خرید تضمینی کینوا از کشاورز با بهترین قیمت

کینوا

خرید تضمینی کینوا از کشاورز با بهترین قیمت از چه طریق امکان پذیر است؟ پیشنهاد خرید تضمینی کینوا از کشاورز با بهترین قیمت را کدام مرکز ارائه می‌دهد؟ آیا کشت کینوا در مزارع ایران صرفه اقتصادی دارد؟ زمان کاشت و میزان برداشت دانه کینوا در ایران چگونه است؟ کدام مرکز محصول کینوا را به‌صورت تضمینی از کشاورز خریداری می‌کند؟

صرفه اقتصادی کشت کینوا در ایران

کینوا گیاهی یک‌ساله است که معمولاً برای مصرف دانه آن کشت می‌شود؛ اما گاهی برگ‌های آن نیز به‌صورت تازه یا پخته مصرف می‌شود. گیاه‌شناسان معتقدند که سرزمین مادری کینوا کشورهای بولیوی، شیلی و پرو است و قدمتی پنج‌هزارساله دارد. دانه این گیاه بسیار مغذی و سرشار از مواد معدنی مختلف، انواع ویتامین‌ها، پروتئین و فیبر می‌باشد. ازاین‌رو به دانه کینوا خاویار گیاهی می‌گویند.

در سال های قبل مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال کشور اقدام به واردکردن نوعی از بذر کینوا به داخل کشور نمود. این مؤسسه به‌صورت آزمایشی بذر کینوا را در کرج و برخی از شهرستان‌های دیگر کاشت و پرورش داد. متأسفانه در آن زمان کشت گیاه کینوا نتایج موفق آمیزی نداشت و تحقیقات بر روی آن متوقف شد.

در سال ۱۳۸۷، مجدداً محققان ایرانی اقدام به کشت بذر کینوا بومی کشور بولیوی در داخل کشور کرده‌اند. خوشبختانه این بار تحقیقات نتایج مثبتی به بار آورد و امروز شاهد هستیم که در اکثر مزارع استان‌های کشور کشاورزان می‌توانند ارقام بسیار پربازده ای از بذر کینوا را کشت نمایند.

کینوا گیاهی بسیار مقاوم است که در شرایط آب‌وهوایی مختلف می‌روید؛ به شوری خاک حساسیت ندارد و مصرف آب این گیاه نیز نصف نیاز آبی گندم است. درنتیجه کشاورزان می‌توانند با کشت این محصول ۲ تا ۳ برابر کشت گندم و سایر غلات سودآوری داشته باشند. این گیاه آفت خاصی ندارد و تقریباً پرورش آن ساده است.

کینوا

تولید کننده کلان کینوا در ایران

کینوا محصولی نو پا در کشور محسوب می‌شود که توجه بسیاری از متقاضیان و مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است. با توجه به ارزش غذایی بالا و سلامت ویژه این دانه گیاهی، بسیاری از تولیدکنندگان در صنایع گوناگون از جمله تولید نان و بیسکوئیت و غذاهای نیمه آماده و رژیمی و … تشویق به استفاده از کینوا در تولیدات خود شده اند.

به همین دلیل برای استفاده از کینوا به خرید فله و در تناژ بالا احتیاج دارند. چرا که در این صورت هم خریدی مقرون به صرفه تر را تجربه می‌کنند  و هم با مشکل استفاده از محصول در بازه زمانی طولانی مواجه نخوهند شد. کلیه این تولیدکنندگان و خریداران برای تهیه کینوا باید با تولیدکنندگان کلان و متخصص در کشور آشنا شوند.

اگرچه کینوا سفید توسط مراکز متعدد تولید می‌شود، اما نیاز است مرکزی شناسایی شود که تمام مجوز های بهداشتی را داشته و مجهز به فضای کارخانه ای باشد. از طرفی این مرکز تنها مجموعه ای است که کینوا قرمز و سیاه را فراوری و تولید می‌کند. پس به تولیدکننده کلان کینوا در کشور تبدیل شده است.

مقدار بذر کینوا در هکتار

کشاورزان برای سرمایه گذاری روی کینوا و کشت آن باید با موارد متعدد قبل از کشت آشنا باشند. یکی از مهم ترین این موارد تعیین میزان بذر مصرفی در هکتار است. به طور کلی در هر هکتار به 8 الی 10 کیلوگرم بذر کینوا احتیاج است که با توجه به شرایط آب و هوایی و خاکی ایران، نهایتا عملکردی برابر با میانگین 3 تن را به همراه خواهد داشت. البته این مقدار با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک هر منطقه که با یکدیگر متفاوت هستند، متغیر می‌باشد.

دوره رشد کینوا

کینوا همانند گندم و جو به صورت سنتی رشد نمی‌کند. کینوا یک گیاه یک ساله است و برای شروع جوانه زنی به طور کلی 4 الی 5 روز به زمان احتیاج دارد. در صورت تامین نیاز نوری و آبی مناسب برای این گیاه ارزشمند، پس از 90 الی 120 روز قابل برداشت می‌باشد. کینوا برای رشد به نور کامل احتیاج داشته و برای آبیاری به اطلاعات دقیق نیاز دارد.

در واقع در دوره رشد خود، در طول دوره خشک، گاه و بی گاه به آبیاری احتیاج دارد. اگر چه کینوا گیاهی قانع و مقاوم به خشکی است؛ اما در شرایط خاک بارور و مناسب، عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان می‌دهد. برگ های کینوا خوراکی بوده و به صورت پخته و در سالاد قابل مصرف است. به این نکته توجه داشته باشید که ابعاد و سایز کینوا برای رشد و کشت در گلدان و ظرف به هیچ عنوان مناسب نیست.

کینوا

تفاوت بذر و دانه کینوا چیست

بذر کینوا باید از ارقام پر بازده انتخاب شود و کاملا سالم باشد. در این صورت می‌تواند در دسترس کشاورزان قرار بگیرد. این مرکز آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه کرده و نهایتا بذر کینوا وارد مرحله کشت و رشد می‌شود. پس از عبور از دوره رشد و رسیدن به زمان برداشت، دانه کینوا حاصل می‌شود.

دانه کینوا بلافاصله پس از برداشت قابل مصرف نبوده و باید فراوری های تخصصی را سپری کند. در واقع بذر کینوا مناسب کشت است و قابل مصرف نیست و دانه کینوا پس از فراوری مصرف می‌شود و مورد کشت قرار نمی‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

خرید تضمینی کینوا در اصفهان

بسیاری از خریداران در اصفهان و نقاط مختلف کشور خریدار کینوا هستند و ترجیح می‌دهند از یک مرکز معتبر، خریدی تضمینی و مطمئن را تجربه کنند. مجموعه ایلیا این امکان را برای مصرف کنندگان کینوا در اصفهان فراهم کرده است.

در صورتی که کشاورزان اصفهانی شروع به کشت کینوا کنند، حتما این دغدغه را دارند که کینوا برداشت شده را از چه طریق به فروش برسانند؟ این مرکز متخصص با عقد قرارداد و به صورت تخصصی، دانه های کینوا برداشت شده را از کشاورزان محترم در اصفهان و نقاط مختلف کشور خریداری می‌کند و نهایتا مورد فراوری قرار می‌دهد.

روش کاشت خاویار گیاهی

در این قسمت به اختصار به مراحل کشت کینوا یا خاویار گیاهی می‌پردازیم. کینوا از راه بذر، تکثیر می‌شود و دوره کشت آن حدودا 5 ماهه است و در مواردی این زمان کوتاه تر می‌شود. در هر هکتار 8 الی 10 کیلوگرم بذر کینوا کشت می‌شود و بذر ها در عمق 1 الی 2 سانتیمتر قرار می‌گیرند.

فاصله کاشت برای اسن محصول باید 40 تا 60 سانتیمتر باشد و در برخی مناطق این عمل با دستگاه بذرپاش، با دقت بیشتری انجام می‌گیرد. کینوا به مقدار کم به آب احتیاج دارد و نهایتا 3 الی 5 تن کینوا برداشت می‌شود. برای رشد کینوا به دمای 18 تا 25 درجه سانتیگراد نیاز می‌باشد و با توجه به این که گیاهی مقاوم است، در بسیاری از موارد سرمای تا منفی 8 و گرمای تا 37 درجه را نیز تحمل می‌کند. 

کینوا

آفات کینوا

برخی آفات کینوا عبارت اند از:

  • لوپر
  • کناکنا
  •  کرم ساقه خوار
  • انواع شته و زنجرک
  • کرم طوقه بر

کرم برگ خوار و …که در مناطق با رطوبت بالا به گیاه حمله ور شده و خسارتی تا 40 درصد را به بار می‌آورند. هر کدام از این آفات روش های ویژه خود را برای رفع و مبارزه دارند، مانند تله های فرمونی و شخم قبل از کاشت و … . پس کنترل این آفات بر عملکرد کینوا تاثیرگذار است و برای رفع آن باید با متخصصان ین زمینه مشورت نمود. این مجموعه مناسب ترین مرکز برای کسب اطلاعات و کاهش خسارات است. ‌

نحوه برداشت کینوا

کینوا به روش های سنتی و نیمه مکانیزه و مکانیزه برداشت می‌شود. در روش سنتی، برداشت با کمک داس انجام می‌شود. در روش مکانیزه برای برداشت دانه ها، از کمباین استفاده می‌گردد و روش نیمه مکانیزه به صورت دستی یا مکانیکی صورت می‌پذیرد.

کینوا

آموزش اصول زراعت کینوا

طبق موارد ذکر شده کشت و پرورش اصولی کینوا نیازمند روش های تخصصی و ویژه است که از طریق این مجموعه می‌توان فرا گرفت. آموزش اصول زراعت کینوا شامل:

  •  میزان بذر مصرفی
  • زمین مورد کشت
  • عمق کشت
  • فاصله کشت
  • میزان آبیاری
  • میزان نور
  • طول دوره داشت
  • روش های برداشت
  • مبارزه با آفات و …  است.

بذر کینوا

کشاورزان عزیز باید آگاه باشند که هر بذر کینوا که در بازار به فروش می‌رسد برای کشت مناسب نیست. بسیاری از بذرهای موجود در بازار تقلبی بوده و قوه نامیه ای کمتر از ۶۰ درصد دارند. این بذرها کم‌بازده هستند و حتی گاهی گیاه قبل از رسیدن به مرحله دانه‌بندی خشک می‌شود و باعث زیان دیدن کشاورز می‌گردد.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا سال‌هاست که در زمینه اصلاح و کشت بذر غلات به‌ویژه بذر کینوا فعالیت دارد. بذر کینوا که این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، اصلاح‌شده است و قوه نامیه بالایی دارد. این بذر عملکرد بسیار خوبی دارد و زودرس است.

 برای تهیه بذر موردنیاز خود و دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید از طریق شماره‌های ذکرشده در سایت این مجموعه با کارشناسان مجرب بخش فروش مجموعه ارتباط برقرار نمایید و با خیالی آسوده خریدی مطمئن داشته باشید.

قیمت خرید هر کیلو کینوا از کشاورز

دانه کینوا برداشت‌شده از مزارع کشاورزی غیر قابل خوردن است و کشاورز نمی‌تواند آن را مستقیماً و بدون فرآوری به بازار عرضه نماید. برای این‌که دانه کینوا برای دام و انسان آماده خوردن شود، نیاز به چندین مرحله فراوری دارد. این شرکت متخصص و معتبر با داشتن دستگاه‌های مجهز و مدرن فرآوری غلات، می‌تواند محصول برداشت‌ شده از مزارع کینوا را به دانه خوراکی مناسب مصرف انسان تبدیل نماید.

بذر کینوا تولیدی این شرکت در بازار با قیمت مصوب به فروش می‌رسد. برای استعلام قیمت بذر کینوا به‌ازای هر کیلو، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران مجرب سایت این مرکز  ارتباط برقرار نمایید.

کینوا

زمان کاشت کینوا در کشور

بذر کینوا قابل‌کشت در اکثر ماه‌های سال می‌باشد. در ایران ۳ فصل کاشت برای این بذر گزارش شده است. کاشت بهاره که بذر در اسفندماه کاشته می‌شود و محصول در خردادماه برداشت می‌شود. فصل تابستان که کشت در نیمه دوم مردادماه است و برداشت در آبان‌ماه. برای نوار جنوبی کشور شامل استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان به طور معمول در مهر یا آبان بذر کاشته می‌شود و محصول در دی یا بهمن برداشت می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید ایران کشوری با تنوع اقلیمی گسترده‌ای است. برای این‌که ریسک تولید محصول در مزارع شما کم شود می‌توانید با متخصصین مشاور این شرکت ارتباط برقرار نمایید تا ایشان نسبت به شرایط اقلیمی منطقه شما تاریخ دقیق کاشت بذر کینوا را تعیین نمایند.

میزان برداشت کینوا

بذر کینوا در اکثر استان‌های ایران قابل‌کشت است؛ به‌استثنای استان گیلان و مازندران که کشت کینوا نسبت به کشت برنج و سایر محصولات بومی این دو استان صرفه اقتصادی مطلوبی ندارد. بذر تولیدی توسط این شرکت عملکرد بسیار بالایی داشته و زودرس است. کشاورز پس از کشت بذر کینوا در حدود ۱۰۰ روز می‌تواند محصول خود را برداشت نماید. جهت برداشت دانه کینوا نیازمند دستگاه‌های برداشت ریزدانه‌ها هستیم. در اغلب موارد دستگاه‌های کاشت، داشت و برداشت گیاه کلزا در مزارع کینوا نیز قابل‌استفاده است.

ازآنجاکه دانه کینوا از دانه کلزا کوچک‌تر است برای برداشت آن با کمباین کلزا، باید در تنظیمات کمباین تغییراتی ایجاد نمود تا میزان ریزش بذر کینوا به حداقل برسد. چنانچه مزرعه شما مساحتی کمتر از ۲۰۰۰ هکتار دارد، می‌توانید از روش برداشت سنتی نیز استفاده نمایید. اما در مزارعی که بیش از ۲۰۰۰ هکتار مساحت دارند، برداشت به‌صورت دستی مقرون‌به‌صرفه نبوده و ریسک برداشت کینوا را برای کشاورز بالا می‌برد. میزان برداشت دانه کینوا در مزارع ایران بین ۲ تا ۵ تن در هکتار گزارش شده است.

کینوا

قیمت خرید تضمینی کینوا از کشاورز

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا آماده همکاری با کشاورزان خرد و عمده به‌صورت پیمانکاری، مجموعه ‌های کشت و صنعت و جهادهای کشاورزی می‌‌باشد. این شرکت با عقد قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان، متعهد می‌شود که به‌صورت تخصصی با بررسی شرایط خاک و آب منطقه رقم مخصوص هر منطقه را به کشاورز پیشنهاد دهد. مشاورین مجرب و متخصص این  شرکت تاریخ کشت دقیق هر منطقه را مشخص نموده و نیاز کودی و سموم موردنیاز محصول را به کشاورز توصیه می‌نمایند.

در نهایت این شرکت هنگام برداشت محصول با دستگاه‌های مناسب دانه کینوا را از مزارع برداشت نموده و مستقیماً به سمت کارخانه‌های فرآوری خود بارگیری می‌نماید. این شرکت مفتخر است که دانه کینوا تولیدشده را با قیمت تضمینی قیدشده در قرارداد از کشاورز خرید نموده و ریسک تولید محصول کینوا را برای کشاورز بسیار پایین آورد.

مشاورین مجرب و متخصص این شرکت هر روز آماده خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره تخصصی به کشاورزان محترم و هر ارگان دیگری که علاقه‌مند به کشت و فروش تضمینی دانه کینوا است، می‌باشند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *