چرا گیاه کینوا برای بدن ضروری است؟

کینوا

چرا گیاه کینوا برای بدن ضروری است ؟ و چگونه می توان بیماری های مختلف را با تغذیه کنترل و درمان کرد؟

معرفی دانه گیاه کینوا

گیاه کینوا نوعی شبه غله بوده و دانه های ریز و رنگی آن تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت انسان دارد .به گفته فائو کینوا تنها گیاهی است که همه اسید آمینه های ضروری بدن را دارا بوده و در کنار فیبر بسیار بالا نشاسته قابل هضم و میزان چربی گیاهی بسیار کم یک پکیج فوق العاده برای نیاز روزانه نیاز غذایی روزانه افراد می باشد.

گیاه کینوا دارای املاح معدنی و ویتامین های بسیار کاملی بوده و می تواند جایگزین بسیاری از مواد غذایی بی ارزش در رژیم غذایی افراد مختلف شود. املاح معدنی موجود در دانه کینوا جذب بسیار زیادی در بدن داشته و به خصوص برای بانوانی که به علت بارداری و شیردهی دچار کمبود ویتامین و املاح معدنی می شود قابل استفاده می باشد.

کینوا

خواص گیاه کینوا خاویار گیاهی

استئومالاسی یا نرمی استخوان در میان افراد میانسال شایع است که مشابه راشیتیسم در کودکان می باشد. هر دو این بیماری های استئومالاسی و راشیتیسم در اثر کمبود کلسیم در بدن بروز می یابند. علل اصلی بیماری استئومالاسی کمبود ویتامین D ناشی از عدم استفاده به میزان کافی از نور خورشید خصوصا در ایران ، سوء تغذیه و کمبود کلسیم یا فسفر ، برخی بیماری ها و نارسایی های کلیوی و کبدی و نظایر آن و برخی داروها می باشند.

همانطور که ذکر شد علت اصلی استئومالاسی سوء تغذیه بوده که کلسیم و فسفر و ویتامینDاز عناصر اصلی و مورد نیاز بدن هستند که باید نسبت به تامین آن ها برای بدن توجه نمود. کلسیم و فسفر به میزان زیادی در کینوا موجود هستند. دانه گیاه کینوا را به دلیل دارا بودن این دو عنصر مهم و دیگر عناصر غذایی به عنوان مکمل در برنامه غذایی باید مورد استفاده قرار داد.

کینوا

خرید دانه کینوا

گیاه کینوا سفید ایرانی را که در این مجموعه و در ایران تولید شده است ، در بهترین مزارع استان های مختلف کشور تولید شده با دقت بسیار بالا فرآوری شده را می توانید با قیمتی بسیار مناسب و قابل رقابت با انواع وارداتی از طریق این مجموعه خریداری نموده و بر روی هر خرید انواع دستور پخت ها را نیز دریافت نمایید.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

1 دیدگاه

  1. […] گیاه کینوا جزو غلات نيست اما خاصيتی مشابه و حتي بيشتر از غلات دارد. ايران کشوري با تنوع آب و هوايي فراوان و جمعيتي رو به رشد است. اقلیم استان اصفهان بسیار مستعد کشت گیاهان کم و مقاوم به خشکی است. کشاورزان در استان های مختلف از جمله استان اصفهان بذر کینوا را در سطوح مختلف کشت کرده اند و نتایجی بسیار عالی به دست آورده اند. […]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *