فروشنده بذر کینوا در همدان

فروشنده بذر کینوا در همدان کدام مجموعه است ؟ کینوا در همدان چگونه کشت می شود و صرفه اقتصادی دارد ؟ طرز کشت کینوا چگونه است ؟

گیاه کینوا

بذر کینوا، بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است. طی 5000 سال به طور مداوم غذای اصلی مردم این مناطق بوده است. در بین آنها به خاویار سبز معروف است. ارزش غذایی بالا، سازگاری به تغییرات اقلیمی و مقاومت بالا به خشکی و شوری بذر کینوا باعث نامگذاری سال 2013 به نام کینوا از سوی سازمان خواروبار جهانی و توصیه به کشت آن در سایر کشورهای جهان گردید. کشت بذر کینوا در سالهای اخیر در کشور ایران از جمله استان همدان نیز صوت گرفته است.

بذر کینوا در همدان

معرفی بذر کینوا

کینوا گیاهی شبه غله، دولپه، یکساله، متعلق به خانواده تاج خروس و با ظاهری مشابه گیاه سلمه تره است. بذرهای این گیاه ریز بوده و وزن هزار دانه بین 2 تا 6 گرم برای ژنوتیپ های مختلف متغیر است. بذر دو نوع رقم از کینوا وارد ایران شده است که رقم تیتیکاکا با عملکرد بالاتر و دانه های سفید رنگ و بازارپسند، مورد توجه قرار گرفته است.در همدان این نوع بذر نیز به فروش می رسد.

دانه های کینوا سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه، املاح معدنی ، انواع ویتامین ها از جمله ویتامین B2، آنتی اکسیدان و مواد غذایی مفید برای بدن انسان است. آرد کینوا برای تولید غلات صبحانه، انواع کیک، بیسکویت کاربرد داشته و دانه های آن مشابه برنج و در انواع سالاد، سوپ و غذاها استفاده می شود. همچنین دانه های فاقد گلوتن کینوا ارزش دارویی داشته و برای بیماران سلیاکی و دیابتی که مصرف گلوتن ممنوع و مضر است، غذایی مناسب و مفید تلقی می شود.

انواع دانه کینوا

کشت بذر کینوا در همدان

بذر کینوا با دوره رشد کوتاه مدت (حدود 100 روز) در دو نوبت بهاره و پاییزه و حتی در بعضی مناطق در نوبت تابستانه، کشت می شود. خاک مورد نیاز برای رشد بذر کینوا خاک لومی – شنی است که برای آماده سازی آن شخم، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی لازم است.

انواع روش های کشت را می توان برای تولید کینوا به کاربرد. برای آبیاری بذر کینوا در همدان به 7-5 نوبت با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار 10 کیلوگرم برای کشت مکانیزه لازم است و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، عملکرد آن به 6-5 تن در هکتار می رسد.

کشت بذر کینوا در همدان

فروش بذر کینوا در همدان

بذر کینوا به علت مقاومت به اقلیم خشک و همچنین شوری خاک و دوره رشدی کوتاه مدت گیاهی مطلوب برای زراعت در اقلیم ایران معرفی شده است و در سال های اخیر با عملکرد قابل قبول در اکثر استان ها از جمله استان همدان کشت شده است.

این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، در جهت ترویج کشت بذر کینوا و به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، اقدام به توزیع بذرهای اصل در تمام استان های کشور کرده است.در این مجموعه خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام شده و همچنین به افراد علاقه مند در زمینه زراعت کینوا مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان می دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *