خواص آرد چاودار + قیمت خرید

سبوس آرد

خواص آرد چاودار + قیمت خرید آن از جمله اطلاعات ارزشمند است که به تصمیم­ گیری صحیح دست‌­اندرکاران صنعت پخت نان در انتخاب آرد مناسب و مغذی کمک شایانی می­کند. سایت شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا مفتخر است که در بستری مناسب اقدام به جمع‌­آوری و انتشار این اطلاعات مفید کرده است.

نان چاودار بهتر است یا نان جو

چاودار غله­‌ای قدیمی است که از نظر ظاهری شبیه گندم است. آرد چاودار از آرد گندم تیره‌­تر است و در پخت انواع نان از آن استفاده می­‌شود. آرد چاودار گلوتن ندارد و برای پخت نان چاودار به آرد آن آرد گندم اضافه می­‌کنند. هرچند نان چاودار سنتی از آرد خالص چاودار تهیه می­‌شود.

نان چاودار سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین­‌های گروه B است. بعد از خوردن نان چاودار سطح انسولین خون خیلی کم افزایش می­‌یابد و همین امر سبب از بروز چاقی جلوگیری می­‌کند؛ همچنین احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌­دهد. نان چاودار به دلیل نداشتن گلوتن مناسب تغذیه افرادی است که دچار بیماری سلیاک هستند.

نان جو نیز جزء نان­‌های مغذی و پرفایده محسوب می‌­شود. این نان سرشار از فیبر و مواد معدنی است و در کاهش سطح کلسترول مضر خون مؤثر است. اما به دلیل وجود گلوتن در آرد نان جو، مصرف آن برای بعضی از افراد غیرممکن است.

چاودار

خرید آرد چاودار تهران و سایر شهرها

آرد چاودار از آسیاب دانه چاودار به دست می‌­آید. رنگ آرد چاودار از آرد گندم تیره‌­تر است و مواد مغذی بیشتری دارد. کربوهیدرات در این نان از تشکیل ماتریکس گلوتن جلوگیری می‌­کند و در نتیجه نان چاودار کم‌حجم‌تر است. آرد چاودار در سه نوع سبک، متوسط و تیره به بازار عرضه می‌­شود که تفاوت این سه نوع در میزان سبوس آنهاست. برای خرید آرد چاودار در تهران و سایر شهرهای کشور می­‌توانید از سایت این مرکز اقدام نمایید.

خریدار آرد روگن

آرد روگن همان آرد چاودار است و روگن نام تجاری این آرد در کشور آلمان است. در کشور آلمان نسبت به­‌تمامی کشورهای جهان آرد روگن مصرف بیشتری دارد. در ایران نام تجاری این آرد، چاودار است و که به دلیل خواص بسیار موردتوجه خریداران آردهای مغذی قرار گرفته است.

آرد روگن در تهیه نان­‌های مغذی و بیسکویت‌های رژیمی استفاده می‌­شود. خریداران آرد روگن می‌­تواند بسته به میزان آرد موردنیاز خود از مراکز فروش این آرد یا سایت‌­های معتبر در این زمینه، اقدام به تهیه این محصول کنند.

مضرات و خواص آرد و نان چاودار

نان چاودار بسیار مغذی است و در دسته محصولات فراسودمند قرار می‌­گیرد. کالری کم و فیبر زیاد نان چاودار به کاهش وزن کمک می‌­کند. علاوه بر این فیبر زیاد این نان سبب پیشگیری از بروز سنگ صفرا و افزایش متابولیسم بدن می­‌شود. شاخص گلوکوز در این نان بسیار پایین است و مصرف مداوم آن سبب کنترل سطح قند خون می­‌شود. همچنین کلسترول پایین نان چاودار باعث می­‌شود در اثر گنجاندن آن در سبد غذایی خود به تقویت و سلامت قلبتان کمک ویژه‌­ای کنید.

درست است که نان چاودار را بدون گلوتن می­‌خوانند اما به نان‌­های چاودار مدرن کمی آرد گندم اضافه می‌­کنند تا بافت نان بهتر شود؛ پس اگر به گلوتن حساسیت دارید در مصرف آن بسیار دقت کنید. همچنین چون تاکنون تحقیقات گسترده‌­ای در مورد اثر نان چاودار بر زنان در دوران بارداری و شیردهی نشده است، توصیه می­شود این افراد از مصرف نان چاودار پرهیز کنند.

چاودار

نان تست چاودار چیست

نان را می‌­توان اصلی‌­ترین ماده غذایی سفره هر خانواده ایرانی دانست. ازآنجاکه نان­‌های سنتی کیفیت یکسانی ندارند و میزان هدررفتن آنها زیاد است، ترجیح این است که مصرف نان­‌های صنعتی رواج بیشتری پیدا کند. ازاین­رو امروزه نان تست به یکی از اقلام مورد مصرف مردم تبدیل شده است.

دراین‌بین تولیدکنندگان نان­‌های صنعتی می‌­کوشند با تغییر آرد موردنیاز برای پخت نان، محصولات خود را از نظر غذایی ارزشمندتر کنند. نان تست چاودار یک نان صنعتی باارزش غذایی بسیار بالاست که موردتوجه مصرف­‌کنندگان قرار گرفته است. مصرف مداوم نان تست چاودار می‌­تواند در کاهش وزن و جوان­سازی پوست و رشد مو مؤثر باشد.

خواص آرد چاودار یا روگن چست + قیمت

آرد روگن با نام تجاری آرد چاودار، از جمله آردهای جدید و فراسودمند در بازار ایران است. این آرد منبع غنی فیبر، فسفر، منیزیوم، روی، آهن، ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم و فولات است. تجمع این همه مواد مغذی در این آرد سبب شده است که خواص پیشگیرانه و درمانی زیادی برای فرآورده‌­های آرد روگن گزارش شود. کمک به کاهش وزن، پیشگیری از بروز سنگ صفرا، پیشگیری و درمان دیابت نوع 2، تقویت قلب، افزایش متابولیسم بدن، خاصیت ضدالتهابی و پیشگیری از سرطان جزء خواص بی‌شمار این آرد برشمرده می­‌شوند.

گیاه چاودار در مناطق با آب و هوا­ی مختلف رشد می‌­کند و با خاک­‌های فقیر هم سازگاری دارد. در نتیجه می­‌توانیم شاهد افزایش تولید آرد روگن در صنعت باشیم که در کاهش قیمت نهایی آن نسبت به آرد گندم اثرگذار است. برای استعلام قیمت آرد روگن در اوزان مختلف و به‌صورت بسته­‌بندی و عمده می­‌توانید با کارشناسان این مرکز ارتباط برقرار کرده و درخواست مشاوره تخصصی رایگان نمایید.

چاودار

طرز تهیه نان با آرد چاودار

برای طبخ نان چاودار نیاز به مواد زیر است:

  • نصف فنجان آرد چاودار
  • زیره سبز، نمک، نشاسته ذرت و مخمر هر کدام نصف قاشق چایی‌خوری
  • دو فنجان آب گرم
  • سه فنجان آرد گندم یا آرد جو

در مرحله اول آرد گندم، آرد چاودار، نمک، زیره سبز و مخمر را در یک ظرف با هم مخلوط می‌کنیم. سپس به‌آرامی به آن آب اضافه کرده و هم می­‌زنیم تا خمیری نرم به دست آید. روی خمیر یک پارچه نخی نم­دار می­‌کشیم و اجازه می­دهیم ۲ ساعت بماند تا خمیر ورآمده و نان پوک شود.

در مرحله دوم از خمیر چند گلوله کوچک درست کنید و با وردنه هر گلوله را به‌صورت ورقه‌های نازک درآورید. نشاسته ذرت و آب را با هم مخلوط کرده و به مدت ۴۵ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. ورقه‌­­های نازک خمیر را داخل سینی فر بگذارید. حالا مخلوط نشاسته و آب را بر روی نان بمالید. اکنون نان چاودار آماده پختن است. لازم است که نان­‌ها به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بمانند (فر باید از قبل به مدت ۵ دقیقه روی دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم شده باشد).

آرد چاودار از کجا بخریم

صاحبان کارگاه­‌های تولید نان­‌های فانتزی که علاقه­‌مند به اضافه‌کردن نان روگن به لیست محصولات خود هستند می‌­توانند با تماس تلفنی از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره‌­­مند شوند. این مرکز آماده ارائه خدمات به تمام خریداران آرد چاودار چه برای مصرف در صنعت و چه برای مصارف خانگی می‌­باشد.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *