دانه و پرک جو دوسر چند کالری دارد ؟

جو دوسر

جو دو سر پرک (Rolled oats) از غلات بدون غلاف می‌باشد که به‌طور سنتی آن را پوسته‌پوسته، تحت بخار قرار می‌دهند و در زیر غلتک‌های سنگین تبدیل به پرک می‌کنند سپس باکمی برشته شدن تثبیت می‌شوند.امروزه اینکه جو دوسر چند کالری دارد بسیار مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

جو دوسر به علت اینکه حاوی پروتئین و کربوهیدرات می‌باشد، یک ماده غذایی انرژی‌زا و مفید محسوب می‌شود. همچنین، دارای مقادیر زیادی ویتامین و فیبر، فسفر، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، سدیم و مس می‌باشد.

اگر بخواهیم ازنظر اینکه جو دوسر چند کالری دارد مقایسه کنیم، جو دوسر خام نسبت به بلغور آن دارای میزان بیشتری می‌باشد. به‌طورکلی هر 100 گرم جو دوسر 389 کالری دارد. 8 درصد آن آب و همچنین 16.9 گرم پروتئین دارد. هر 100 گرم جو دوسر 66.3 گرم کربوهیدرات، 10.6 گرم فیبر و 6.9 گرم چربی دارد و اینکه به‌طور تقریبی در این مقدار از جو دوسر پرک هیچ قندی وجود ندارد.

طرز تهیه جو دوسر برای لاغری با اطلاع از اینکه چند کالری دارد

اگر کسی می‌خواهد لاغر شود باید از مصرف مواد چرب و شیرین پرهیز کند. در اینجا مواردی را به شما می‌گوییم که هنگام خوردن جو دو سر باید به خاطر داشته باشید تا باعث کاهش وزن شود.جو دوسر گزینه مناسبی برای لاغری است.

از جو دوسر شیرین و فوری پرهیز کنید و همیشه جو دوسر ساده و بدون عطروطعم اضافی را ترجیح دهید. جو دوسر دارای محتوای فیبر بالایی است که هضم آن به مدت طولانی انجام می‌شود و بنابراین با سیر نگه‌داشتن شما برای مدت طولانی‌تری کار می‌کند.

جو دوسر می‌تواند گزینه مناسبی برای میان وعده نیز باشد. مخلوط کردن جو دو سر برشته‌شده با سایر مواد پرکننده مانند آجیل و دانه‌ها می‌تواند یک میان وعده سالم را ایجاد کند.

دانه‌های جو دو سر محتوای کلسیم بالایی دارند. برای کسانی که طعم شیر را دوست ندارند یا از لبنیات بی زار هستند، شیر جو دوسر می‌تواند جایگزینی سالم باشد. این یک پروتئین گیاهی و کم‌کالری است.

مقداری شیر و نصف آن میزان جو دوسر را باهم مخلوط کرده و داخل ماکروویو، برحسب نوع جو دوسر که استفاده کردید، به میزان 1 تا 5 دقیقه قرار دهید. سپس از ماکروویو خارج کرده و به‌خوبی هم بزنید و پس از خنک شدن میل بفرمایید. می‌توانید از میوه‌های مختلف مثل موز و سیب و ادویه‌هایی نظیر دارچین برای افزایش طعم این ترکیب استفاده کنید.

می‌توانید در حین پخت جو دوسر، 1-2 سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید. سفیده تخم‌مرغ به‌هیچ‌وجه عطروطعمی اضافه نمی‌کند اما پروتئین مفیدی را که شخص قطعاً برای لاغر شدن به آن نیاز دارد اضافه می‌کند.

جو دوسر چند کالری دارد

برنامه رژیم غذایی جو دوسر شامل دو مرحله است

مرحله 1: به مدت یک هفته سه وعده غذایی بلغور جو دوسر بخورید. به‌جای جو دو سر فوری، جو دوسر کامل بخورید. در این مرحله می‌توانید مقداری میوه به جو دو سر اضافه کنید

. مرحله 2: در طول هفته دوم، شما باید حداقل برای یک یا دو وعده در روز جو دوسر بخورید و برای بقیه وعده‌ها گزینه‌های کم‌چربی سالم داشته باشید. شما می‌توانید بلغور جو دوسر فوری بخورید و همچنین میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را به جو دوسر خود اضافه کنید.

برای تهیه یک وعده غذایی رژیمی با جو دوسر می‌توانید از ترکیب یک قاشق غذاخوری از آن با سالاد به همراه مرغ تکه یا خردشده استفاده کنید. همچنین، ترکیب جو دو سر با سوپ سبزی‌ها یا مرغ نیز گزینه خوشمزه و مفیدی برای یک وعده غذایی محسوب می‌شود.

جو دوسر چند کالری دارد

میزان پروتئین جو دوسر پرک چقدر است و چند کالری دارد

از دیدگاه تغذیه‌ای، این دانه داراي موقعیت منحصربه‌فرد و ممتازي می‌باشد. توزیع پروتئین در جو دو سر با سایر غلات متفاوت و میزان پروتئین در آن بیشتر است. پرولامین هاي محلول در الکل آن 10 تا 15 درصد کل پروتئین‌ها را تشکیل می‌دهند و اصطلاحاً Avenin (آونین) خوانده می‌شود، پروتئین عمده آن را نیز گلوبولین ها (حدود 55 درصد) و گلوتلین ها (20 تا 25 درصد) تشکیل می‌دهند.

جو دوسر چند کالری دارد

ارزش غذایی جو دوسر در بدنسازی

جو دوسر به علت اینکه منبع غنی از انواع کربوهیدرات‌ها، پروتئین، انواع مواد معدنی و فیبر می‌باشد پس به‌عنوان یک مکمل غذایی عالی برای قبل از تمرین جهت ترمیم و رشد عضلات بسیار مناسب است و چون برای هضم زمان بیشتری نیاز دارد درنتیجه انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های بدن را برای مدت طولانی‌تری برای شما فراهم می‌کند.

از جو دو سر باپوست به روش‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌شود نظیر استفاده از پودر جو دوسر در بدن‌سازی. مصرف جو دوسر فواید زیادی دارد، به‌خصوص اگر می‌خواهید عضله‌های لاغری ایجاد کنید.

جو دوسر کاملاً طبیعی است و یک منبع عالی انرژی است. برای استفاده از جو دوسر قبل از تمرین سریع‌ترین راه، افزودن آن به شیک است. به این شکل که جو دوسر را (برای بیشتر افراد بین 30 گرم تا 70 گرم) در مخلوط‌کن همراه با شیر و پیمانه پودر پروتئین قرار دهید اگر دوست دارید مقداری یخ نیز اضافه کنید سپس مخلوط‌کنید.

می‌توانید به‌دلخواه خود مواد دیگری اضافه کنید: توت یخ‌زده، موز، شیر، ماست، کره بادام‌زمینی، پودر کاکائو یا پودر سبزیجات. این شیک جو دوسر و پودر پروتئین، یک وعده غذایی غنی و سالم پیش از تمرین می‌باشد.

جو دوسر چند کالری دارد

میزان مصرف جو دوسر در روز

این میزان در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و با توجه به وزن و تحرکات متنوع می‌باشد.

جو دوسر یک گزینه جالب و آسان و مفید برای وعده غذایی است به شرطی که آن را به مقدار مناسب بخورید. مقدار زیادی جو دوسر می‌تواند باعث احساس ناراحتی و حتی افزایش وزن شود. البته قبل از داشتن برنامه غذایی باید از اینکه مواد غذایی مختلف چند کالری دارد اطلاع داشته باشند.

در حالت ایده آل، فقط یک‌بار نصف فنجان جو دوسر خشک تهیه کنید. وعده غذایی خود را در یک‌کاسه کوچک بخورید تا کمتر غذا بخورید. یک وعده یا ۸ قاشق سوپ‌خوری آرد جو دو سر، به بدن شما ۱۵% از مقدار توصیه‌شده از پروتئین روزانه را می‌دهد. وعده جو دوسر را برای بیشتر افراد بین 30 گرم تا 70 گرم در روز است.

جو دوسر چند کالری دارد

سفارش خرید دانه و پرک جو دوسر و اطلاع از اینکه این محصول چند کالری دارد

با توجه به خواص جو دوسر، این دانه یکی از غلات سودمند برای انسان محسوب می‌شود؛ اما از مهم‌ترین مسائلی که هنگام تهیه جو دوسر باید در نظر گرفته شود کیفیت آن می‌باشد. جو دوسر در انواع مختلفی به فروش می‌رسد. جو دوسر داخلی که حاصل کشت بذر جو دوسر توسط کشاورزان است در استان‌های مختلف به‌طور محدودی کشت می‌شود.

 جو دوسر محلی که بومی می‌باشد به دلیل اینکه فرایندهای اصلاح زراعی بر روی آن انجام نگرفته است به نسبت سایر جو دوسرها دانه‌های کوچک‌تری دارند و پس از پوست‌گیری این دانه‌ها باقی‌مانده آن بسیار کوچک‌تر می‌شود که معمولاً به شکل شکسته یا پودر شده درمی‌آیند.

اما بهترین نوع جو دوسر که می‌توان تهیه کرد جو ‌دوسر اصلاح‌شده بدون پوست است که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پس از تحقیقات زیادی که در حوزه انواع مختلف جو دوسر در کشورهای مختلف انجام داده است توانست برخی از ارقام بذر جو دوسر که بدون پوست می‌باشند و دارای کیفیت بالای خوراکی هستند را شناسایی و در حوزه کشت داخلی وارد کند.

کشاورزان هم کار با شرکت ایلیا با قرارداد خرید تضمینی بذرهای این جو دوسر فوق‌العاده را تحویل گرفته و از خدمات مشاوره‌ای تخصصی استفاده می‌کنند.

محصول جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست و بسیار درشت و چاق بوده و قبل از مراحل پوست‌گیری تا ۹۰% دانه‌ها از پوست جدا می‌شود این جو دوسر بسیار خوش‌خوراک بوده و برای مصارف خوراک انسانی استفاده می‌شود و طعمی کاملاً شیرین دارد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید و فرآوری بسته‌بندی این محصولات در استان‌های مختلف نموده است و این محصولات را به‌صورت عمده بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

جو دوسر چند کالری دارد

همکاری

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن تیم R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانجات صنایع تبدیلی را در حوزه جو دو سر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانجات صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

جو دوسر چند کالری دارد

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *