قیمت کینوا بهترین برند ایران را در این فروشگاه می توانید استعلام نموده و با در نظر گرفتن ارزش های غذایی بی نظیر این گیاه به علاقه مندان طبیعت و افرادی که دچار بیماری های خاص هستند استفاده از آن را توصیه می نماییم.

معرفی دانه کینوا ایران

در سال های اخیر با توجه به بحران کمبود منابع آبی، کشاورزی به شدت در حال محدود شدن است. انتخاب گیاهان مقاوم به خشکی و شوری برای کشت می تواند راه حل مؤثری باشد.
کینوا گیاهی مقاوم به شوری است که می تواند به راحتی شرایط کم آبی را تحمل کند و در زمین های زراعی فقیر نیز قادر به رشد است. دانه کینوا که بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است، نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگار می باشد. کشت دانه کینوا در شرایط کم آبی و در آب و هوای گرم و خشک می تواند بسیار اقتصادی باشد.

دانه کینوا

سازمان فائو

به علت ارزش غذایی بالای دانه کینوا، رشد در اقلیم های مختلف و مقاومت به شوری و خشکی، سایر کشورها را به کشت دانه کینوا ترغیب نموده است. به همین دلیل سال 2013 از سوی فائو وسازمان ملل به نام «سال بین المللی کینوا« نامگذاری گردیده است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، دانه کینوا را کشت و تولید می نمایند. در سال های اخیر ، مناطق مختلف کشور دانه کینوا با کیفیت بسیار بالا و با عملکرد زراعی قابل توجهی تولید شده است. دانه کینوای تولید شده در داخل کشور قابل رقابت با نوع وارداتی است.و قیمت کینوا برند ایران بسیار پایین است.

دانه کینوا به دلیل داشتن مواد مغذی که دارد تبدیل به آرد شده و برای غنی سازی انواع نان، بیسکویت، کیک، پاستا و فرنی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین دانه کینوا به صورت تازه خوری، پخته، کته و آبکش و در انواع غذاها، سالاد، سوپ و انواع خورشت ها کاربرد دارد.

دانه کینوا غذایی مناسب برای تمام گروه های سنی محسوب می شود و مصرف آن هیچ محدودیت سنی ندارد. افراد مختلف از خردسالان با مصرف فرنی حاوی آرد کینوا تا بزرگسالان با مصرف دانه و آرد کینوا، می توانند از مواد مغذی موجود در آن استفاده نمایند.

کینوا ایران

دانه کینوا و بیماری ها

دانه کینوا فاقد گلوتن می باشد که برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند می تواند بسیار مفید باشد. افراد دیابتی، افرادی که کلسترول دارند، افراد سلیاکی و همچنین افرادی که از رژیم های لاغری، چاقی و گیاهخواری پیروی می کنند می توانند از این گیاه معجزه گر استفاده کنند.

دانه کینوا شبه غله ای است که نشاسته ی غلات و پروتئین حبوبات را دارد. سازمان خوار و بار جهانی FAO دانه کینوا را مولتی ویتامین یا خاویار گیاهی نامیده است و ارزش غذایی دانه کینوا را با شیرخشک مقایسه کرده است.

کینوا ایران

ارزش غذایی و قیمت کینوا برند ایران

ارزش پروتئینی دانه کینوا برند ایران بسیار زیاد می باشد. همچنین سرعت هیدرولیز پروتئین های دانه کینوا توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارش نسبت به هیدرولیز پروتئین گندم بالاتر است.

دانه کینوا تنها ماده غذایی است که تمام اسید آمینه های ضروری برای بدن انسان را دارا می باشد. اسید امینه های ضروری موجود در دانه کینوا مانند ترکیب پروتئین های شیر و کازئین می باشد.

دانه کینوا دامنه آمینواسیدی گسترده تری نسبت به غلات و حبوبات دارد. اسید آمینه ضروری لیزین در دانه کینوا به وفور یافت می شود. دانه کینوا اسیدآمینه هیستیدین بالاتری نسبت به جو، سویا و گندم دارد.

اسید آمینه تریپتوفان موجود در دانه کینوا مشابه گندم بوده و از سایر غلات بیشتر می باشد. همچنین پروتئین موجود در دانه کینوا از غلات بیشتر و از حبوبات کمتر می باشد.ترکیبات معدنی موجود در دانه کینوا برند ایران شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم ، روی، کلسیم و فیبر می باشد.

آهن، کلسیم و منیزیم موجود در دانه کینوا بیش از سه برابر دانه های گندم است.
همچنین آلبومین و گلوبولین که جزو پروتئین های ذخیره ای هستند نیز در دانه کینوا به فراوانی یافت می شوند.

وجود این پروتئین های ذخیره ای در دانه کینوا عامل ضد فشار خون بوده و برای افراد سالمند و بیماران قلبی کاملا مناسب و درمان طبیعی می باشد.چربی موجود در دانه کینوا برند ایران شامل مقدار زیادی اسید لینولئیک است که به شدت بر روی بیماری های قلبی و عروقی و بهبود حساسیت به انسولین اثر مثبتی دارد. همچنین اثر آنتی اکسیدانی موجود در کینوا از گندم سیاه و برنج نیز بیشتر می باشد.

انواع دانه کینوا

قیمت کینوا برند ایران

در سال های اخیر و با ورود بذر کینوا به داخل کشور، جهاد کشاورزی به کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا را در مناطق مختلفی از کشور پرداخته است. مجموعه ما در جهت ترویج کشت و تولید دانه کینوا در ایران با وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می نماید.

این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز دانه کینوا برند ایران را تولید می نماید. این دانه ها بسیار مرغوب و باکیفیت می باشد ، به گونه ای قابل رقابت با دانه کینوای وارداتی است. دانه کینوا در پوسته خود دارای ماده ی سمی به نام ساپونین است که باید قبل از مصرف طی فرآیند فرآوری، جداسازی شود.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا، برای اولین بار در ایران اقدام به فرآوری دانه کینوا کرده است. این مجموعه دانه سفید، قرمز و سیاه به همراه قیمت کینوا برند ایران را، به صورت عمده و جزئی عرضه می نماید.

مجموعه ما آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و کارخانجات صنایع تبدیلی برای عرضه دانه و آرد کینوا با تناژ بالا و همچنین به صورت بسته بندی می باشد.برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه و استفاده از مشاوره رایگان، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت کینوا برند ایران را در یکی از متخصص ترین و معتبر ترین سایت های گیاهی ایران جستجو نمایید. احترام به سلامت شما تعهد ماست.شهرت کینوا در سراسر جهان رو به  افزایش است و در ایران نیز بسیاری از مردم به سمت استفاده از این گیاه ترغیب شده اند. کینوا با توجه به جایگاهی که در ایران و در جهان دارد به زودی بازار های داخلی را تحت الشعاع قرار داده و مردم استقبال بی نظیری از این گیاه می کنند.


با گسترش بازار های داخلی افراد بسیاری به عرضه ی کینوا روی می آورند و این موضوع سود آوری بسیار مطلوبی برای عرضه کننده گان کینوا خواهد داشت.
لذا به مردم عزیز ایران این نکته را یاد آور می شویم که برای خرید کینوا از مراکز و فروشگاه های معتبر استفاده نمایند و دقت لازم را به برند های معتبر داشته باشند زیرا برند های تقلبی کینوا نیز در حال گسترش است که مجوزات وزارت بهداشت را نیز ندارند. بدین سان در این سایت به معرفی و عرضه ی برند های اصل کینوا در ایران می پردازیم.
کینوا ایرانی که در این مجموعه به صورت تخصصی بر روی آن کار شده است دارای مجوزات وزارت بهداشت، پروانه ی بهره برداری و سیب سلامت می باشد. قیمت بهترین برند های کینوا و سایر محصولات گیاهی را از معتبر ترین مراکز عرضه کننده محصولات گیاهی استعلام نمایید.