روگن چیست + قیمت فروش

چاودار

برای دانستن پاسخ سؤال روگن چیست + قیمت فروش، از چه مرجعی می‌­توان استفاده کرد؟ کدام سایت اطلاعات جامعی در مورد روگن و فرآورده­های آن جمع‌آوری و منتشر کرده است؟ قیمت نهایی روگن توسط چه کسی یا چه ارگانی مشخص می‌­شود؟

پودر روگن چیست

برای تهیه نان روگن سنتی از آرد روگن خالص استفاده می‌­شود. اما این نان بافتی سفت دارد و مطابق با سلیقه همه افراد نیست. امروزه برای پخت نان روگن به آرد آن مقداری آرد گندم نیز اضافه می­‌کنند تا بافت سبک­تری به نان بدهد. مخلوط آرد روگن، آرد گندم به‌اضافه مخمر را پودر روگن می­‌نامند که جهت تهیه نان روگن در فروشگاه­‌های عرضه مواد غذایی به فروش می‌رسد. نان تهیه شده از پودر روگن بافتی عالی و حجمی مناسب دارد. رنگ و عطر این نان مطلوب است و طعم آن سبب تحریک اشتها می­‌شود.

طرز تهیه نان روگن

نان روگن یک نان محبوب در کشور آلمان است که امروزه طرف­داران زیادی در اکثر نقاط دنیا از جمله ایران پیدا کرده است. برای پخت این نان در منزل به دستور زیر توجه کنید.

مواد موردنیاز طبخ نان روگن آلمانی:

  • 2/1 پیمانه آرد سفید
  • ۱ پیمانه آرد روگن یا آرد چاودار
  • 2 قاشق غذاخوری سبوس گندم
  • 2/1 قاشق چای­خوری خمیرمایه
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر روگن
  • 30 گرم کره آب شده
  • 2/1 پیمانه شیر
  • 1 قاشق چای­خوری شکر
  • ۱ عدد تخم‌مرغ
  • نمک به مقدار خیلی کم

ابتدا شکر را در شیر ولرم حل کنید و سپس خمیرمایه و شیر را مخلوط کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا خمیرمایه به عمل بیاید. آرد چاودار، پودر روگن، سبوس گندم و آرد سفید را با هم ترکیب کنید و از الک رد کنید.

سپس تخم‌مرغ، کره و خمیرمایه را مخلوط کنید. مواد خشک الک شده را کم­ کم به مخلوط خمیرمایه اضافه کنید تا زمانی که خمیر جمع شود. به مدت 10 دقیقه خمیر را ورز دهید و روی آن پارچه‌ه­ای تمیز بگذارید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت در یک مکان گرم استراحت کند.

در مرحله آخر خمیر را در قالبی که دوست دارید و از قبل کاغذ روغنی در آن گذاشته‌اید قرار دهید. مجدداً روی قالب را با پارچه تمیز بپوشانید و ۴۰ دقیقه دیگر به خمیر فرصت دهید تا استراحت کند. بعد از آن قالب حاوی خمیر را در فری که قبلاً گرم شده است با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید. معمولاً زمان پخت نان بین 40 تا 45 دقیقه است.

چاودار

نان جو روگن چیست

نان جو روگن همان نان روگن یا نان چاودار است که از آرد روگن یا دانه­‌های شکسته شده چاودار تهیه می­‌شود. این نان سرشار از فیبر و پروتئین است و به‌­عنوان یک نان مغذی و جزء دسته محصولات فراسودمند به‌حساب می‌آید. این نان در رژیم­های لاغری مورداستفاده زیادی دارد.

آرد روگن

جوامع توسعه‌یافته همواره به دنبال ارتقا سطح کیفی زندگی شهروندان خود هستند و در این مسیر اصلاح سبک تغذیه، یکی از اهداف اصلی این جوامع است. تولید و عرضه محصولات غذایی فراسودمند و باارزش غذایی بالا، سال­هاست که در این جوامع شروع شده است و ادامه دارد. در سال­های اخیر با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه­‌های مجازی، به­‌تدریج این فرهنگ سالم خوری به جوامع درحال‌توسعه نیز وارد شده است.

در کشور ایران نیز استقبال از مواد غذایی فراسودمند رو به افزایش است. آردهای رژیمی و مغذی از آن دسته از محصولات سالم هستند که جایگاه ویژه‌­ای در صنعت تولید نان و کیک و شیرینی پیدا کرده­اند. در پاسخ به سوال آرد روگن چیست باید گفت، آرد چاودار یک نوع آرد رژیمی باارزش غذایی فوق­‌العاده است که از کشور آلمان به سراسر دنیا از جمله ایران وارد شده است.

امروزه علاوه بر آرد روگن وارداتی، بخش زیادی از سهم آرد چاودار مصرفی توسط کارخانه­‌های آسیاب غلات داخل کشور تهیه می­‌شود. آرد روگن داخلی از آسیاب دانه چاودار که از مزارع غلات کشاورزان ایرانی برداشت شده است تهیه می­‌شود. این آرد منبع غنی پروتئین و فیبر است و کالری بسیار کمی دارد.

در وصف آرد روگن خواص متعددی ذکر شده است که از میان آنها می­‌توان به کنترل دیابت، تنظیم فشارخون، درمان و پیشگیری از بروز سنگ کیسه صفرا، تقویت سیستم قلب و عروق، تنظیم هورمون­‌های زنانه و کاهش علائم دوران قاعدگی و یائسگی در زنان و پیشگیری از آسم در کودکان نام برد.

چاودار

نان چاودار از کجا بخریم

برای خرید نان چاودار می‌­توانید به فروشگاه‌های فروش مواد غذایی سالم یا هایپرمارکت­‌ها مراجعه کنید. کارگاه‌­های پخت نان­‌های مدرن و فانتزی نیز گاهی فروشگاه عرضه برای محصولات تولیدی خود دارند و معمولاً نان روگن نیز می­‌فروشند. برای تهیه آرد روگن مرغوب و باکیفیت بالا می­توانید از طریق شماره‌­های تماس ذکر شده با کارشناسان سایت توسعه تجارت ایلیا ارتباط برقرار نمایید.

نان چاودار چیست

نان چاودار همان نان روگن آلمانی است که فرهنگ پخت و مصرف آن به اکثر کشورهای جهان وارد شده است. قدمت طبخ این نان در کشورهای اروپایی به ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی­گردد. نان چاودار سرشار از فیبر است و خوردن چندتکه کوچک آن باعث سیری سریع می‌شود. از طرفی فیبر موجود در این نان میزان سوخت‌وساز بدن را بالا می‌­برد. به همین دلیل نان چاودار را برای کنترل وزن و کاهش چربی بدن استفاده می­‌کنند. حتی در بعضی مقالات گزارش شده است که با خوردن مداوم نان چاودار، چربی‌سوزی ناحیه شکمی که بسیار پردردسر است، راحت­تر می­‌شود.

نان روگن و دیابت

به‌قول‌معروف ” نان قوت غالب مردم است”. معمولاً افراد یک جامعه در هر سطح درآمدی که قرار داشته باشند، نان را به­‌عنوان جزئی جدایی­ناپذیر از سفره خود می‌­دانند. اما مصرف نان باعث افزایش قند خون انسان می­‌شود و همین امر تغذیه افراد مبتلا به دیابت را با سختی مواجه کرده است.

خوشبختانه با گسترش فرهنگ استفاده از نان غلات دیگر به جز گندم، بیماران دیابتی نیز می‌توانند از مصرف نان در وعده­‌های غذایی خود بهره ببرند. نان روگن به دلیل شاخص گلیسمی پایینی که دارد بعد از خوردن باعث افزایش قند خون نمی­‌شود و انتخاب بسیار مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت است.

قیمت فروش دانه و آرد روگن

در سایت توسعه تجارت ایلیا، خریداران می‌­توانند بسته به نیاز خود دانه و آرد روگن را تهیه نمایند. این سایت هم برای مصارف خانگی و در بسته­‌بندی کوچک دانه و آرد روگن را عرضه می­‌نماید و هم برای تولیدکنندگان عمده نان چاودار آمادگی فروش فله­‌ای دانه و آرد روگن را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت ارتباط برقرار نمایید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *