مزایای آرد جو دوسر برای سلامتی و کاهش وزن

قیمت آرد کینوا

مزایای آرد جو دوسر برای سلامت انسان بسیار است. آرد جو دوسر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است و در مقایسه با آرد گندم مدت‌زمان ماندگاری بیشتری دارد. زیرا این آنتی‌اکسیدان‌ها از ترشیدگی آرد جو دوسر جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این در کاهش وزن بسیار موثر است.

مقدار 100 گرم از آرد جو دوسر حدود 400 کالری انرژی دارد همچنین، همین مقدار آرد جو دوسر حاوی 14 گرم پروتئین و 65 گرم کربوهیدرات می‌باشد.

 از مزایای آرد جو دوسر می‌توان به پخت نان با آن اشاره کرد که به علت دارا بودن پروتئین زیاد، ارزش غذایی بالایی دارد و علاوه بر آن، فیبر بالا موجود در این نان منجر به کاهش میزان تری گلیسیرید و قند خون و افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و تقویت رژیم لاغری می‌شود.

 درواقع این بتاگلوکان موجود در جو دو سر هست که به‌عنوان یک فیبر محلول که با افزایش زمان هضم غذا و خالی نشدن معده باعث می‌شود مصرف‌کننده مدت‌زمانی طولانی‌تری احساس سیری کند.

همچنین این فیبر محلول کمک زیادی به کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلوها می‌کند. همچنین طی بررسی‌هایی که انجام‌شده است، نشان می‌دهد بتاگلوکان باعث افزایش ترشح نوعی هورمون در روده می‌شود که منجر به پایین آمدن مصرف کالری در فرد می‌شود درنتیجه فرد را از احتمال چاقی دور نگه می‌دارد.

خواص جو دوسر برای پوست صورت

جو دوسر علاوه بر فواید بسیاری که ازنظر تغذیه‌ای برای انسان دارد، دارای خواص زیادی برای سلامت پوست و مو نیز می‌باشد. خواص جو دوسر برای پوست صورت شامل؛ پاک‌کنندگی، روشن‌کنندگی، ضدالتهاب و آکنه، مرطوب‌کنندگی و محافظت‌کنندگی می‌شود.

جو دوسر دارای خواص درمانی برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه می‌باشد زیرا چربی که به‌صورت اضافه توسط پوست ترشح می‌شود و روی آن باقی می‌ماند، توسط جو دوسر جذب‌شده و باوجود مواد معدنی سرشار ازجمله زینک باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود. علاوه بر این آرد جو دوسر منجر به کاهش وزن می شود.

اگر جو دوسر را با مقداری آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا بجوشد ترکیبی خمیری به دست می‌آید که با استفاده آن بر روی صورت به شکل اسکراب طبیعی عمل کرده و علاوه بر شفاف‌سازی پوست از سلول‌های مرده، می‌توانید از خواص ذکرشده این دانه نیز بهره ببرید.

همچنین ترکیب جو دوسر با مواد مفید دیگر برای سلامتی پوست، مثل؛ عسل، انواع روغن‌ها و شکر سفید یا قهوه‌ای، می‌توانید اسکراب های متفاوتی تهیه کنید.

جو دوسر به علت وجود بتاگلوکان که روی پوست لایه‌نازک ایجاد می‌کند، دارای خواص مرطوب‌کنندگی طبیعی نیز می‌باشد. ترکیب جو دوسر با شیر و عسل در حفظ رطوبت بسیار مؤثر است.

جو دوسر با پروتئین و چربی‌هایی که دارد منجر به حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و آلاینده‌های موجود در محیط می‌شود.

آرد جو دوسر کاهش وزن

خواص جو دوسر پرک و آرد آن برای کاهش وزن

جو دو سر پرک به علت اینکه غنی از انواع فیبرهای محلول مثل بتاگلوکان می‌باشد پس با جذب زیاد آب نقش مؤثری در افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و مصرف کمتر غذا ایفا می‌کند.

همچنین این فیبر محلول کمک زیادی به کاهش چربی‌های اطراف شکم و پهلوها می‌کند و باعث افزایش ترشح نوعی هورمون در روده شده که سبب پایین آمدن مصرف کالری در فرد می‌شود و او را از احتمال چاقی حفظ می‌کند.

پروتئین موجود در جو دوسر پرک در کنار ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی یک منبع غنی برای فرد مصرف‌کننده می‌باشد به‌طوری‌که تمام احتیاجات تغذیه آن را فراهم می‌کند. درواقع طبق مطالعات انجام‌شده مصرف جو دوسر باعث کاهش میزان کلسترول بد خون LDL و افزایش کلسترول خوب خون HDL و کاهش خطر انسداد عروق کرونر قلب می‌شود.

مکانیسمی که صورت می‌گیرد بدین گونه است که فیبرهای محلول با کلسترول و اسیدهای صفراوی روده باند شده و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌کنند حتی امکان دارد که باعث جلوگیری از ساخت کلسترول نیز بشوند.

آرد جو دوسر کاهش وزن

خواص آرد جو دوسر در طب سنتی و کاهش وزن

مزاج یا طبیعت جو دوسر ازنظر طب سنتی، معتدل، یعنی نه سرد و نه گرم، می‌باشد اما طبق برخی نظرات، طبیعت خشک نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

خواص جو دوسر هم ازنظر فواید تغذیه‌ای و هم ازنظر فواید درمانی بسیار موردتوجه قرارگرفته است.

جو دوسر به علت اینکه منبع سرشاری از انواع مواد مغذی مثل پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و فیبرها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد، اثرات زیادی در کاهش قند، کلسترول و چربی‌های بد خون و بهبود سیستم قلبی و عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین کننده دردها، بهبود کارکرد سیستم گوارشی جهت درمان سلیاک، یبوست و بواسیر، جلوگیری از سرطان و تنظیم رژیم غذایی برای لاغری دارد.

ازجمله خواص درمانی دیگری که مصرف جو دوسر به همراه دارد، کاهش التهابات، خشکی و خارش پوستی می‌باشد. همچنین، با درمان و تقویت موها باعث جلوگیری از ریزش آن می‌شود.

آرد جو دوسر کاهش وزن

خواص جو دوسر پرک برای کودکان

جو دوسر پرک منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و مخصوصاً کودکان می‌باشد و دارای طیف وسیعی از منابع عالی تیامین است، همچنین جو دوسر منبع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی شناخته‌شده که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

جو دوسر پرک سرشار از فیبرهای لازم برای سلامت کودک می‌باشد که منجر به بهبود کارایی سیستم گوارشی می‌شود و از بروز چاقی و دیابت در کودک جلوگیری می‌کند. می‌توانید از حدود شش‌ماهگی کودک در انواع غذاهای مایع و جامد از جو دوسر پرک استفاده کنید.

آرد جو دوسر کاهش وزن

خواص جو دوسر برای معده و خواص آرد آن برای کاهش وزن

با مصرف جو دوسر که میزان زیادی فیبر دارد، با جذب آب بسیار و افزایش حجم در معده و روده‌ها منجر به افزایش تحرکات گوارشی شده درنتیجه به کاهش نفخ و ورم در معده و روده کمک زیادی می‌کند. همچنین، جو دوسر با جذب کردن اسیدیته غذا باعث کاهش ترشحات اسیدی معده شده و توسط خنثی کردن آن، ریفلاکس اسید معده را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

آرد جو دوسر کاهش وزن

خریدوفروش آرد جو دوسر

ازآنجایی‌که جو دوسر یکی از غلات باارزش و مفید برای سلامت انسان می‌باشد و خواص فراوانی دارد پس قرارگیری آن در رژیم غذایی روزانه بسیار سودمند می‌باشد، اما براساس نوع کشت این دانه، منطقه‌ای که در آن کشت می‌شود، روش فرآوری و تبدیل دانه به آرد بسیار در تعیین کیفیت این محصول تأثیرگذار می‌باشد.

امروزه می‌توان آرد جو دوسر را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد و نیز برای راحتی کار از مراکز فروش آنلاین این محصول استفاده کرد.آرد جو دوسر در کاهش وزن موثر بوده و در رژیم های لاغری قابل استفاده است.

اما بهترین نوع آرد جو دوسر که می‌توان تهیه کرد از جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست می‌باشد که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید، فرآوری و بسته‌بندی محصولات حاصل از این نوع جو دوسر در استان‌های مختلف نموده است و آن‌ها را به‌صورت عمده، بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن گروه R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانه‌ها صنایع تبدیلی را در حوزه جو دوسر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانه‌ها صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

آرد جو دوسر کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *