خرید و فروش کینوا قرمز برای پخش و بسته بندی

کینوا

برای استعلام قیمت خرید و فروش کینوا قرمز برای پخش و بسته بندی به کدام مجموعه مراجعه کنیم؟ کینوا در رژیم غذایی چه خواصی دارد؟ نوع قرمز کینوا چه ویژگی‌هایی دارد؟ با مراجعه به مراکز معتبر می‌توانیم کینوا با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنیم.

دانه كينوا چيست؟

کینوا یک گیاه منحصر به فرد و کهن می‌باشد و یکی از سالم‌ترین منابعی است که انسان تا به امروز مصرف کرده است. این دانه گیاهی شبه غله می‌باشد و سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین، فیبر، آمینو اسید، امگا3، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم و… می‌باشد. این دانه ارزشمند به صورت بومی متعلق به آمریکای جنوبی می‌باشد اما رفته‌رفته کشت و تولید آن در سراسر جهان و همچنین ایران رواج پیدا کرد.

دانه کینوا می‌تواند جایگزین برنج و گندم قرار بگیرد و برای مصرف گیاهخواران و افراد دارای رژیم‌های غذایی متفاوت، بسیار محبوب می‌باشد. این دانه ارزشمند فاقد گلوتن می‌باشد و جزو معدود دانه‌هایی است که تمامی اسید آمینه‌های ضروری بدن را دارد. دانه کینوا جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد و به صورت خام و پخته قابل مصرف است. این دانه در انواع سوپ، سالاد، خوراک، صبحانه‌های مغزی، پلو، خورشت و همچنین در تهیه انواع نان، شیرینی، بیسکوئیت، فرنی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانند برنج پخته می‌شود و می‌تواند جایگاه فوق‌العاده‌ای در سبد غذایی خانواده‌ها داشته باشد. کینوا یا خاویار گیاهی به دلیل خواص فوق العاده این دانه در جهت پیشروی در رژیم‌های لاغری، بسیار کارساز می‌باشد و به طور کلی یک دانه سرشار از مواد غذایی و مورد نیاز بدن است.

کینوا

انواع رنگ‌های کینوا در ایران

دانه کینوا در سه رنگ قرمز، سفید و سیاه در ایران کشت می‌شود. دانه سفید رنگ کینوا که کمی شبیه به رنگ زرد می‌باشد، از محبوبیت بیشتری برخوردار است، چرا که بعد از پخت بافت نرمی دارد و طعم آن نسبتاً شیرین است و مورد توجه کودکان و بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

دانه قرمز رنگ کینوا بعد از پخته شدن تبدیل به رنگ قهوه‌ای می‌شود، همچنان بافت خود را حفظ کرده و به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در انواع سالادها می‌باشد. کینوا سیاه نیز به همین شکل بافت قبل از پخت خود را نگه می‌دارد و طعم آن از نوع سفید، شیرین‌تر است. اما به طور کلی بافت کینوا سیاه و قرمز بعد از طبخ در زیر دندان حس می‌شود و کینوا سفید دارای بافت نرمی می‌باشد.

قیمت کینوا قرمز و سیاه عمده و غیر تراریخته

به طور کلی در ایران سطح زیر کشت کینوا سفید از دو نوع سیاه و قرمز بیشتر است اما مصرف کینوا سیاه و قرمز نیز طرفداران ویژه خود را دارد و در انواع سالاد و غذاهای ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که کشت و برداشت محصول کینوا در شرایط سخت امکان پذیر است و یک گیاه مقاوم به کم آبی است و در مجموع گیاه قانعی محسوب می‌شود، تولید و همچنین مصرف آن از توجه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

خاویار گیاهی خوش هضم می‌باشد و می‌تواند از نظر غذایی نیازهای جسمی و غذایی افراد را تامین نماید. مجموعه ایلیا به عنوان تنها مجموعه‌ای که دانه های کینوا را در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه تولید و روانه بازار می‌کند، با افتخار محصولات را به صورت غیر تراریخته و کاملا ارگانیک و سالم به دست مصرف کنندگان می رساند.

محصولات تهیه شده در مجموعه ایلیا با دریافت مجوز بهداشتی و غیر تراریختگی با بهترین کیفیت و قیمت به صورت تناژ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. برای برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان متخصص مجموعه ایلیا می‌توانید از راه‌های ارتباطی ثبت شده در سایت مجموعه استفاده نمایید و محصولات کینوا را با بهترین قیمت و کیفیت و به صورت غیر تراریخته به صورت عمده تهیه کنید.

کینوا

خواص و فواید جوانه کینوا سفید و سیاه در طب سنتی

خواص و فواید دانه کینوا بر هیچ کس پوشیده نیست. این گیاه ارزشمند به صورت خام و پخته و به صورت جوانه قابل مصرف می‌باشد. جوانه کینوا سفید و سیاه توجه بسیاری از افراد را در طب سنتی به خود جلب کرده است و این موضوع به خاطر خواص فوق‌العاده این محصول مغذی می‌باشد. همانطور که ذکر کردیم کینوا در سه رنگ سفید، سیاه و قرمز تولید می‌شود.

این سه رنگ از لحاظ مواد غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما از نظر نتیجه نهایی پخت با یکدیگر متفاوت‌اند. بنابراین باتوجه به نتیجه نهایی برای استفاده در سوپ و سالاد، استفاده در خورشت، به صورت پخته شده، استفاده از جوانه کینوا در سالاد و خوراک‌های مختلف، یکی از این سه رنگ استفاده می‌شود. این گیاه مغذی برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند

  •  دیابت
  •  فشار خون
  •  سنگ کلیه
  •  بیماری‌های قلبی و عروقی
  •  یبوست
  •  مشکلات دستگاه گوارش
  •  دردهای میگرنی

و … بسیار پر اهمیت است و در بهبود شرایط پوست و مو در تهیه انواع ماسک‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسانی که از طب سنتی پیروی می‌کنند می‌توانند جوانه کینوا سفید و سیاه را در رژیم‌های غذایی متفاوت خود قرار بدهند و مناسب‌ترین نتیجه را دریافت کنند.

مقادیر بالای پروتئین و مواد معدنی و ویتامین‌ها در این محصول به رشد و بهبود شرایط جسمی کودکان کمک می‌کند و انرژی مورد نیاز بدنشان را تامین می‌نماید. همچنین استفاده از کینوا در ترکیبات مناسب، می‌تواند یک غذای فوق العاده برای مادران باردار و شیرده باشد و به طور کلی محدودیتی از نظر شرایط سنی ندارد.

کینوا

کاربردهای دانه کینوا در صنایع تبدیلی

امروزه صنایع تبدیلی جایگاه ویژه‌ای را در تمام جهان پیدا کرده است و پیدا کردن مواد غذایی جدید و با خواص بالا یکی از اهداف بزرگ این صنایع شده است. با شناخت خواص فوق العاده دانه کینوا یا همان خاویار گیاهی، بسیاری از صنایع تبدیلی برای بهبود خروجی خود به سمت دانه کینوا می‌روند.

این محصول در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این صنایع در صنعت صابون سازی می‌باشد. پوسته سخت دانه کینوا که قبل از مصرف توسط مراکز تولیدی و به صورت بهداشتی جدا می‌گردد، یک پوسته سخت و سمی است که ساپونین نام دارد. ساپونین خاصیت صابونی شکل دارد و در تهیه صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محصولات دانه کینوا آرد کینوا می‌باشد که در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روز به روز در حال توسعه می‌باشد.

به طور کلی دانه کینوا دارای دو قسمت درمان و تغذیه می‌باشد. در بخش مرتبط با درمان از کینوا و محصولات آن مانند آرد برای استفاده افراد مبتلا به سلیاک، دیابت، فشار خون و … استفاده می‌گردد. این موضوع در بخش تغذیه نیز گسترش پیدا کرده است بنابراین کارخانه‌های صنایع تبدیلی برای بهبود محصولات تولیدی خود به سمت این دانه ارزشمند که دارای خواص ویژه غذایی و انرژی می‌باشد، رفته‌اند.

  •  کارخانه‌جات تهیه کیک و کلوچه
  • کارخانه های تولید گوشت گیاهی
  •  تهیه ماکارونی و پاستا
  • تولید سس
  •  کارخانه‌جات تهیه غذاهای آماده و کنسرو
  •  کارخانه لبنیات
  • کارخانه تهیه شیرینی و انواع شکلات و … از جمله کارخانه‌هایی هستند که نسبت به استفاده از کینوا اقدام کرده‌اند.
کینوا جو دوسر

قیمت خرید و فروش کینوا قرمز برای پخش و بسته بندی

همانطور که ذکر کردیم نوع قرمز کینوا، بافت خود را پس از پخت حفظ می‌کند و برای استفاده در انواع سالاد و خوراک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دانه ارزشمند توسط مجموعه ایلیا به صورت ارگانیک و با ارائه مجوزهای بهداشتی بسته‌بندی و آماده پخش می‌شود.

بنابراین هایپر مارکت‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و …می‌توانند برای تهیه این محصول از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت ایلیا اقدام نمایند. لازم به ذکر است که قیمت این محصولات بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. به طور کلی تهیه، تولید و بسته بندی محصولات کینوا، از ۰ تا ۱۰۰ توسط خود مجموعه ایلیا صورت می‌گیرد. بنابراین هیچ گونه هزینه اضافی به محصول نهایی تعلق نخواهد گرفت.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *