بازار خوراک کینوا در ایران

کینوا

جهت اطلاع از بازار خوراک کینوا در ایران و استفاده از مشاوره های رایگان در زمینه تولید و مصرف آن، می توانید با بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران در ارتباط باشید.

فواید خوراک کینوا

خوراک کینوا همان دانه گیاه کینوا است که به علت غنی بودن از مواد غذایی، به خاویار سبز معروف است. خوراک کینوا، از حدود 5000 سال قبل، غذای اصلی مردم جنوب آمریکا را تشکیل می داده است. هم اکنون نیز کشورهای پرو، بولیوی و شیلی، بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان خوراک کینوا در دنیا هستند.

سال 2013 سازمان فائو، تصمیم به معرفی خوراک کینوا، به عنوان یک غذای ارزشمند برای همه سنین، به کشورها جهان گردید. این سازمان سال 2013 را به نام سال کینوا نامگذاری کرد و ارزش غذایی خوراک کینوا را قابل مقایسه با شیرخشک دانست.

خوراک به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی تمام اسیدآمینه های ضروری برای انسان، مطرح شده است. همچنین خوراک کینوا دارای ارزش پروتئینی بالایی است. پروتئین های خوراک گیاهی کینوا توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارش، با سرعت بالاتری نسبت به پروتئین های دانه گندم، هیدرولیز می شوند. در بازار ایران خوراک کینوا به تازگی رواج پیدا کرده و توانسته است مورد استقبال قرار بگیرد.

خوراک کینوا فیبر محلول بالایی دارد که باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی بدن انسان می گردد. همچنین فیبرهای موجود در خوراک کینوا، باعث رشد میکروارگانیسم های مفید روده بزرگ می شوند. بعلاوه فیبر های محلول موجود در خوراک کینوا کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون را باعث می شوند.

کینوا

خواص دارویی دانه کینوا

میزان روغن موجود در خوراک کینوا نسبت به روغن دانه های ذرت بیشتر است. فراوان ترین اسید چرب موجود در خوراک کینوا، اسید لینولئیک است که نقش مثبتی بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی دارد. همچنین این اسیدچرب باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می گردد. در بازار ایران می توانید خوراک کینوا را برای انواع بیماری های خاص استفاده نمایید.

خوراک کینوا ارزش دارویی نیز دارد، زیرا فاقد گلوتن است. بیماران سلیاکی، توانایی هضم گلوتن موجود در دانه غلات مانند گندم را ندارند. به همبن دلیل از مصرف انواع نان، بیسکویت، و فرآورده هایی که با دانه و آرد گندم تهیه می شود، محروم اند.

خوراک کینوا به عنوان ماده غذایی فاقد گلوتن، غذایی خوش هضم و سبک برای این افراد است. همچنین آرد کینوا، برای تهیه انواع فرآورده های غذایی جهت مصرف این عزیزان، بسیار مناسب می باشد. همچنین افراد دیابتی، نیز می توانند مصرف خوراک کینوا را به عنوان غذایی مفید با خاصیت دارویی، در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند.

طعم اصلی خوراک کینوا مشابه برنج و ذرت می باشد و طعم خاصی دارد. خوراک کینوا می تواند مشابه برنج، به صورت کته، آبکش و یا حتی تازه خوری استفاده شود. همچنین برای غنی سازی انواع سالاد، سوپ و انواع خورشت ها می توان، خوراک کینوا را به کاربرد.

خوراک کینوا به صورت ساده و مخلوط با سایر غذا ها در بازار ایران مورد توجه ذائقه مردم قرار گرفته است.اضافه کردن خوراک کینوا به انواع غذاها نه تنها باعث افزایش مواد مفید آن غذا می گردد. بلکه هیچ تغییری در طعم اصلی غذا ایجاد نمی شود.

کینوا

بازار کینوا

در حال حاضر بیش از 100 کشور از جمله کشورایران، خوراک کینوا یا همان دانه کینوا را تولید و مصرف می نمایند. در سالهای اخیر، کشت بذر کینوا و تولید خوراک کینوا در ایران روند افزایش داشته است. همچنین مصرف خوراک کینوا در بین خانواده های ایرانی نیز افزایش یافته است.

کینوا یکی از محصولات سالم و خوشمزه است که در بازار خوراک قابل دسترسی است. برخی از فروشندگان محصولات آنلاین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌های خوراکی، کینوا را به صورت عمده و خرده عرضه می‌کنند. همچنین برخی از فروشگاه‌های غذایی آنلاین و سوپرمارکت‌ها نیز کینوا را به صورت آماده‌ی پخت عرضه می‌کنند، که می‌توان از آنها برای تهیه غذای سالم و خوشمزه استفاده کرد. در هر صورت، برای خرید کینوا، می‌توانید به فروشگاه‌ ایلیا مارکت مراجعه کرده و کینوا سفید و سه رنگ کیلویی را خریداری نمایید.



کینوا

همکاری در بازار کینوا در ایران

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید دانه و خوارک کینوا در ایران فعالیت می کند. این مجموعه پس از تولید دانه و خوراک کینوا، برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه کینوا کرده است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه و خوراک کینوا در ایران فعالیت می کند. علاوه بر فرآوری و تولید دانه آماده به طبخ کینوا در داخل کشور، آرد کینوا و فرآورده های خوراک کینوا در ایران را نیز تولید می نماید.

جهت اطلاع از وضعیت بازار کینوا در ایران، تهیه خوراک کینوا، مشاوره درباره نحوه مصرف آن و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه آماده همکاری با کلیه رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاکی در زمینه عرضه دانه و خوراک کینوا می باشد.جهت تهیه دانه خوراکی کینوا در تناژ بالاو به صورت بسته بندی، می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 –  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *