کالری آرد جو دوسر و ارزش غذایی آن

پودر جو دوسر

آرد جو دوسر به علت اینکه منبع غنی از پروتئین، فیبر و آنتی‌اکسیدان می‌باشد پس ارزش غذایی قابل‌توجهی برای انسان داشته و مصارف زیادی در تهیه نان، شیرینی، انواع کوکی و فرنی دارد.کالری آرد جو دوسر به ازای هر 100 گرم حدود 300-400 کالری می‌باشد که همین مقدار نقش مهمی در ایجاد حالت سیری و کاهش اشتها دارد.

همچنین، همین مقدار آرد جو دوسر حاوی 14 گرم پروتئین و 65 گرم کربوهیدرات می‌باشد. آرد جو دو سر در مقایسه با آرد گندم مدت‌زمان ماندگاری بیشتری دارد زیرا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن از ترشیدگی آرد جو دو سر جلوگیری می‌کنند.

تهیه نان از آرد جو دو سر به علت دارا بودن پروتئین زیاد، ارزش غذایی بالایی دارد و علاوه بر آن، فیبر موجود در این نان منجر به کاهش میزان تری گلیسیرید و قند خون می‌شود. همچنین به دلیل وجود فیبر بالا سبب افزایش مدت‌زمان سیری در مصرف‌کننده، کاهش اشتها و تقویت رژیم لاغری می‌شود.

ارزش غذایی جو دوسر پرک

جو دوسر به علت اینکه حاوی پروتئین و کربوهیدرات می‌باشد، یک ماده غذایی انرژی‌زا و مفید محسوب می‌شود. همچنین، دارای مقادیر زیادی ویتامین و فیبر، فسفر، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، سدیم و مس می‌باشد.

جو دو سر پرک حدود 17 گرم پروتئین (در 100 گرم) دارد که بخش زیادی از این پروتئین را avenalin تشکیل می‌دهد و به پروتئین موجود در حبوبات شباهت دارد. prolamin که شبیه به گلوتن گندم می‌باشد نیز بخشی دیگر از پروتئین جو دو سر را تشکیل می‌دهد.

ازنظر میزان کالری، جو دو سر خام نسبت به بلغور آن دارای میزان بیشتری می‌باشد. به‌طورکلی هر 100 گرم جو دوسر 389 کالری دارد. 8 درصد آن آب است و همچنین 16.9 گرم پروتئین دارد. هر 100 گرم جو دوسر 66.3 گرم کربوهیدرات، 10.6 گرم فیبر و 6.9 گرم چربی دارد و اینکه به‌طور تقریبی در این مقدار از جو دوسر پرک هیچ قندی وجود ندارد.

کالری آرد جو دوسر

جو دوسر در بدنسازی

جو دوسر به علت اینکه منبع غنی از انواع کربوهیدرات‌ها، پروتئین، انواع مواد معدنی و فیبر می‌باشد پس به‌عنوان یک مکمل غذایی عالی برای قبل از تمرین بدنسازی جهت ترمیم و رشد عضلات بسیار مناسب است و چون کالری آرد آن بالاست برای هضم زمان بیشتری نیاز دارد درنتیجه انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های بدن را برای مدت طولانی‌تری برای شما فراهم می‌کند.

از جو دو سر با پوست به روش‌های بسیار متفاوتی استفاده می‌شود نظیر استفاده از پودر جو دوسر برای بدن‌سازی و تهیه انواع شیک‌های ترکیبی با آن، درواقع سریع‌ترین راه مصرف جو دوسر برای بدنسازی، افزودن آن به شیک است.

به این شکل که جو دوسر را (برای بیشتر افراد بین 30 گرم تا 70 گرم) در مخلوط‌کن همراه با شیر و پیمانه پودر پروتئین قرار دهید اگر دوست دارید مقداری یخ نیز اضافه کنید سپس مخلوط‌کنید. می‌توانید به‌دلخواه خود مواد دیگری اضافه کنید: توت یخ‌زده، موز، شیر، ماست، کره بادام‌زمینی، پودر کاکائو یا پودر سبزی‌ها. این شیک جو دوسر و پودر پروتئین، یک وعده غذایی غنی و سالم پیش از تمرین می‌باشد.

کالری آرد جو دوسر

فواید جو دوسر و میزان کالری آرد آن

جو دوسر سرشار از مواد مغذی از قبیل بتاگلوکان می‌باشد که همراه با فیبر موجود در آن اشتها و جذب قند را کاهش داده و چربی مازاد بدن را تجزیه می‌کند. بهترین زمان مصرف این ماده غذایی در بدن‌سازان حدود 45 تا 60 دقیقه قبل از انجام هر نوع فعالیت و تمرین ورزشی می‌باشد.

برای تهیه جو دوسر با شیر برای بدن‌سازی می‌توان جو دوسر را با شیر روی حرارت متوسط مخلوط‌کنید و عسل، دارچین، پودر نارگیل را به میزان دلخواه به این ترکیب افزوده و پس از پخت و نرم شدن کافی جو دو سر با میوه‌ی موردعلاقه خود میل کنید.

یک روش دیگر اینکه، پس از پخت جو دو سر با آب یا شیر، این مخلوط را از روی حرارت برداشته و پودر پروتئین به آن اضافه کنید و به هم بزنید و دوباره برای مدت 30 ثانیه آن را بپزید، شما می‌توانید سفیده تخم‌مرغ نیز به آن اضافه کنید.

جو دوسر و آب‌پنیر یک ترکیب سبک میان وعده قبل از تمرین است. نه‌تنها ساخت آن مقرون‌به‌صرفه و فوق‌العاده ساده است، بلکه نسبت ایده آل کربوهیدرات و پروتئین از منابع طبیعی را نیز به شما می‌دهد. شما می‌توانید جو دوسر و آب‌پنیر را به‌عنوان یک شیک ترکیب کنید (جو دوسر، آب‌پنیر و مایع را درون ظرف قرار دهید، هم بزنید و یک‌شب در یخچال بگذارید).

کالری آرد جو دوسر

کالری آرد جو دوسر پخته

جو دوسر به علت اینکه حاوی پروتئین و کربوهیدرات می‌باشد، یک ماده غذایی انرژی‌زا و مفید محسوب می‌شود. همچنین، دارای مقادیر زیادی ویتامین و فیبر، فسفر، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، سدیم و مس می‌باشد.

ازنظر میزان کالری، جو دو سر خام نسبت به بلغور آن دارای میزان بیشتری می‌باشد. به‌طورکلی هر 100 گرم جو دوسر 389 کالری دارد. 8 درصد آن آب و 16.9 گرم پروتئین در آن وجود دارد. همچنین، حاوی 66.3 گرم کربوهیدرات، 10.6 گرم فیبر و 6.9 گرم چربی می‌باشد و اینکه در این مقدار از جو دوسر پرک به‌طور تقریبی هیچ قندی (به میزان کمتر از یک درصد) وجود ندارد.

کالری آرد جو دوسر

میزان پروتئین جو دوسر پرک و کالری آرد آن

جو دو سر پرک حدود 17 گرم پروتئین (در 100 گرم) دارد که بخش زیادی از این پروتئین را avenalin تشکیل می‌دهد و به پروتئین موجود در حبوبات شباهت دارد. prolamin که شبیه به گلوتن گندم می‌باشد نیز بخشی دیگر از پروتئین جو دو سر را تشکیل می‌دهد.

خریدوفروش جو دوسر پرک و دانه در ایران

با توجه به خواص جو دوسر، این دانه یکی از غلات سودمند برای انسان محسوب می‌شود؛ اما از مهم‌ترین مسائلی که هنگام تهیه جو دوسر باید در نظر گرفته شود کیفیت آن می‌باشد. جو دوسر در انواع مختلفی به فروش می‌رسد.

جو دوسر داخلی که حاصل کشت بذر جو دوسر توسط کشاورزان است در استان‌های مختلف به‌طور محدودی کشت می‌شود. جو دوسر محلی که بومی می‌باشد به دلیل اینکه فرایندهای اصلاح زراعی بر روی آن انجام نگرفته است به نسبت سایر جو دوسرها دانه‌های کوچک‌تری دارند و پس از پوست‌گیری این دانه‌ها باقی‌مانده آن بسیار کوچک‌تر می‌شود که معمولاً به شکل شکسته یا پودر شده درمی‌آیند.

 اما بهترین نوع جو دوسر که می‌توان تهیه کرد جو ‌دوسر اصلاح‌شده بدون پوست است که شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا پس از تحقیقات زیادی که در حوزه انواع مختلف جو دوسر در کشورهای مختلف انجام داده است توانست برخی از ارقام بذر جو دوسر که بدون پوست می‌باشند و دارای کیفیت بالای خوراکی هستند را شناسایی و در حوزه کشت داخلی وارد کند. کشاورزان هم کار با شرکت ایلیا با قرارداد خرید تضمینی بذرهای این جو دوسر فوق‌العاده را تحویل گرفته و از خدمات مشاوره‌ای تخصصی استفاده می‌کنند.

کالری آرد جو دوسر

همکاری

محصول جو دوسر اصلاح‌شده بدون پوست و بسیار درشت و چاق بوده و قبل از مراحل پوست‌گیری تا ۹۰% دانه‌ها از پوست جدا می‌شود این جو دوسر بسیار خوش‌خوراک بوده و برای مصارف خوراک انسانی استفاده می‌شود و طعمی کاملاً شیرین دارد. علاوه بر این کالری آرد جو دوسر بالا بوده وبرای لاغری مناسب است.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا برای اولین بار در کشور به‌صورت تجاری اقدام به تولید و فرآوری بسته‌بندی این محصولات در استان‌های مختلف نموده است و این محصولات را به‌صورت عمده بسته‌بندی و خرید خرد در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با داشتن تیم R&D بسیار قوی در حوزه محصولات فراسودمند در تلاش است نیاز واحدهای تحقیق و توسعه کارخانجات صنایع تبدیلی را در حوزه جو دو سر برآورده سازد این مجموعه آمادگی همکاری با واحدهای خصوصی دولتی، کارخانجات صنایع تبدیلی، شرکت‌های پخش و بسته‌بندی، فروشگاه‌های ارگانیک، هایپرمارکت ها، انجمن‌های دیابت و سلیاک، بیمارستان‌ها، سازمان‌های تربیت‌بدنی و… را دارد.

شما می‌توانید برای استعلام قیمت آرد جو دوسر و دیگر محصولات با کارشناسان مجرب به این مجموعه در ارتباط باشید.

کالری آرد جو دوسر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *