خرید و فروش عمده یولاف ایرانی و وارداتی

جو دوسر

معتبرترین مرکز خرید و فروش عمده یولاف ایرانی و وارداتی ، علاوه بر عرضه بذر و دانه مرغوب، امکان دریافت مشاوره تخصصی رایگان را هم برای شما فراهم آورده است. برای اطلاع از نحوه انتخاب محصول، سفارش و دریافت آن می‌­توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و سؤالات خود را از آنها بپرسید. همچنین این مرکز با فراهم‌آوردن بستری مناسب برای خرید و فروش اینترنتی، سبب شده است به‌راحتی و هر میزان دانه جو دوسر که موردنیاز است خریداری و دریافت گردد.

یولاف چیست؟

یولاف نام علمی جو دوسر است که یک گیاه علفی یک­ساله است که در مناطق سرد و مرطوب کشت می­‌شود. دانه این گیاه کشیده و باریک است و در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی به­‌عنوان صبحانه مصرف می­‌شود. در ایران بیشتر گونه وحشی این گیاه مشاهده شده است. مواد معدنی و ویتامین­‌های سرشار موجود در این غله آن را به یک غذای کامل تبدیل کرده است.

شکل رایج دانه یولاف که در خانه­­‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بلغور یا دانه پرک شده آن است که در پخت حلیم و سوپ استفاده می­‌شود. ارزش بالای این ماده غذایی آن را در بین اقشار مختلف جامعه محبوب کرده است. در سال­­‌های اخیر دانه جو دوسر قابلیت جایگزین شدن با گندم را پیدا کرده است. فرآورده‌­های مختلف دانه یولاف کم ­کم وارد برنامه غذایی مردم کشور شده است. از جمله این فرآورده‌­ها، آرد جو دوسر است که با حفظ مواد مغذی خود در پخت نان، کیک و شیرینی کاربرد دارد.

انواع مصارف یولاف

دانه یولاف به دلیل غنی بودن از مواد معدنی و ویتامین­‌های مختلف مصارف متعددی دارد. برای مثال می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود ویتامین‌­های گروه “ب” و “ای” در دانه جو دوسر باعث محبوبیت این محصول در تولید موارد آرایشی و بهداشتی مانند انواع صابون­ها، شامپوها و کرم‌های دست و صورت شده است.
  2. در صنعت تولید مواد غذایی، آهن و فیبر سرشار یولاف، آرد آن را برای تهیه نان­‌های مغذی و رژیمی مناسب کرده است.
  3. همچنین وجود پروتئین و اسیدهای چرب مفید در این دانه، نظر تولیدکنندگان محصولات پزشکی را به خود جلب کرده است. از جو دوسر در تولید قرص و پودر تقویتی استفاده می­شود.
  4. احساس سیری زود هنگامی که در پس مصرف این غله به انسان دست می­دهد باعث محبوبیت مصرف آن در بین ورزشکاران و علاقه‌­مندان به رژیم‌­های لاغری شده است.


جو دوسر

خرید و فروش یولاف جو دوسر

خرید و فروش جو دوسر در اکثر نقاط کشور رایج و مورد توجه است. برای خرید یا فروش دانه یولاف مراجعه به مراکز معتبر عرضه­‌کننده این دانه مغذی بسیار پراهمیت است. این مراکز موظف هستند محصول مرغوب و باکیفیت را از کشاورزان داخلی یا شرکت­‌های واردکننده خریداری کرده و با توجه به نیاز مصرف­کننده بسته­‌بندی نموده یا به شکل فله­ای به فروش برسانند. درج اطلاعات مربوط به محصول اراده شده بر روی بسته­‌بندی، به انتخاب راحت‌­تر و آگاهانه­‌تر خریداران کمک شایعی می­کند.

تفاوت یولاف با گندم

یولاف و گندم هر دو از غلات معروف در جهان هستند، هرچند بیشترین میزان کشت در جهان مربوط به گندم است. گندم سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است و همین امر آن را جزء جدایی‌ناپذیر سفره­‌های غذای مردم جهان کرده است.

برای تهیه انواع نان­‌ها، ماکارونی، کیک و شیرینی و … معمولاً آرد گندم استفاده می­‌شود. در اکثر کشورها به‌­ویژه ایالات متحده آمریکا، گندم یک محصول استراتژیک محسوب می­‌شود. اکثر کشورها می­‌کوشند در تولید داخلی گندم خودکفا شوند.

جو دوسر از نظر ظاهری بسیار شبیه گندم است با این تفاوت که دانه‌­های آن کشیده‌­تر و باریک‌تر است. از نظر مواد مغذی هر دو دانه شباهت­­‌های زیادی دارند؛ اما جو دوسر گلوتن ندارد و مناسب رژیم­‌های فاقد گلوتن است. از مزایای دیگر این دانه آرد غنی آن است. در مراحل پوست‌گیری، دانه یولاف ماده مغذی خود را حفظ می­‌کند و در نتیجه آرد باکیفیت‌تری به دست می­‌آید.

با وجود اینکه در طی سالیان دراز گندم و فرآورده‌­های آن ماده اصلی سبدهای غذایی مردم جهان بوده است، اما با گسترش فرهنگ استفاده از محصولات فراسودمند به‌تدریج توجه کشورهای جهان اول به سمت غلات باارزشی چون یولاف جلب شده است. این موج استفاده از غلات مغذی دیگر به جز گندم کم ­کم فراگیر شده و به کشورهای در حال توسعه همچون ایران هم رسیده است.

جو دوسر

تفاوت یولاف وارداتی و ایرانی

یولاف گیاهی است که بیشتر در آب و هوای سرد و مرطوب رشد می­‌کند. کشورهای روسیه، قزاقستان، فنلاند، آلمان، کانادا و فنلاند از بهترین صادرکنندگان دانه جو دوسر به تمام دنیا هستند. بیشترین واردات جو دوسر در ایران از کشورهای قزاقستان و روسیه است. ازآنجاکه روابط کشور ایران با دو کشور قزاقستان و روسیه دوستانه بوده، همیشه صادرات و واردات غلات مختلف بین این کشورها مرسوم بوده است.

از طرفی در سال­­های اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای دانه جو دوسر و یولاف، کشاورزان داخلی مشتاق به کشت این گیاه ارزشمند در مزارع خود شده‌­اند. مرغوب­‌ترین محصول جو دوسر داخلی، محصول برداشت شده از مزارع استان اصفهان است. یولاف ایرانی و وارداتی تفاوت چندانی ندارند. اما یولاف قزاقستان از نظر پروتئین کیفیت بهتری دارد و بیشتر برای تغذیه دام وارد می‌­شود. همچنین قیمت این محصول وارداتی با توجه به کیفیت آن مقرون‌به‌صرفه است.

یولاف ایرانی و وارداتی گاهی از نظر شکل و رنگ هم با هم متفاوت هستند. یولاف وارداتی اکثر در بنادر شمالی کشور مانند بندر انزلی یا فریدون­کنار ترخیص شده و سپس در استان­‌های مختلف توزیع می­‌گردد. با­توجه­‌به اینکه محصولات وارداتی زمان بیشتری در انبار می‌­مانند، اهمیت بررسی آغشته بودن دانه یولاف وارداتی به مواد نگهدارنده و آفت­کش بیشتر می­‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب محصول مناسب خود می­‌توانید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان بخش فروش مجموعه استفاده نمایید.

خرید و فروش یولاف عمده

ازآنجاکه دانه یولاف مصارف متعددی دارد، خرید و فروش آن هم به دو صورت بسته­‌بندی و عمده می‌­باشد. البته در فروش عمده هم برخی از عرضه­‌کنندگان اقدام به تهیه بسته­‌های چند ده کیلویی کرده‌­اند تا نیاز مصرفی سطوح مختلف جامعه را پوشش دهند. مراکز خرید و فروش عمده یولاف، محصول مورد عرضه خود را برای فروش به فروشگاه­ها، هایپرمارکت­­ها و خریداران عمده آماده می‌­کنند. برای تهیه دانه یولاف مرغوب به هر دو صورت بسته­‌بندی و عمده، می‌توانید با بخش فروش سایت شرکت توسعه سبز ایلیا در تماس باشید و از راهنمایی­‌های تخصصی ایشان بهره­‌مند گردید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *