آیا کینوا برای لاغری خوبه

کینوا

در پاسخ به سوال که ایا کینوا برای لاغری خوبه، می توانیم پاسخ مثبت بدهیم؟ کینوا برای قرارگیری در رژیم غذایی به چه صورت مصرف شود تا بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد؟ آیا دانه کینوا در کنار خواص فوق العاده‌ای که دارد، می‌تواند برای سلامتی مضر باشد؟ برای رسیدن به پاسخ تمام این سوالات، همراه ما باشید.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری

کینوا یک دانه گیاهی است که خواص غذایی بسیار زیادی دارد و به عنوان یک غذای کامل شناخته شده است. یکی از استفاده‌های این دانه در روند لاغری می باشد. از آنجایی که کینوا سرشار از فیبر می باشد بعد از مصرف باعث ایجاد سیری طولانی مدت می گردد و این موضوع باعث می‌شود که از پرخوری جلوگیری به عمل آید و در نتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد. دانه کینوا به طور خود به خود باعث کاهش وزن نمی‌گردد، اما مصرف آن می‌تواند رسیدن به هدف کاهش وزن را راحت‌تر کند.

این دانه سرشار از پروتئین و همچنین فیبر است و با ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌تواند در کنترل وزن تاثیر گذار باشد. بنابراین در رژیم‌های غذایی یک گزینه بسیار منحصر به فرد محسوب می‌شود. از طرفی دانه کینوا طعم به خصوصی ندارد و اضافه کردن آن به انواع غذا هیچگونه مشکلی در طعم کلی غذا ایجاد نخواهد کرد. بنابراین برای استفاده افراد با مزاج‌های گوناگون مناسب است.

مضرات کینوا چیست

کینوا یا خاویار گیاهی سرشار از پروتئین و فیبر و املاح مورد نیاز بدن است و گلوتن ندارد. این دانه که به خانواده اسفناج‌ها شباهت دارد. دارای خواص و ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی است که در طب سنتی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و در کنترل و درمان بسیاری از مشکلات جسمی تاثیر گذار است. اما دانه کینوا همانند همه مواد غذایی باید به میزان مناسبی مصرف شود. در واقع زیاده روی در مصرف مواد غذایی می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند.

در برخی از افراد ممکن است مصرف کینوا باعث ایجاد حساسیت شود و نفخ و یا درد شکم را به همراه داشته باشد. کینوا دارای اگزالات می‌باشد.، این موضوع جذب کلسیم را کاهش می‌دهد و حتی می‌تواند در افرادی که مستعد تشکیل سنگ کلیه هستند این روند را برای آنها تسریع کند. پوسته رویه دانه کینوا یک پوسته سخت و سمی به نام ساپونین می‌باشد که طعم تلخی دارد و باید قبل از مصرف جدا شود. در غیر این صورت باعث ایجاد ناراحتی و درد معده خواهد شد. با شناخت این موارد و قرار دادن صحیح کینوا در رژیم غذایی می‌توان از خواص منحصر به فرد این دانه ارزشمند بهره برد.

کینوا

ایا کینوا سفید برای لاغری خوبه

در پاسخ به این سوال که کینوا برای لاغری خوبه؟ یا نه می‌توان گفت بله. این دانه مغذی به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان انرژی بدن را تأمین می‌کند. از طرفی فیبر و پروتئین سرشار این دانه باعث ایجاد سیری طولانی مدت می‌گردد و روند لاغری را تسریع می‌بخشد. بنابراین علاوه بر کمک به روند کاهش وزن، انرژی بدن را نیز حفظ خواهد کرد. همچنین از آنجایی که سطح قند خون را کنترل می‌کند برای افراد دیابتی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. بنابراین کینوا سفید همانند سایر انواع کینوا می تواند در روند کاهش وزن کمک ویژه‌ای داشته باشد.

رژیم غذایی با کینوا

دانه کینوا از آن دسته از مواد غذایی است که بدون هیچگونه مشکلی می‌تواند در رژیم غذایی روزانه ما قرار بگیرد. این دانه ارزشمند مورد توجه گیاهخواران قرار گرفته و به دلیل خاصیت گیاهی که دارد، می‌تواند مواد مغذی را وارد بدن کند. همچنین دانه کینوا برای افرادی که نسبت به گلوتن حساسیت دارند یا مبتلا به بیماری سلیاک هستند، یک انتخاب صحیح است. از آنجایی که طبع معتدلی دارد هم برای افراد با طبع سرد و هم برای افراد با طبع گرم توصیه می‌شود. و معمولاً باعث ایجاد هیچ گونه حساسیتی نخواهد شد.

قرار دادن دانه کینوا در رژیم غذای کودکان یک انتخاب هوشمندانه است. مخصوصاً برای کودکانی که از مصرف گوشت پرهیز می‌کنند، انتخاب ویژه‌ای است. چرا که پروتئین مورد نیاز بدن آنها را تامین خواهد کرد. همچنین نگرانی والدینی که فرزندانشان به مصرف لبنیات حساسیت دارند را در مورد کمبود کلسیم برطرف کرده است، چرا که کینوا این نیاز بدن را  نیز تامین می‌کند. دانه کینوا یک غذای جادویی است که به آن سوپرفود نیز گفته می‌شود و این نشان می‌دهد که مجموعه تمام مواد مورد نیاز بدن می‌باشد.

کینوا

کالری ۱۰۰ گرم کینوا پخته

به طور کلی کالری واحدی است که میزان انرژی را می‌سنجد. در واقع نشان دهنده مقدار انرژی هر ماده غذایی می‌باشد در هر ۱۰۰ گرم کینوا پخته،  حدود ۱۲۰ کالری یافت می‌شود.

ایا کینوا سه رنگ برای لاغری خوبه

به طور کلی دانه کینوا سه رنگ نیز مانند کینوا سفید تمام خواص ویژه و مغذی را دارد. تفاوتی که با کینوا سفید دارد، در نتیجه نهایی طبخ و بافت نهایی آن می‌باشد که نوع سفید به تنهایی بافت نرمی دارد و هضم آن آسان‌تر می‌باشد. اما کینوا سه رنگ از آنجایی که ترکیبی از هر سه رنگ آن می‌باشد، می‌توان گفت بافت متفاوت‌تری دارد.

برای مثال نوع قرمز آن بافت سفتی دارد و بعد از طبخ در زیر دندان حس می‌شود. در مجموع می‎توان گفت ویژگی‌های غذایی آنها در رژیم لاغری تاثیر گذار است. همانند کینوا سفید باعث ایجاد سیری طولانی مدت و در نتیجه کمک به جلوگیری از کم‌خوری خواهد شد.

قیمت فروش محصولات کینوا برای فروشگاه‌های کشور

برای تهیه انواع کینوا میتوانید از طریق سایت مجموعه ایلیا اقدام نمایید. این شرکت موفق شده است محصولات کینوا را بدون واسطه دریافت کند. پس از فرآوری‌های بهداشتی و کنترل کارشناسان متخصص، کینواهای بررسی شده را با مجوز بهداشتی روانه بازار کند. قیمت تعیین شده برای کینوا از طریق این شرکت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. از آنجایی که هیچگونه واسطه‌ای درگیر این فعالیت‌ها نبوده، با بهترین قیمت ممکن به دست خریداران و فروشگاه‌های سراسر کشور می‌‌رسد.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *