سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج

بذر کینوا در اصفهان

سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج دارای چه اطلاعاتی است؟ سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی کاشت بذر کینوا و انتخاب بذر مناسب برای کاشت در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد.

کشت بذر کینوا در ایران و یاسوج

کینوا گیاهی بومی آمریکای جنوبی است. قدمتی 5000 ساله دارد. با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد کشت آن در مناطق مختلف دنیا رواج پیدا کرده است. سازمان فائو سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کرد و از آن پس کشورهای زیادی را ترغیب به کشت کینوا کرد.

ایران از جمله کشورهایی است که کشت کینوا در آن رونق زیادی پیدا کرده و موفق بوده است. استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر یاسوج نیز در کشت کینوا خیلی خوب عمل کرده‌اند. با توجه به سودآوری بسیار مناسب کینوا نسبت به گیاهان دیگر مانند گندم و دوره‌ی کشت کوتاه مدت آن کشت کینوا در استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر یاسوج انجام می‌گردد.

تعیین تاریخ مناسب کاشت در افزایش عملکرد گیاه بسیار موثر می‌باشد، کشاورزان عزیز یاسوجی و کلیه کشاورزان در مناطق مختلف کشور می‌توانند برای تعیین تاریخ کشت مناسب منطقه‌شان با کارشناسان این مرکز در تماس باشند. و یا اطلاعات لازم را از سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج بدست آورند.

سایت اینترنتی بذر کینوا

میزان آبیاری و عملکرد کینوا

یاسوج از مناطقی است که مشکل کم آبی و شوری در آن وجود ندارد و محصول نهایی کینوا عملکرد خیلی خوبی دارد. عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و حداکثر در صورت مدیریت زراعی مناسب 5/5 تن در هکتار می‌باشد.

آبیاری کینوا باید در طی دوره‌ی رشد آن حداقل 5 و حداکثر 7 نوبت انجام شود. هم‌چنین می‌توان با توجه به باران‌های بهاری و پاییزی از تعداد دور آبیاری آن کم کرد. فواصل آبیاری هر 10 تا 15 روز یکبار می‌باشد.

آبیاری بذر کینوا

کنترل علف هرز کینوا

کنترل علف‌هرز از مسائل مهم در زمان کاشت کینوا می‌باشد. برای این منظور باید بذر را از مراکز معتبر و با مجوز تهیه کنیم تا در مراحل کاشت و به دست آوردن نتیجه‌ی مطلوب با مشکلات روبه رو نشویم. اگر بذور با علف هرز مخلوط شوند عملکرد نهایی محصول به شدت کاهش یافته و ممکن است به صفر برسد. اطلاعات مورد نیاز در سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج ارائه شده است.

همکاری در سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج

با توجه به جدید بودن بذر کینوا، ممکن است در کشت آن سوالاتی برای کشاورزان و علاقمندان پیش بیاید. کارشناسان این مرکز بصورت تخصصی و جامع آماده مشاوره به کشاورزان عزیز می‌باشند.  این مجموعه جهت رفاه حال کشاورزان با بستن قرارداد تضمینی اقدام به خریداری بذر تولیدی آنها می نماید.

سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج

سایت اینترنتی بذر کینوا در یاسوج راهکاری آسان و دردسترس برای بسیاری از افراد جهت تهیه بذور کینوا سالم، عاری از بذور علف هرز و شناسنامه‌دار برای کاشت کینوا ایجاد کرده است و کشاورزان عزیز در استان کهگیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌های کشور می‌توانند با مراجعه به این سایت سفارش خود را برای خرید بذر کینوا به صورت خرد و عمده ثبت کنند.

هم چنین افرادی که دسترسی به سایت ندارند تنها با یک تماس می‌توانند میزان بذر لازم خود را از این مجموعه خریداری نمایند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *