغور یا پرک شده مصرف می‌شود. این غله یکی از دانه‌های معروف است که نباید آن را با یونجه که برای خوراک دام استفاده می‌شود، اشتباه گرفت.

چاودار یکی از گونه‌های گیاهی است که به طور وحشی در شام، مرکز و شرق ترکیه و در مناطق مجاور رشد می‌کند. شواهد کشف‌شده نشان می‌دهد که این دانه در زمره اولین محصولات غلاتی بوده است که در حدود ۱۳ هزار سال پیش به طور منظم توسط انسان کشت شده است.

در قرون وسطا مردم چاودار را به طور گسترده در اروپای مرکزی و شرقی کشت می‌کردند. این دانه به‌عنوان غله اصلی نان در اکثر مناطق شرق مرز فرانسه و آلمان و شمال مجارستان شناخته می‌شد. همچنین بعضی از تاریخ­شناسان معتقدند که از دیرباز چاودار به‌صورت بومی در ایران نیز کشت می‌شده است.

مصرف ۱۰۰ گرم دانه چاودار ۳۳۸ کیلوکالری انرژی غذایی در بدن آزاد می‌کند. این دانه منبع غنی مواد غذایی ضروری ازجمله پروتئین است. دانه چاودار سرشار از فیبر غذایی، ویتامین‌های گروه B، نیاسین، ویتامین B6 و چندین ماده معدنی دیگر مانند منگنز و فسفر است.

چاودار

مصارف عمده و کیلویی چاودار

بیشتر مصرف‌کنندگان عمده و کیلویی دانه چاودار مجموعه‌های تولیدی نان‌های مدرن و فانتزی هستند. این مجموعه‌ها از دانه یا آرد چاودار برای پخت نان‌های صنعتی و رژیمی استفاده می‌کنند. نان چاودار نانی مغذی است که سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، کربوهیدرات و فیبر محلول در آب است.

علاقه‌مندان به تهیه و استفاده از دانه و آرد چاودار در محصولات رژیمی و پروتئینی خود می‌توانند از طریق شماره‌های درج‌شده در سایت و یا آدرس ایمیل شرکت ایلیا با کارشناسان متخصص بخش فروش این مجموعه در ارتباط قرار بگیرد و انتخاب مناسبی جهت تهیه مواد اولیه محصولات خود داشته باشند.

طرز تهیه نان چاودار

برای تهیه نان چاودار خانگی دستورهای پخت مختلفی وجود دارد. در ادامه یکی از معروف‌ترین روش‌های تهیه‌ی نان چاودار در خانه را به شما معرفی می‌کنیم. موادی که برای تهیه این نان چاودار نیاز دارید ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ لیوان آب ولرم، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق چای‌خوری خمیر مایع، ۱ لیوان شیر ولرم، ۱ لیوان آرد گندم، ۲ لیوان آرد چاودار و ۱ قاشق چای‌خوری نمک است. ابتدا خمیرمایه را با عسل مخلوط می‌کنیم تا ترکیبی یک­دست به وجود آید.

در ادامه شیر ولرم و آب را با هم مخلوط می‌کنیم و به‌خوبی به هم می‌زنیم. مخلوط شیر و آب را به ترکیب خمیرمایه و عسل اضافه می‌کنیم و مجدداً با همزن دستی به‌خوبی هم می‌زنیم تا تمام مواد قاطی و یکدست شوند. در این مرحله روغن زیتون را به مواد اضافه می‌کنیم و بعد از مخلوط کردن نوبت آردهای ما می­رسد. قبل از اضافه‌کردن آرد چاودار و آرد گندم باید آن‌ها را الک کنید، سپس مخلوط هر دو را به‌آرامی به مواد اضافه می‌کنیم و مدام هم می‌زنیم. در آخر نمک را اضافه می‌کنیم.

کمی خمیر را ورز می‌دهیم و آن را در ظرفی که از قبل چرب شده است، قرار می‌دهیم. روی خمیر را با پارچه‌ای نم‌دار یا نایلون می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم در محیطی گرم استراحت کند. مرحله آخر زمان قالب‌گیری خمیر است. قالبی مناسب انتخاب می‌کنیم و کف آن را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. خمیر نان را در قالب می‌ریزیم و روی آن را صاف می‌کنیم. فر باید از قبل گرم شده باشد و روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار گرفته باشد. قالب خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا بپزد و آماده شود.

سبوس

دانه و آرد چاودار در بارداری

ازآنجایی‌که مصرف نان و فرآورده‌های گندم سبب افزایش سطح قند خون در بدن می‌شود، زنان بارداری که در رژیم غذایی خود از نان گندم استفاده می‌کنند ممکن است در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری قرار گیرند. برخی از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که زنان باردار در برنامه غذایی خود از چاودار و محصولات آن استفاده نمایند تا این دوران را با سطح سلامت بهتری بگذرانند. از طرفی بروز یبوست در میان زنان باردار بسیار رایج است؛ همچنان که انجمن بارداری آمریکا گزارش کرده است علت اصلی یبوست در دوران بارداری کمبود فیبر در رژیم غذایی زنان باردار است. چاودار در بین غلات بالاترین درصد فیبر را دارد که بهترین انتخاب برای گذراندن دوران بارداری زنان است.

همچنین دانه چاودار خاصیت سیرکنندگی بسیار خوبی دارد. با مصرف چندتکه نان چاودار شما می‌توانید مدت‌زمان بیشتری سیر بمانید و به روند کاهش وزن خود کمک کنید. چنانچه زنان باردار پس از زایمان به طور مداوم در رژیم غذایی خود از نان چاودار استفاده کند و آن را جایگزین نان گندم نمایند، می‌توانند از شر چربی‌های شکمی ناشی از دوران بارداری خلاص شوند.

چاودار و رژیم درمانی

دانه چاودار از جمله غلاتی است که بسیار محبوب متخصصان و مشاوران تغذیه می‌باشد. این دانه دارای خواص درمانی بسیاری است که به توصیه اکثر متخصصان تغذیه، بهتر است در رژیم غذایی افراد سالم و بیمار قرار گیرد.

همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم یکی از مهم‌ترین خواص آرد چاودار کمک به کاهش وزن و ازبین‌بردن چربی‌های شکمی به ویژه بعد از بارداری است. فیبر موجود در دانه چاودار می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به روند کاهش وزن کمک نماید. چاودار سرشار از فیبر است و مصرف مقدار مناسب فیبر به‌صورت روزانه سبب جلوگیری از بروز سنگ کیسه صفرا می­شود. پایین بودن شاخص گلیسمی چاودار از نوسان‌های انسولین در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می‌کند و همین امر موجب کنترل و درمان دیابت می­شود.

نان چاودار از کجا بخریم

نان چاودار یا نان روگن از دسته نان‌های رژیمی و مغذی به‌حساب می‌آید. مراکز تولید نان‌های صنعتی سال‌هاست که در لیست محصولات خود نان چاودار را هم عرضه می‌نماید. اکثر فروشگاه‌های فروش مواد غذایی ارگانیک و هایپرمارکت‌ها در قفسه‌های محصولات رژیمی خود نان چاودار را هم دارند. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا آماده همکاری با مجموعه‌های تولیدی نان و کارخانه‌های تولید بیسکویت و کیک‌های رژیمی می‌باشد. جهت تهیه آرد مرغوب چاودار باارزش غذایی بالا از طریق شماره‌های ذکر شده با مشاورین مجرب سایت ایلیا ارتباط برقرار نمایید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *