آرد چاودار از کجا بخریم ?

چاودار

زمانی که برای تهیه آرد چاودار اقدام می­کنید، ممکن است با این سؤال روبرو شوید که “آرد چاودار از کجا بخریم”؟ آیا آرد چاودار و آرد روگن با هم متفاوت است؟ فواید مضرات آرد چاودار چیست؟ در بازار ایران آرد روگن با چه قیمتی و در چه اوزانی عرضه می‌شود؟

خریدار آرد روگن در ایران

برای یافتن پاسخ سوال آرد چاودار از کجا بخریم ? با ما همراه باشید.آرد روگن همان آرد چاودار است که به‌تازگی در بازار ایران محبوب شده است. اکثر مراکز و سایت­های فروش آردهای رژیمی و مغذی خط فروش آرد روگن را نیز راه ­اندازی کرده‌­اند. آرد چاودار مصرفی در ایران هم از کشورهای تولید­کننده خارجی تهیه می‌شود و هم در کارخانه­‌های داخلی تولید می­‌گردد.

خریداران عمده و جزئی آرد چاودار شامل کارگاه­‌های پخت نان­‌های فانتزی، کارگاه‌های شیرینی‌پزی، فروشگاه­ها، هایپرمارکت‌­ها و سایت‌­های خرده‌فروشی آردهای رژیمی می­‌توانند برای تهیه آرد روگن باکیفیت و با کم­ترین میزان ناخالصی به قسمت محصولات سایت مراجعه نمایند. کارشناسان بخش فروش آماده ارائه مشاوره رایگان و تخصصی به خریداران محترم می‌­باشد.

مضرات نان چاودار

نان چاودار یا نان روگن محصولی خوش طعم و مغذی است که از آرد چاودار تهیه می‌­شود. این نان رژیمی است و در برنامه غذایی بیشتر ورزشکاران و بدن­سازان قرار دارد. در اکثر تحقیقات و گزارش‌­ها از فواید بی­شمار نان روگن صحبت شده است. تا به امروز نکته خاصی در مورد مضرات نان چاودار عنوان نشده است. تنها کسانی که باید در مصرف نان روگن محتاط باشند، افراد مبتلا به بیماری سلیاک و کسانی است که به گلوتن حساسیت دارند. همچنین توصیه می­‌شود زنان در دوران بارداری و شیردهی از نان چاودار تغذیه نکنند.

قیمت فروش آرد چاودار

در برخی از کشورها مانند اسکاندیناوی، دانه چاودار غله بسیار ارزشمندی محسوب می­‌شود و به‌عنوان اصلی­‌ترین دانه مغذی از آن یاد می­گردد. در کشور ایران بعد از گندم، چاودار یکی از غلات بسیار پراهمیت است که به‌عنوان غله کمکی در تهیه نان­های مختلف از آن استفاده می­‌شود.

قیمت فروش آرد چاودار به کیفیت آرد تولید­شده، میزان خالص بودن آن و نوع وارداتی یا تولید داخل بودن آن بستگی دارد. اگر آرد چاودار بسته‌­بندی شده باشد کمی قیمت آن گران­تر است. همچنین انتظار می­‌روند که آرد روگن وارداتی گران­تر از آرد تولید کارخانه‌­های داخلی باشد. امکان استعلام قیمت آرد چاودار در اوزان مختلف از طریق تماس با کارشناسان فروش سایت وجود دارد.

آرد روگن چیست؟

آرد روگن یک آرد معروف در کشور آلمان است که از آسیاب دانه‌­های مغذی گیاه چاودار به دست می‌­آید. در ایران این آرد با نام تجاری آرد چاودار عرضه می­‌شود. برای تهیه آرد روگن دانه­‌های رسیده چاودار را از مزرعه برداشت کرده و در کارخانه غلات بوجاری و الک می­‌شود. پس از جداسازی دانه­‌های شکسته و حذف مواد ناخالص موجود در دانه‌­ها، مرحله آسیاب کردن است. در طی مراحل پوست­گیری، سبوس و جوانه دانه چاودار با آن باقی می­ماند و همین امر سبب افزایش ارزش غذایی این آرد می­‌شود.

از آرد روگن به همراه مخمر، نمک، زیره سبز و آرد گندم در تهیه نان روگن استفاده می­‌شود. آرد روگن گلوتن بسیار کمی دارد، به همین دلیل نان آن نسبت به نان گندم بافتی فشرده‌­تر دارد و به‌خوبی برش می­خورد.

خواص آرد روگن

در دوران گذشته باور بر این بوده که نان سفید و نان گندم مخصوص طبقه ثروتمند جامعه است و طبقه متوسط و فقیر بیشتر از نان­‌های غلات دیگر همچون چاودار استفاده می­‌کردند. امروزه با گسترش فرهنگ مصرف غذاهای مغذی و سودمند، این باور به‌تدریج ضعیف شده و نان­های پخت شده از غلات ارزان­تری مثل چاودار سهم بیشتری از سبد غذایی مردم جهان را گرفته است.

آرد روگن یا همان آرد چاودار در تحقیقات متعددی مورد بررسی قرار گرفته است. این آرد همواره به­‌عنوان آردی غنی شناخته می‌شود. از مزیت‌­های بی­‌شمار آرد روگن می‌­توان به خاصیت ایجاد سیری زود­هنگام اشاره کرد که نان و فرآورده­‌های مختلف این آرد را محبوب ورزشکاران و بدن­سازان کرده است.

اگر بخواهیم آرد روگن را از نظر میزان مواد مغذی بررسی کنیم، می‌­توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:هر ۱۰۰ گرم آرد روگن شامل ۴۰۸ گرم کربوهیدرات، ۵۹ گرم پروتئین، ۳۳ گرم فیبر، ۲ گرم قند، ۷ گرم چربی و البته ۱۹۵۰ کالری می­‌باشد.

برای آرد و نان چاودار خواص درمانی و پیشگیرانه زیادی عنوان شده است. تحقیقات نشان داده است که شاخص گلیسیمی آرد روگن از آرد گندم پایین­‌تر است و مصرف آن سبب افزایش قند خون نمی­‌شود. به همین دلیل مصرف نان چاودار از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌­کند.

اهمیت تغذیه‌ای چاودار

آرد چاودار سبوس خود را حفظ کرده و سرشار از فیبر است. کارشناسان تغذیه معتقدند مصرف فیبر به‌اندازه کافی از بروز یبوست و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می­‌کند. همچنین فیبر موجود در آرد چاودار باعث کاهش کلسترول مضر خون شده و قلب را در برابر بیماری­‌های جدی محافظت می­‌کند. به‌علاوه ما مصرف مقدار مناسب نان روگن خطر ابتلا به سرطان روده کاهش می­‌یابد.

از طرفی آرد چاودار می­تواند هورمون­‌های بدن را تنظیم کند و به کاهش علائم دوران قاعدگی و یائسگی در دختران و زنان کمک کند. علاوه بر این آرد چاودار تا حدود زیادی نیاز بدن را به کلسیم، منیزیوم و منگنز که مواد مهمی در تقویت ساختار دندان­ها و استخوان­ها هستند، تأمین می‌­کند.

از دیگر فواید ذکر شده در مورد آرد چاودار می­توان به اثر مثبت آن در رشد مو و جوان­سازی پوست اشاره کرد. همچنین وجود ویتامین B5، زینک و آهن در این ماده غذایی ارزشمند سبب می‌شود که با مصرف مداوم نان روگن سلامت سیستم عصبی تضمین شده و احتمال ابتلا به افسردگی کاهش یابد. در پاسخ به سوال آرد چاودار از کجا بخریم ? باید بگوییم شرکت ایلیا بهترین مشاور تخصصی در خدمت شماست.

خرید آرد چاودار تهران

برای خرید آرد باکیفیت چاودار در تهران پس از مراجعه به قسمت لیست محصولات سایت، بر روی نام آرد چاودار یا آرد روگن کلیک کرده و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده نمایید. چنانچه سؤالاتی در ذهن دارید که برای گرفتن پاسخ آن­ها نیاز به مشاوره تخصصی کارشناسان بخش فروش دارید، می­‌توانید به‌راحتی از طریق راه‌­های ارتباطی ذکر شده با ایشان تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان سایت ایلیا بهره­‌مند شوید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *