خرید عمده کینوا برای تولید انواع سالاد نیمه آماده

کینوا

خرید عمده کینوا برای تولید انواع سالاد نیمه آماده از کدام مجموعه معتبر ممکن است؟ کینوا دانه ای شبه غلات است و یک منبع عالی از پروتئین و اسید آمینه های ضروری، کربوهیدرات ها و چربی های مفید می باشد. این دانه از ارزش غذایی فوق العاده بالایی برخوردار است. استفاده از آن در انواع غذا ها و سالاد های آماده و نیمه آماده رایج می باشد. حال برای خرید عمده کینوا باید به سراغ چه منابعی برویم؟ آیا از کینوا برای تولید سالاد نیمه آماده نیز می توان استفاده کرد؟ آیا ماندگاری آن در غذا های نیمه آماده دست خوش تغیرات نمی شود؟

ویژگی های دانه کینوا برای انواع سالاد نیمه آماده

سالاد کینوا سالادی است که در بین مردم ایران نام آن کم تر به گوش می رسد، اما یکی از پر طرفدار ترین و لذیذ ترین سالاد ها می باشد که برای گروه های سنی مختلف قابل مصرف و مفید است. این دانه پر خاصیت به دلیل نداشتن گلوتن برای افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند یا رژیم غذایی فاقد گلوتن دارند، بسیار مفید است. همچنین با داشتن اسید های چرب مفید، به کاهش کلسترول خون کمک می کند.خرید سالاد کینوا امروزه جزو تقاضاهای چالش برانگیز مردم شده است.

 کینوا برای افراد دیابتی و کسانی که دچار فشار خون نیز هستند بسیار مفید می باشد. برای داشتن سالاد کینوا و پختن این دانه مفید فقط کافیست آن را یک نوبت شست و شو دهید و همانند برنج با آب به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزید تا نرم شود و آن زمان اماده سرو است. دانه کینوا چون طعم خاصی ندارد، می توان آن را در هر وعده غذایی جای داد. از این غله مفید می توان در صبحانه، ناهار و شام همچنین در غذا هایی مانند سالاد، سوپ، برنج های مخلوط و … استفاده کرد.

کینوا

انواع کینوا سفید و سه رنگ

از لحاظ ارزش غذایی، دانه های کینوا تفاوت چندانی با هم ندارند وهمه آن ها غنی از انواع ویتامین، پروتئین، اسید های چرب مفید بدن و مواد معدنی چون منگنز، منیزیم، مس و روی می باشند. می توان گفت کینوا سفید همانند برنج می باشد، با این تفاوت که خیلی سریع تر از برنج پخته می شود. در مورد کینوا قرمز هم می توان گفت که این دانه پس از پخت، رنگ آن قرمز متمایل به قهوه ای می شود. دانه های کینوا دارای عطر و طعم خاص خود هستند و پس از پخت عطر و بوی آن دوچندان می شود و تنها تفاوتی که پس از پخت بین سه رنگ دانه ایجاد می شود این است که کینوا سفید نسبت به دو رنگ اصلی دیگر دارای بافت نرم تری است و بیشتر برای سالاد ها و غذا های نیمه آماده استفاده می شود.

در کشور پرو مصرف کینوا بسیار رایج می باشد. این شبه غله مفید برای تزئین انواع سالاد بسیار مناسب است. کینوا سفید پخته شده می تواند جایگزین مناسبی برای برنج باشد. دانه کینوا سیاه در بین سه رنگ کینوا دارای بیشترین عطر و طعم می باشد و نسبت به دو رنگ دیگر کمی زبر می باشد. همچنین کینوا سیاه پوسته ضخیم تری نسبت به دو کینوا دیگر دارد، اما کینوا سفید و قرمز نرم تر می باشند و این خاصیت موجب می شود حین پخت آب بیشتری در خود جای دهند و ترد تر باشند.

مجوزات بهداشتی دانه و آرد کینوا

یکی از مزیت هایی که دانه های کینوا دارد این است که پس از ارد کردن دانه خواص آن از بین نمی رود و املاح و مواد معدنی در آن باقی میماند. از آرد کینوا استفاده های زیادی میشود مخصوصا در صنایع قنادی و شیرین پزی. از آرد کینوا برای تهیه انواع غذا ها مانند سوپ، آش، نان و … استفاده کرد. کینوا گیاهی است که در شرایط سخت و خاک های فقیر هم می تواند رشد کند. سازگاری این گیاه با مناطق کم آب یکی از شاخصه هایی است که آن را نسبت به گیاه های دیگر متمایز می سازد.

یکی دیگر از عواملی که مرتبه این گیاه را بالا می برد این است که میتواند در شرایط آب و هوای نیمه خشک هم رشد کند و پرورش یابد. این گیاه در برابر تنش های خاک میتواند پایدار باشد تنش هایی چون شوری خاک، اسیدیته خاک، خشکسالی و ارتفاع.

کینوا

خرید عمده و تناژ کینوا برای کارخانه های تولیدی

خرید عمده و تناژ بالای کینوا برای بسیاری از کارخانه های تولیدی نظیر خوراک دام، کارخانه های تولید دارو و استفاده های صنعتی امروزه رواج پیدا کرده است. استفاده کینوا به عنوان خوراک دام و همچین علوفه سبز برای گاو ها و گوسفندان انجام می شود. همچنین برای مرغداری ها نیز کاربرد دارد. در نتیجه خرید عمده آن برای دامداری ها و مرغداری ها بسیار مفید است. گیاه کینوا خواص درمانی نیز دارد و از ساقه آن برای درمان انواع زخم ها و تورم ها و همچنین عفونت های دستگاه گوارشی و مجاری ادراری استفاده می کنند. همین امر موجب خرید عمده این محصول می شود. کینوا گیاهی است که دارای کلسیم زیادی است و از این رو برای پوکی استخوان ها و سلامت دندان ها مفید می باشد.

کینوا به دلیل داشتن املاح زیاد باعث جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی می شود. همچنین این گیاه برای افراد مبتلا به سلیاک مفید است چون فاقد گلوتن است. کینوا برای کودکان و سالمندان به دلیل داشتن ارزش تغذیه ای بسیار بالا توصیه می‌شود. ساپونین ماده ای است که به نفوذ پذیری روده برای دریافت بهتر دارو ها کمک می کند و کینوا حاوی مقدار قابل توجهی ساپونین می باشد. از این رو استفاده از آن برای صنایع داروسازی بسیار مفید است. نشاسته کینوا دارای نقطه انجماد بالایی می باشد، از این رو برای صنایعی چون داروسازی، صنایع تولید لوازم آرایشی، خمیر دندان، کاغذ سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد. ارزش غذایی بالای این محصول باعث ایجاد تقاضا جهت خرید سالاد کینوا شده است.

خرید و فروش انواع کینوا در کشور

دانه های کینوا انواع مختلفی دارد که شامل سفید، قرمز، سیاه و رنگ های فرعی کرم، زرد و صورتی می باشد. زادگاه این دانه پر خاصیت مربوط به ایران نمی شود، ولی اخیرا کشت و کار آن در ایران ترویج یافته است. گیاه کینوا در اصل دانه ای وارداتی است اما در داخل کشور هم تولید می شود. امروزه خرید و فروش آن در سطح کشور بسیار دیده می شود، که هم به صورت جزئی و هم به صورت کلی می باشد. همچنین ارگان های زیادی در سطح کشور اخیرا به تجارت کینوا پرداخته اند.

 این دانه به دلیل خاصیت های مفیدی که دارد جدیدا در رژیم غذایی مردم جایگاه خاصی پیدا کرده است، لذا از این رو خرید و فروش آن در کشور رونق زیادی پیدا کرده است.خرید سالاد کینوا یکی از موارد مهم در این زمینه است. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا، اولین تولید کننده کینوا در ایران می باشد. این مجموعه توانایی تامین کینوا برای صنایع مختلف را دارد. علاقه مندان جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه ایلیا می توانند با شماره های موجود در سایت تماس بگیرند.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *