سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس

خرید و فروش گیاه کینوا

سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس چه اطلاعاتی در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد؟ برای اطلاع از زمان و نحوه‌ی کشت بذر کینوا به کدام مرکز مراجعه کنم؟ تهیه بذور کینوا شناسنامه‌دار و گواهی شده از کجا امکان پذیر است؟

کشت بذر کینوا در لارستان فارس

استان فارس و شهرستان‌های آن مانند لارستان، جهرم، مرودشت و…. در تولید دانه کینوا موفقیت‌های خوبی کسب کردند. با توجه به کمبود آب و نیز شوری خاک در یک سری از مناطق کشور، کشت بذر کینوا به دلیل مقاوم بودن به کم آبی و شوری خاک طرفداران زیادی پیدا کرده است، از طرفی کشت این گیاه آسان و در دسترس است.

سود بسیار مناسب آن و نیز امکان کشت آن دو بار در طی سال باعث کشت آن در مناطق مختلف کشور شده است. در منطقه ی لارستان فارس کشت بذر کینوا به علت آب، هوا و خاک مناسب و همچنین دسترسی به ادوات کشاورزی مناسب رونق مناسبی پیدا کرده است. علاقه مندان میتوانند در سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس اطلاعات کاملتری را به دست آورند.

بذر کینوا

نحوه‌ی کشت و آماده سازی زمین

روش‌های مختلف کاشت بذر کینوا جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی می باشد. برای کشت بذر کینوا هم روش دستی و هم مکانیزه قابل انجام است. دستگاه ردیف کار غلات برای کاشت به روش مکانیزه مناسب می‌باشد. برای آماده سازی زمین جهت کاشت نیز ابتدا شخم، بعد ماخار، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی باید انجام شود. نحوه کشت در لارستان توسط سایت بذر کینوا لارستان به علاقه مندان آموزش داده می شود.

میزان بذر مورد نیاز کینوا و آبیاری

بذر مورد نیاز برای کشت کینوا به ازای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم می‌باشد. بذر ها را باید به فاصله‌ی ردیف 50 سانتی‌متر از یکدیگر کشت کرد و فاصله‌ی بذر‌ها را در داخل هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر در نظر گرفت.

عمق کاشت بذر کینوا هم به علت ریز بودن آن 1 تا 2 سانتی متر می‌باشد. از روش‌های مختلف آبیاری قطره‌ای، بارانی، غرقابی و نوارتیپ هم برای آبیاری بذور کینوا استفاده می‌شود. در سایت بذر کینوا لارستان میزان آبیاری در این شهرستان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

آبیاری کینوا

عملکرد کشت بذر کینوا

عملکرد کشت بذر کینوا در لارستان فارس بین 2 تا 5/5 تن در هکتار متغیر است و با مدیریت زراعی صحیح می‌تواند افزایش پیدا کند. برای افزایش عملکرد کشت بذر کینوا رعایت یک سری نکات لازم است:

  1. انتخاب بذر کینوا اصل، سالم و شناسنامه‌دار، برای تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه میزان بذر مورد نظر خود بصورت خرد و عمده سفارش دهید.
  • کنترل علفهای هرز که با تهیه بذور کینوا شناسنامه دار می‌توانید به این منظور دست یابید.
  • کنترل آفات و بیماریها که این مسئله هم با تهیه بذور کینوا اصل می‌تواند تا حد زیادی مانع از ایجاد این مشکل بشود.
  • تعیین زمان درست کاشت کینوا با توجه به اقلیم هر منطقه زیرا کیفیت دانه کینوا تحت تاثیر دمای هوا قرار می‌گیرد. برای تعیین زمان درست کاشت بذر کینوا در لارستان فارس و هر منطقه‌ای که هستید می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.
  • مصرف کودهای شیمیایی و آلی مانند NPK، سوپر فسفات تریپل و پتاس، در ضمن از مصرف کود ازته به میزان زیاد باید خودداری کرد زیرا باعث ورس و کاهش عملکرد محصول می‌گردد.
بذر کینوا

سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس

در سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس اطلاعات بسیار دقیقی در مورد نحوه‌ی کشت کینوا، زمان درست کشت ، تهیه بذر مناسب و به طور کلی نکات لازم از ابتدا تا انتهای کشت بذر کینوا در لارستان فارس و دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور را در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد.

همکاری سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس

با توجه به رونق کشت بذر کینوا در سطح کشور، خرید و فروش بذر کینوا نیز در کشور گسترش پیدا کرده است، این مجموعه علاوه بر آموزش نحوه‌ی کشت بذر کینوا در لارستان فارس و سایر استان‌های کشور با کشاورزان عزیز در زمینه‌ی خرید و فروش بذر و دانه و نیز صادرات آن‌ها همکاری می‌نماید. تمامی اطلاعات لازم در سایت جامع بذر کینوا لارستان فارس قرار دارد.

برای تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار هم می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه سفارش خود را ثبت نمایید.  علاوه بر این این مجموعه با کشاورزان عقد قرارداد تضمینی می بندد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *